-Blackspot- Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei! Jeg har i 3 måneder holdt på med et hjemmelaget 2 splitt, 3x10. Nå har jeg akkurat tatt ei ukes pause og vil sette igang med et nytt opplegg og lurte på om noen hadde tips? Gamle programmet mitt: Mandag og torsdag Biceps: 3x10 Stang curl 3x10 Cable curl Rygg: 3x10 Markløft 3x10 Foroverbøyd roing 3x10 Sittende roing Bein: 3x10 Knebøy 3x10 Uftall 3x10 Beinpress 3x10 Tåhev Tirsdag og fredag Triceps: 3x10 Dips 3x10 Smalbenk 3x10 Manual bak hodet Bryst: 5x5 Benkpress 3x10 Manual fly 3x10 Skråbenk Skuldre 3x10 Militærpress 3x10 Sidehev 3x10 Fronthev Mage(2 av dagene): 3x20 Crunch 3x20 Reverse Crunch 3x20 Leg Raise Etter to måneder så jeg da slik ut: http://0o2471.net/l/9206 Målet mitt da jeg begynte i januar var å ha like markerte muskler som Ryan Reynolds til sommeren. Jeg vil fortsette på dette målet. Takker for svar! Kim Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Bulke en månde eller to så deffe? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Les veiledning for nybegynnere (sticky i Styrketrening-forumet) og velg ut et program derfra. Du er allerede mer markert enn Ryan Reynolds, men du mangler muskelmassen hans og den vil du ikke klare å oppnå til sommeren, så det viktigste er bare å spise masse mat sånn at du legger på deg. Fordi jeg liker å kritisere, og fordi du kanskje kommer til å fortsette med det gamle programmet ditt vil jeg påpeke noen feil du har gjort i oppsettet: 1. Trene biceps før rygg. Biceps er svakere enn ryggmuskulaturen du bruker i draøvelser, så hvis du sliter den ut på forhånd får ikke ryggen kjørt seg i og med at biceps slutter før ryggen gjør det. Hvis det er noe du skal slite ut på forhånd med isolasjon er det faktisk ryggen sånn at rygg og biceps slites ut samtidig i draøvelsene. 2. Ingen vertikale draøvelser. 3. Markløft før knebøy. Sliter du ut korsryggen på forhånd med markløft vil den fungere dårlig på knebøy. Knebøy trener du derfor før markløft. 4. Dropp benpress for mer balanse og få inn en hoftedominant øvelse, slik som rumensk mark, pull through, lårcurl etc. Utfall før mark kan potensielt være feil. Mark er viktigst, og du vil ikke slite ut bakside lår før mark, men det kommer litt an på hvordan du kjører dem. 5. Generelt sett er brystet sterkere enn triceps, så det har ingen hensikt å trene triceps før benkpress. Triceps brukes også i militærpress, så tricepsisolasjon tar du i slutten av økta. 6. Ikke lås deg fast til 3 sett og 10 reps. En ting er å følge et utprøvd program som 5x5, Dietmar etc til punkt og prikke, men når du har satt opp et eget uten en fast progresjonsplan så trenger du ikke alltid å holde deg til 10 reps. Du kan også kjøre færre sett enn 3. 7. For mange øvelser. Lenke til kommentar
-Blackspot- Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Tusen takk awkward! Setter pris på det og takk for rådene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå