Venruki Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei, har en Audi A4 2001 modell. Om vinteren sliter jeg veldig med ising på rutene inne i bilen. Er det noen som vet hva som er galt, eller tips om hvordan å unngå dette? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei. Vann i dørken, lekkasje i varmeapparatet, skitne ruter, våte klær, vått hår og mange passasjerer er endel av grunnene til at ruter dugger i biler. Har du aircondition, så bruk den. Den tørker lufta. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Du har nok en del fukt/kondens inne i bilen, som ved kaldt vær (over natten feks) fryser til is. Årsaken til fukten kan være alt fra fuktige matter, lekkasje i varmepakken, lekkasjer generelt, at du har valgt resirkulering av innelufta, etc etc. Jeg hadde samme problem i vinter (fukt i dørmattene), jeg la tørre aviser i dørken og skifta ut med nye etterhvert som de ble fuktige, og skaffa meg en fuktsamler fra Biltema. Funka som fjell! Edit: Hail the Opus Endret 5. april 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Tar du en varm bil som f.eks har stått i en garasje og setter den ut i kulda får du is på innsiden av alle rutene. Sliter veldig med dette på verksteder som kjører inn alle bilene om natta og ut igjen om morran. Ellers ville jeg sett hvor fuktig det pollenfilteret ditt er.. Pleier og hjelpe veldig og bytte det hvis du sliter med dugg etc. Eller så lekker det en plass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå