Gjest Guest_hjelp_* Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 er helt ute å kjører nå. tror det har gått så langt at jeg tror jeg trenger hjelp asap. sliter med deprisjon, angst og selvmordstanker pluss at det nettopp ble slutt med kjæresten. er redd og forvirret. hvem skal jeg kontakte?? er allerede dypt i alkoholen... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Avhengig av hvor i landet det er er det enten DPS (Distriktspsykiatrisk Senter) eller Akutten på nærmeste legevakt eller sykehus. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fastlegen din kan sikkert hjelpe deg med å formidle deg videre til noen som kan hjelpe deg med psykiske problemer. Ikke nøl med å skaffe deg hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fastlegen din kan sikkert hjelpe deg med å formidle deg videre til noen som kan hjelpe deg med psykiske problemer. Ikke nøl med å skaffe deg hjelp. Lykke til! Fastlegen er din venn, lykke til! Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Prøv på psykisk.no. Der står det blant annet disse numrene: Mental Helses Hjelpetelefon, tlf 810 30 030 eller Røde Kors-telefonen for barn og ungdom: 800 33 321 Lykke til, og godt at du selv har innsett at du trenger hjelp. Det er ett steg i riktig retning! Endret 5. april 2009 av learntofly Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 er helt ute å kjører nå. tror det har gått så langt at jeg tror jeg trenger hjelp asap. sliter med deprisjon, angst og selvmordstanker pluss at det nettopp ble slutt med kjæresten. er redd og forvirret. hvem skal jeg kontakte?? er allerede dypt i alkoholen... Så veldig dypt i alkoholen tror jeg ikke du er, i og med at du skriver uten feil. Det at det er slutt med kjæresten din kan føles svært tungt den første tiden, men det som er verdt å tenke på er at nesten alle gjør det slutt med kjæresten sin, for så å finne seg en annen en. Det er helt normalt, selv om det kan være svært tungt den første tiden. Om du føler deg slik som du beskriver det her og nå, bør du uten tvil kontakte legevakten. Legevakten kan så ta en faglig vurdering om hva som kan gjøres for ditt aller beste. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hvor gammel er du? Når ble det slutt med kjæresten? Tiden leger alle sår, tenk på det... For meg virker det hvertfall som du overdriver situasjonen din.. Endret 6. april 2009 av PaperWalls Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hvor gammel er du?Når ble det slutt med kjæresten? Tiden leger alle sår, tenk på det... For meg virker det hvertfall som du overdriver situasjonen din.. Og kven er du som kan bedømme det? Kvar person opplever ulike ting ulikt. Sjølv om du ikkje blir deprimert av å slå opp med kjærasten, så betyr ikkje det at alle andre har det heilt fint heile tida. Sjå litt lenger enn di eiga nase. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hvor gammel er du?Når ble det slutt med kjæresten? Tiden leger alle sår, tenk på det... For meg virker det hvertfall som du overdriver situasjonen din.. Og kven er du som kan bedømme det? Kvar person opplever ulike ting ulikt. Sjølv om du ikkje blir deprimert av å slå opp med kjærasten, så betyr ikkje det at alle andre har det heilt fint heile tida. Sjå litt lenger enn di eiga nase. Jeg har mistet kjæresten selv for kort tid siden, og det var et rent helvete den første uka, men som alle andre fortalte meg, så går det over. Han virker ung, og derav har han lite erfaring med mange av livets nedturer. Det er alt for mange som går til psykolog uten å ha et virkelig behov for det... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Sorry mate, men har du selvmordstanker går du til proffene med det FØR det er for seint. Og alle de idiotene som minimerer trådstarters problemer bidrar bare til å gjøre det til en mye større påkjenning å søke hjelp på dette forumet og lignende forum rundt i Norge! Det er ikke sikkert trådstarter hadde gjort selvmord, men HVEM FAEN ER DERE TIL Å BESTEMME DET? Som en person som har hatt psykiske problemer ber jeg dere om ta ansvar for deres uttalelser! Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ta en tur til fastlegen din, h*n vil kunne hjelpe deg videre med å henvise deg til enten DPS (Distriktspsykiatrisk Senter) eller lignende tilbud (avhengig av alder). Er du fortsatt i tenårene kan du også få mye ut av diverse gratis ungdomsstasjoner. Der får du en voksen å snakke med, og det kan allerede være nok til å føle seg litt bedre. @ PaperWalls; Å slite med angst og deppresjon er mer enn nok grunnlag for å oppsøke psykolog. Det kan hende at sorgen føles ekstra stor nå, rett etter det ble slutt, men jeg ser fortsatt ingen grunn til å bagatelisere problemet til trådstarter. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hjelp_* Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 hei igjen og takk for støtte og tilbakemeldinger. for de som lurer så er jeg 24 år. en venn kom på dører og kjørte meg til legevakten og jeg ble innlagt to dager på sykehus med god videre oppfølging. har gått i mange år å slitt med deprisjon og veldig negative tanker og tanken på å bare gi faen er en tanke jeg ofte har. folk og kolegaer f.eks har ikke merket noe særligt til det siden jeg har prøvd skjule det inni meg. Har altid vært den blide og morsomme så det kom nok som et sjokk at jeg ble innlagt, men tror det ordner seg nå som folk vet hvordan jeg har det. tror at når det ble slutt med kjæresten var det en slags utløser, og alt kom ut på en gang. og til paperwalls hva du tror eller ikke tror bryr jeg meg ikke om. Ser heldigvis litt lysere på livet nå som jeg skjønner at jeg må fokusere på alt det gode i livet mitt og ikke bare det negative takk skal dere ha ! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Fint at det går bedre, høres ut som en bra venn du har som hjalp deg når du hadde det som værst. Når det gjelder alkohol så har jeg ofte erfart at det bare blir værre å drikke når man sliter med angst og depresjoner. Så det er ikke noen god løsning. Hvis du føler at du drikker uten å egentlig ville det, så kanskje AA kunne vært noe å undersøke. Endret 8. april 2009 av Bellicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå