Gå til innhold

Fullmetal Alchemist: Brotherhood - Spoileradvarsel!

Anbefalte innlegg

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

Faen meg sant, så episoden nå. Utrolig bra, dramaet var perfekt gjennomført sammen med animasjonen. Jeg simpelhetten elsker det de har gjort i denne remaken. Den forrige episoden, og denne her har vært syke. Neste episode ser også kjempebra ut. Helt rått!

Hva er deres inntrykk av serien så langt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

Faen meg sant, så episoden nå. Utrolig bra, dramaet var perfekt gjennomført sammen med animasjonen. Jeg simpelhetten elsker det de har gjort i denne remaken. Den forrige episoden, og denne her har vært syke. Neste episode ser også kjempebra ut. Helt rått!

Hva er deres inntrykk av serien så langt?

Hmm, nå er det en stund siden jeg så original runnet av serien så husker ikke så mye av det, men bare på feelingen så tror jeg at jeg er enig. Den er mye bedre.

Men generelt så med de fleste animer som jeg leser mangen av så syns jeg de gjør det enormt bra når de følger den. Ikke noe imot fillere engang iblant heller da, bare de kommer back on track etter at de har fått tatt igjen litt. Det er som oftest grunnen til at de tar fillere til å begynne med, at de ikke lar mangaen gå lenge nok til at de er sikre på at de ikke tar den igjen i animen. (naruto å bleach er kanskje det beste eksemplet på dette, men de har å vist sine forskjellige metoder å takle dette på)

Lenke til kommentar
Det er ingen remake, det er den orginale historien i mangaen. Anime kom seg et lite stykke før splitten av historien(de lagde sin egen + FMA publiseres en gang i måndeden), derfor ble de første episodene ganske like :p

Jeg vet jo det :p, driver og leser mangaen samtidig som jeg driver med denne her. Jeg mente remake av animen, kanskje jeg var litt utydelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg tatt meg tid til å se denne remaken (til ep 24)

Nå har ikke jeg lest mangaen, men serien var veldig! annerledes.

Helt ærlig så er jeg skuffet, hvis dette er den orginale historien til Hagane (slik mangaen går) så kommer jeg ikke til å lese den.

Storyen i remaken/mangaen? syns jeg virker litt tam =/

Jeg føler ingen connection til characterne idet hele tatt, og de pakket inn altfor mye i de første episodene!

Hvis jeg aldri hadde hatt sett den første Hagane, så hadde nok droppet serien veldig tidlig.

Å jeg holdte nesten på å droppe serien på episode 17 pga de drepte Ross, heldigvis ble det rettet opp...

"grafikken/arten" i serien, er jeg usikker på. Enkelte ganger er den bra eks når det er vitser (ansiktene til Ed/Al xD)

Men andre ganger, så er det veldig ujevnt (vanskelig å forklare).

Ser jo såklart ferdig serien og man kan jo ikke dømme en uferdig serie, men hittil har jeg satt en score på 7/10

(Selve serien i seg selv er ikke dårlig, å hvis man aldri har sett den gamle Hagane så ville jeg nok gitt høyere score, men det er ikke tilfelle mitt)

Hvis jeg skulle anbefalt kun anime av Hagane: Se den første

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Etter å ha sett gårsdagens episode, så merker jeg at de har skrudd ned tempoet på handlingen. Jeg synes ikke det var ille i seg selv, siden det tempoet fra de siste 5 episodene ikke kan holde på til evig tid. Alt i alt, så var det en ganske bra episode... men jeg hater å måtte se Envys sanne form, det er fader meg nasty shit.

Uansett, dette var episode 25. Noe som vil si at det er 23 episoder igjen ifølge det opprinnelige sendeskjemaet, og jeg aner ikke hvilke kapitler de tok for seg i går. Snart burde jo hele Briggs-greia begynne, så antar serien har tatt for seg halvparten av mangaen. Noen som kan gi meg en mer detaljert oversikt?

Lenke til kommentar
Etter å ha sett gårsdagens episode, så merker jeg at de har skrudd ned tempoet på handlingen. Jeg synes ikke det var ille i seg selv, siden det tempoet fra de siste 5 episodene ikke kan holde på til evig tid. Alt i alt, så var det en ganske bra episode... men jeg hater å måtte se Envys sanne form, det er fader meg nasty shit.

Uansett, dette var episode 25. Noe som vil si at det er 23 episoder igjen ifølge det opprinnelige sendeskjemaet, og jeg aner ikke hvilke kapitler de tok for seg i går. Snart burde jo hele Briggs-greia begynne, så antar serien har tatt for seg halvparten av mangaen. Noen som kan gi meg en mer detaljert oversikt?

Fra det jeg husker (følger med på mangaen men det er jo en evighet mellom nyslipp der så...) så burde du allerede ha klart for deg det viktigste. FMA har jo utrolig mange små ting som skjer mens serien går sin gang

Lenke til kommentar

Okey må bare spørre litt siden jeg er fersk på dette. Har nettopp sett de 51 episodene av FMA, så skjønner ikke greia med FMA brotherhood? Er det fortsettelsen, som Naruto Shippuden eller hva? Og så er det mange OVA'er(hva faen enn det er) og en FMA film!? Går jo faen i surr, hva skal jeg se først og så etter??? TAkk..

Lenke til kommentar
Hva var greia med siste episode? 27 er det vel. Virka som en slags filler episode. Vi fikk jo se en liten oppsummering av det som har skjedd til nå.

Virket på meg som en filler også.

Så ut som det var lurt noen tilbakeblikk innimellom "drømmen" til faren deres.

Tror ikke jeg heeelt forstod hva som ble formidlet i den episoden, var så mye frem og tilbake.

I drømmen hans virket det som om han hadde delte meninger angående menneskeheten (diskuterte meg seg selv som to personer).

Elsker forsåvidt serien. Lenge siden jeg har sett første serien men synest denne virket mye bedre på alle måter.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Okei, har akkurat begynnt med denne serien (er på episode 12 eller noe sånt). Jeg er ny til anime, men jeg har ett spørsmål. Har denne serien noen sammenheng med den som bare heter Fullmetal Alchemist?

Nok en gang: NEI. Dette er en serie som følger mangaen til punkt og prikke, mens den andre begynte å gå i sin egen retining etter episode 12 (?).

Lenke til kommentar
Okei, har akkurat begynnt med denne serien (er på episode 12 eller noe sånt). Jeg er ny til anime, men jeg har ett spørsmål. Har denne serien noen sammenheng med den som bare heter Fullmetal Alchemist?

Nok en gang: NEI. Dette er en serie som følger mangaen til punkt og prikke, mens den andre begynte å gå i sin egen retining etter episode 12 (?).

Aah, da så. Fantastisk serie. Noen andre enn meg som blir helt målløs av tegningene?

Lenke til kommentar
Gleder meg til neste episode nå!

Har du sett episode 32? Begynner Briggs-delen endelig i dag? Føles som om jeg har ventet på den i en evighet, skal sjekke episoden om en time eller noe nå. Jeg vil ha Briggs-delen :hrm:

----------------

Nope, ingen Briggs denne gangen heller. Ser ut til at det kommer neste uke, gleder meg :wee:. Briggs delen er min personlige favoritt, sammen med det som følger etter nå.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
Spørsmål angående Hommunculi(?). Si på feks han der feite som spiser alle(jernteppe når det gjelder navn). Hvis man kutter av merket, eller tattoen om du vil, dør han da? Eller må du drepe han om og om igjen? Bruker bare han som eksempel, har btw sett ep 32, bare så det var nevnt.

Hvis jeg har alt under kontroll nå, så dreier det seg mest om the Philosophers stone. Det er den som må fjernes fra dem, eller så må den svekkes tilstrekkelig for at de skal kunne være sårbare. For eksempel så måtte Gluttony eller Envy (husker ikke 100%) få en ny stein da de hadde dødd et vist antall ganger. Lust døde først når steinen falt ut av henne, og får de en ny stein før de kreperer... så er en ganske ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...