Boeken Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Heisann! Mulig denne skulle ligge under spill men jeg tror det har mer med nettet mitt siden det gjelder alt av spill. Problemet mitt starta for et par måneder siden men jeg har først tatt tid til å bry meg om det nå. Når jeg f.eks oppdaterer lista mi i spill som CS, CSS, COD4, TF2 osv så får jeg opp elendig få servere. Ikke nok med det, men jeg får ikke opp noen norske eller svenske servere. De første serverne begynner på rundt 80 ping og oppover, og en hel haug med servere fra Russland av alle ting. Jeg har alltid hatt flere hundre servere under 30 i ping når jeg søker fra master server list. Sjekka også dette hos en kompis i dag, han fikk vel opp 2-300 servere i COD4 under 50 i ping. Jeg kan legge til norske servere (Battlefield.no, Hellfragger etc.) i favorites og da kommer dem opp der med 20 i ping. Og det er servere fra Tyskland som det står har 1500 i ms, men som jeg vet at jeg har hatt helt fin ping til før. Bekreftet det greit da jeg hoppa inn på server og hadde 50-60 i ping ingame. Jeg har nett fra www.nokab.no (5000/1000), har alltid funka greit før egentlig etter Januar. Routern/modemet er Terayon TJ721X, ikke trådløst. Har tatt av filters, åpna alle porter, skrudd av firewall og anti-virus men ingenting har funket sålangt. Skal sies at jeg kjørte XP før og Windows 7 beta nå (7057) men hadde problemet i XP også. Noen som har forslag på hva problemet kan være? Er det Nokab som er problemet? Takker for svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du kan sjekke porter ved å bruke porttesteren i utorrent eller http://canyouseeme.org Pass på at spillet og steam er aktivt når du tester mot canyouseeme. For åpning av porter i router sjekk http://portforward.com Q: What open ports my firewall needs for steam to work? (#6) A: If you use a router these ports must be open in order for steam to work correctly. UDP 1200 UDP 27000 to 27015 TCP 27030 to 27039 Computers running Dedicated Servers need these ports open: UDP: 27015 and 27020 (default HLDS port) For software firewalls, no ports have to be opened, just add hl.exe and steam.exe to the program list on your firewall (unntaksregler i brannmur). It will open the proper ports at the executables request. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tja, om alt er åpent av porter og antivirus så tror jeg du skal ta en telefonsamtale og sjekke om det er pga abuse. Lenke til kommentar
Boeken Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Har ringt dem, de skjønner selv ikke hva problemet er tydligvis. Jeg har prøvd alt i min makt her i leiligheten fra byttinga av switch og modem. Testa 4 forskjellige maskiner, samme problem. Her om dagen så gikk jeg inn på en Tysk CS: Source server som bruker plugin til å vise hvor du har tilkobla deg fra. Datt nesten av stolen da det sto at jeg kobla til fra Finland. Etter å ha stirra inn i consolen en stund reconnecta jeg, da sto det faktisk at jeg kobla til fra United Kingdom. Fatter det ikke. Tracert til www.uio.no også vil jeg tro er helt på bærtur utifra det jeg har lest i andre tråder her. Tracing route to www.uio.no [129.240.13.152] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 6 ms 5 ms 6 ms 194.19.102.241 3 9 ms 9 ms 9 ms 195.204.183.16 4 278 ms 254 ms 255 ms oslo-gw.uninett.no [193.156.90.1] 5 15 ms 9 ms 9 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18] 6 5 ms 7 ms 8 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18] 7 6 ms 5 ms 6 ms www.uio.no [129.240.13.152] Trace complete. Skal nummer 1 time out? Fordi det gjør den på alt jeg tar tracert til. Får vel snart bytte nettlevrandør. Endret 17. april 2009 av Boeken Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 er redd jeg ikke kan hjelpe deg stort, men "nr 1" er routern din. Og siden den ikke svarer så må den være satt til å "holde kjeft", på icmp requests.. Noe som for den saks skyld ikke burde føre til noen dårligere ping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå