Robocoop Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hva synes dere om denne nye utviklingen? Er det noe nytt på gang i Norge? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=541144 Er dette berettiget harme, eller fyllebråk? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Idioter, fyllebråk og gruppementalitet. Må slås hardt ned på. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 "Gjennom flere telemarksbygder forfulgte kortesjen på 50 biler en enslig bil med innvandrerungdom og politipatruljen som forsøkte å beskytte dem." Minner litt om sørstatene i Amerika for 60år siden. Hva legger du i "berettiget harme" Robocoop? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 "Gjennom flere telemarksbygder forfulgte kortesjen på 50 biler en enslig bil med innvandrerungdom og politipatruljen som forsøkte å beskytte dem." Minner litt om sørstatene i Amerika for 60år siden. Hva legger du i "berettiget harme" Robocoop? Mener vel med det at disse innvandrerne uprovosert har gjort noe negativt.... Forøvrig minner det veldig om åpningsminuttene på "Mississippi Burning" . Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nå vet vi ikke om de en eller annen gang har gjort noe provoserende, men uansett, for å få 50 folk etter det så må du nesten ha drept noen eller noe. Sånne Holdninger som dette må vi forøvrig slå hardt ned på. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Mener vel med det at disse innvandrerne uprovosert har gjort noe negativt.... Forøvrig minner det veldig om åpningsminuttene på "Mississippi Burning" . Derfor min referanse ang sørstatene i Amerika. Uten å kunne uttale meg med sikkerhet tviler jeg på at disse tre irakiske guttene skal ha provosert 50 mann til å jage de gjennom flere bygder. Jeg misstenker dette for å være resultatet av en generell misnøye blant befolkningen i BØ, som over lang tid har eskalert og resultert i slike grupperinger som igjen resulterer i dette. At de heller ikke har noen respekt for politiet er skremmende, men ikke overraskende. edit: faktafeil Endret 5. april 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 De er fra Irak og det står at "faren" knuste en rute. Må ha vært bilen til en råner han knuste da......... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Haha hver gang jeg hører sånne historier så tenker jeg på de rednecks`ene i South Park som skriker "They took ours jobs". Skjønner ærlig talt ikke hvorfor de ikke trakk seg unna når politiet var der, normale folk gjør jo som regel det. Kan ikke si innbyggerne i Bø får så bra lys på seg, selv om det sikkert bare var en svært svært liten brøkdel av befolkningen som var med på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som post nr 2 sier - slikt må slås hardt ned på. Putt dem i fengsel en måned eller to så kanskje de gir seg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Irak var det. Beklager så meget. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Som post nr 2 sier - slikt må slås hardt ned på. Putt dem i fengsel en måned eller to så kanskje de gir seg. Da blir folk bare enda mer forbanna....... Gleder meg til å få høre mer om denne saken og hva som har skjedd. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som post nr 2 sier - slikt må slås hardt ned på. Putt dem i fengsel en måned eller to så kanskje de gir seg. Da blir folk bare enda mer forbanna...... Altså, at folk som begår lovbrudd blir forbanna over fengslingen kan vi vel neppe ta hensyn til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Spiller ingen rolle hvor forbanna de blir eller hva de gjør hvis de ikke følger loven. Bare å gi dem enda strengere straff til de gir seg det... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som post nr 2 sier - slikt må slås hardt ned på. Putt dem i fengsel en måned eller to så kanskje de gir seg. Å putte dem i fengsel vil ikke hjelpe stort, snarere tvert imot, tenker jeg. Da får de tid til å sitte der og kverne på sinnet sitt, og vil være enda mer hatfulle når de slipper ut. Slike holdninger må ikke bare straffes, men tas på alvor og fjernes. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg er redd du aldri vil være i stand til å "fjerne holdninger". De er nettopp holdninger og de lar seg ikke fjerne på en to tre. Å ønske det er selvsagt noe annet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Holdninger er aldri lovstridige, bare handlinger. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Holdninger er aldri lovstridige, bare handlinger. Joda, men holdninger kan fortsatt være uønskede. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 [...]Slike holdninger må ikke bare straffes, men tas på alvor og fjernes. Holdningene sine kan de gjerne beholde for meg. Derimot vil jeg ikke at samfunnet skal godta at bygdas helter samler en mobb og jager "ukens utvalgte" over i neste prestegjeld. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Spiller ingen rolle hvor forbanna de blir eller hva de gjør hvis de ikke følger loven. Bare å gi dem enda strengere straff til de gir seg det... Det kommer ikke til å fungere. Da får man tikkende bomber som i USA , og det har vi sett de siste ukene. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg er redd du aldri vil være i stand til å "fjerne holdninger". De er nettopp holdninger og de lar seg ikke fjerne på en to tre. Å ønske det er selvsagt noe annet. Jeg er uenig. Holdninger er ikke noe man er født med, men noe man tilvenner og skaper seg etter hvert som man lever. Derfor er det helt naturlig at man kan fjerne og forandre dem etter hvert også =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå