B25S Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Heisann! Jeg har lyst til å lære meg å spille piano! Tenkte derfor på et keyboard jeg kunne koble til datamaskinen min (i mitt tilfelle en Mac) og jeg kunne spille inn og lære gjennom Garageband. Noen som anbefaler et bra keyboard jeg kan koble til datamaskinen, enten gjennom USB eller til mikrofoninngang? Maks pris: 1000 kr Endret 23. mai 2013 av B25S Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Nå ser jeg at du har L-optikk, kanksje bedre å spandere på seg lignene piano? For en 1000 lapp kan man få et lite midikeyboard, men om du først skal starte så er det jo greit å legge litt til for å kjøpe et større et, 61 eller 88 tagenter, muligens med vektede tagenter. Vet ikke hvordan visjonene dine er, er det å mekke små låter på pc'n, eller er det å lære seg forskjellige sanger på piano, da er det ihvertfall kjekt med 61 tagenter. Det er akkurat passe for moderne pop sanger etc. Klassiske og litt kompliserte verk har godt av 88 tagenter. Men om det bare er litt mekking av egne låter så kan et mindre midi keyboard være like bra. Det fleste nye keyboard har usb tilkobling. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 5. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Ja, regner med at det er mulig å kjøpe fra eBay også. Og med amerikanske dollar så reiser fort prisen ned et lite stykke. Det jeg har tenkt til er å lære meg å spille sånn basic, ja. Kanskje ikke smekre sammen noen sanger med det første. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hadde haugevis av forslag, men når maksprisen er 1000 ble så og si alle luka vekk Jeg har en billig M-Audio Keystation 61es selv, med 61 tangenter, og et pitch og modulation wheel. Trenger ikke mer for øyeblikket, men tenker å oppgradere senere. Den koster 1500, så er vel ikke aktuell her. Uansett, du kan sjekke ut Keystation 49e, som jeg tror koster rett under 1000 kr. Er storfornøyd med mitt, ingen delay eller feil, og begge keyboardene har usb. Endret 5. april 2009 av phoNte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå