stian-hg Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Da jeg var ny på data kjøpte jeg PC fra Dell, og i webshoppen valgte jeg en 5400 RPM haddisk foran en 7200 RPM fordi jeg trodde dette hadde noe med søketid. :oops: Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Være så ivrig med å få den flunkende nye P4 2.4B Northwooden på plass at man bryter opp plastesken den ligger i slik at den flyr ut og lander på flisegulvet (been there :oops:) takk gud for at den overlevde Gjorde noe lignende selv. Plastesken satt ekstra godt så jeg tenkte meg ikke om å rev den opp. Cpu'en fløy himmellangt, jeg innså at jeg ikke ville nå den så jeg lukker øya. Knaaaaaas! Cpuen hadde landet på ei pute og et glass datt i gulvet. puhhhh.. Nybegynnere, aldri, ALDRI riv opp plastesken! Lenke til kommentar
Neme Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Mekke PC i fylla med en åpen Tuborg i skjortlomma Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Kjøp et dyrt kabinett... Det er virkelig en god investering, jeg vil si at om du legger i 500 kroner i kabinett har du en god erstatning om du må spare inn 500 andre plasser. Mitt kabinett har til nå årsaket: -ett stk ødelagt hovedkort pga noen idiotiske HK-støtter som knuste pinner på undersiden av kortet. -at jeg må støtte opp med papp og teip inni kabinettet fordi jeg har ca 6 skinner for lite. -at jeg ikke får brukt min diskettstasjon på grunn av for lite skruer til 3,5"-brønnen (eller hva det nå heter) kunne godt heller hatt et bedre kabinett enn 512 MB RAM... Og jeg er EKSTREMKNUSER-bruker av data med både videoredigering, tunge lydprogrammer og bildebehandling på samme maskin. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Deilig å vite at jeg ikke er alene med plasteske uhm, "trikset" Burde finnes en bedre løsning fra produsenten synes nå jeg da, fancy metallboks med hologram og hengelås på kanskje? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 - Ikke legge temperatur sensor mellom CPU kjernen og kjølern, og iallefall ikke skru av maskina når temp'en stiger med 10grader i sekundet, maskina ryker, og det lukter svidd :oops: Resultat, 1stk svidd 1400 T-Bird Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 ikke kjør for fort og ukonsentret på vei hjem fra postkontoret etter å ha hentet de nye delene og er byggeklar som f kosta meg 2500 i lakkering på støtfangeren eller sette strømledningen til cpuvifta mellom vifte og cpu Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 ellers kan jeg nevne at jeg er ikke fersk selv men nylig åpna jeg cd skuffen på min nesten ny plextor 48x cd brenner. tok ut cden og glemte å lukke. Sitter i en kontor stol ved pcen. Satt og holdt på med ett eller annet svingte meg rundt kjente kneet traff noe og en ekkel knaselyd av plastdeler kunne høres Søstren min og typen kjøpte seg nye datamøbler, towerne står på hver side av den delen søstra mi sitter på. 1 kveld i 1 uka klarte søstra mi å knekke 1 cd skuffe på hver av pc`ene . Heldigvis er brenneren på den ene uten skuff slik at den vil aldri kunne brekke Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vanligste feil nybegynnere gjør.. Kalle kabinettet for harddisk.. (!!!!) JA! HAHA LOL, det gjør datalærern vår! Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Etter at du er ferdig å installere xp tar du ut cd'n, putter cd'n i coveret og smeller igjen frontdekselet på chieftecen Da blir det en ny slik en: http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=SAMRW48X24BL Eller sitte i 5 (!) timer, fra 23:00 til 04:00, å ikke skjønne hvorfor i griseland det ikke går an å skrive til HDD! Bare for å finne ut at jumperen i HDD skulle tas ut, ikke stå på CS :x Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 ellers kan jeg nevne at jeg er ikke fersk selv men nylig åpna jeg cd skuffen på min nesten ny plextor 48x cd brenner. tok ut cden og glemte å lukke. Sitter i en kontor stol ved pcen. Satt og holdt på med ett eller annet svingte meg rundt kjente kneet traff noe og en ekkel knaselyd av plastdeler kunne høres vel vel måtte bare pelle fra hverandre cd brenneren 4 ganger og noen plastdeler fattigere. men den fungerer faktsik enda hehe. Been there, done that Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ve Te Eff.. Dobblepost.. :oops: Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det og faktisk ha klart og bygge sin første pc, uten og bruke manualen, men da man skal skru på pc'en høres alt fint ut men det kommer ikke skjermbilde. Grunnen: Skjermen er stilt til det minste på brightness og contrast.. Da kan man begynne og fukle med mye annet. Og det første man tenker på i en slik situasjon er skjermen.. Har ikke gjort det selv da, men kjenner noen som gjorde det. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Jo, husker den gangen jeg skulle montere en P4 kjøler (2.4GHz), og begynte å pelle av thermal paden. Men det stod jo på alle guidene jeg hadde lest at man skulle pelle av lappen som lå over "thermal pad" :o Lenke til kommentar
Sven_O Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 for å prøve å være litt seriøs, hva skal man gjøre for å hole seg mest mulig unna statisk elektrisitet. Hvis man verken har sånn håndleddsbånd til jord, eller antistatisk matte?? noen tips? Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 på på kabinettet, et umalt sted selvølgelig. Dette funker (best) hvis maskinen står i en jordet kontakt. Men husk å slå av strømforsyninga! Noe jeg selv pleier å gjøre er å bygge data i mitt eget "hobby-rom" der går kobber-vannledrørene fra badet under taket, så når jeg skal jorde meg tar jeg bare på vannrørene. Men har også hørt at det går ann å kjøpe antistatiske metall blokker, som du kan sette på bordet hvor du bygger å tuche med jevne mellomrom. Andre ting som kan forebygge statisk elektrisitet er jo å sitte/stå i ro , bygge dataen på tre-bord/plate, stå på tre-gulv/plate selv, uten sokker på! :wink: Det er tipsene jeg kommer på i farten, håper det var til hjelp! Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vanligste feil nybegynnere gjør.. Kalle kabinettet for harddisk.. (!!!!) Haha, så det samme stå i en Elkjøp avis. Nybegynner er det rette ordet her ja. (fra avisen: "inkl. miditower harddisk, osv..." lol! Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 - Ikke legge temperatur sensor mellom CPU kjernen og kjølern, og iallefall ikke skru av maskina når temp'en stiger med 10grader i sekundet, maskina ryker, og det lukter svidd :oops: Resultat, 1stk svidd 1400 T-Bird Mener du at hvis cpu tempen stiger forferdelig fort så skal en la maskinen svive??? Lenke til kommentar
volumone Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ikke akkurat nygegynner, men litt trøtt kanskje. Kjøre med en løs harddisk i bagasjerommet på en scooter i 60 over en fartsdump. Det likte ikke WDC'n min, men jeg fikk ny da Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 en n00b kompis klarte og sette påcpu og vtften uten og ta opp spaken på cpu socket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå