Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis jeg slakter en mikrobølgeovn og teiper magnetronen på en parabolantenne, har jeg da en 750w dødsstråle? Kan jeg slakte elektronikk ved hjelp av EMP? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 ja du kan slakte elektronikk ved hjelp av emp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Men vil magnetronen fungere som den skal uten "boksen" sin? Når de testet dette på mythbusters, fungerte ingen av magnetronene etter at de var tatt ut av ovnen. Tipper de er avhengige av å sette opp en stående bølge eller noe slikt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Prøv og sleng ut en worklog. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 dette virker spennende fikk nesten lyst til og prøve Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Prøv og sleng ut en worklog. Ikke søren om jeg faktisk bygger en slik. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Prøv og sleng ut en worklog. Ikke søren om jeg faktisk bygger en slik. Feiging! Lol! Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Prøv og sleng ut en worklog. Ikke søren om jeg faktisk bygger en slik. Du heiter jo "Mannen med ljåen"! Klart du skal bygge ein sånn!! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Jeg heter ikke "Den Impotente, Stråleskadde, Skallede Mannen Med Idiotisk Dødsstråle og Uhelbredelig Leukemi" Jeg holder meg til ljåen, og andre redskaper for kutting av gress. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Mikrobølger != ioniserende stråling Den der vil i værste fall kunne brukes til å svi folk i rompa med. Leukemi kan den ikke gi deg, eller noen andre Ellers: Les gjerne noen historier om de første forsøkene med radar - der er det smeltede sjokoladeplater i lomma til folk, og kokte fulgler som regnet fra himmelen i fleng Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Genialt til jakt! Når fuglen lander, er den middels stekt allerede. :-) Noen linker du vil anbefale? Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis jeg slakter en mikrobølgeovn og teiper magnetronen på en parabolantenne, har jeg da en 750w dødsstråle? Du kan kanskje få en spurv til å dø av kjedsommelighet hvis du får den til å sitte på antennen lenge nok. Skal man lage en dødsstråle må det mer effekt til, mye mer. Har sett fugl bli grillet på noen meters avstand på et av anleggene i norge, men der har man også eget kraftverk til hver enhet. Skumling, fhv. radartekniker Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hva slags anlegg, og hvor mange watt? Hvordan så det ut? Ble den stengt, eller bare døde den? Vil dødsstråla mi gå rett fram, eller overalt? Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vil dødsstråla mi gå rett fram, eller overalt? Viss du har ein ordentlig parabol og plaserer sendaren i skjeringspunktet (eller kva du kallte det...) Så skal strålene gå rett fram Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) [...]Den der vil i værste fall kunne brukes til å svi folk i rompa med. Leukemi kan den ikke gi deg, eller noen andre[...] Derimot tror jeg jeg hadde drøyd en stund etter eksponering med ubeskyttet sex.... Ref. gutta på KNM Kvikk og sædkvalitet, ikke alle deler av kroppen er like glad i "oppvarming". Endret 14. april 2009 av M98kF1 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) På Mythbusters festet de flere magnetrons fra mikrobølgeovner foran på en bil for å teste om det ville hindre bilen å bli målt i radar/fartskontroll. Det funket ikke , og ingen ble grillet av "dødsstrålen" . Men rett foran magnetronen så er det vel like stor effekt i strålingen som inni mikrobølgeovnen? For putter du en levende spurv inn i mikrobølgeovnen så vil den jo dø ganske fort pga intern oppvarming (og kanskje cellemutasjon? ). Må jo også være en grunn til at mikrobølgeovner har det gitteret som er litt mindre enn høyden på mikrobølgene for at strålingen ikke skal kunne gå ut av ovnen. Endret 14. april 2009 av ChrML Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=jgG45Lvhow0 This is the shit. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Ikke helt det samme... Det er jo millimeterbølger, ikke mikrobølger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå