Gå til innhold

Stillegående PC til ca. 6000,-

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge en PC til musikkproduksjon, så den bør være så stillegående som mulig. Er det noen grunn til å tro at ikke oppsettet under passer sammen?

vis_handlevogn.htm

Jeg har tenkt å bruke Windows XP, som jeg har fra før.

Det er den første PC-en jeg bygger, vil jeg trenge noe ekstrautstyr, kabler for eksempel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som stille hdd ville jeg vurdert en SSD. og den kjøleren du ser på dær er ganske grei, men du kunne brukt en passiv kjøler hvis du hadde valgt en pentium mobile prisessor.

ellers gode valg i min mening, er sikkert flere som kan rådføre deg bedre en meg på dette ponkt.

Lenke til kommentar

Ser ut for meg som om den der skulle bli stille nok. Skjermkortet er ofte noe av det som kan bråke mest, men siden dette i ditt tilfelle er passivt og heller ikke tiltenkt tung 3d så blir ikke det noe problem.

SSD er selvfølgelig det beste med tanke på støy, men da går sikkert halve budsjettet++ med til dette. På den CPU kjøleren vil det også tilsynelatende være mulig å demontere den medfølgende viften, og heller satse på at luftflyten inne i kabinettet drar med seg nok varme fra CPU. Men den vil ikke bråke stort uansett.

I utgangspunktet behøver du ikke noen ekstra kabler da alt følger med de enkelte komponentene. Men en ting du bør tenke på er termisk pasta, for jeg tror ikke det følger med den kjøleren. Lav temp på CPU vil føre til lavere turtall på CPU-vifte, ergo mindre støy, og kanskje kan du sløyfe vifte helt å gjøre kjøler passiv.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...