Gå til innhold

Hva indikerer høy radon-stråling?

Anbefalte innlegg

Nå var dette igjen oppe i nyhetene. Norge er blant de land med høyest radonstråling.

Leste litt om det på nettet, og det ser ut som kystområder er mindre utsatt enn innl

andet. Kan det stemme?

Selv bor jeg oppå ganske mye berg, men helt ut med kysten. Er det noen vits å bestille måling her? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvor jeg skal slå meg ned en gang, så kommer jeg til å forlange av byggefirmaet/selger at de beviser at det er under 200 sånne radongreier i lufta.

Og hvis jeg plutselig skulle finne ut at jeg bor i et hus med masse radonstråling en gang, så ville jeg saksøkt byggefirmaet (hvis det er mulig). Og så ville jeg få sjekka meg selv for lungekreft. Punktum.

Man blir faktisk opprørt av å høre at reglene om radon ikke tas alvorlig i det hele tatt. Barnehager hvor det er mer enn 900 radongreier er jo ess-kå-a-enn-de-a-ell-e. Byggerfirmaene burde saksøkes for å ha satt flere titalls barns helse i fare.

Men heldigvis var pappa'n og mamma'n min smarte da de flytta inn, og fikk sjekka :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja hvorfor blir det ikke foretatt måling i alle boliger tenker jeg :hmm: .

Hvordan er det å bestille dette til egen bolig? Syntes det sto et sted at private ikke fikk tilgang til måling.

Kunne vært greit å vite dette her med hvor mye der er kan du si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...