MrUrge Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hei, jeg har lest litt rundt om hvorfor man blir hvit når man blir kald eller er kald og hvorfor man blir rødaktig når man er varm.. Svaret var at når man er varm så går blodet lengere ut i huden sånn at man får en rødlig farge, og når man er kald trekker blodet seg inn i kroppen og man blir hvitere.. Men spørsmålet mitt når jeg tenkte over dette var hvorfor, særlig små barn, får røde kinn når man er ute og det er kaldt. Tenkte over at det kanskje var fordi de var varme etter å ha lekt eller no, men hvis man kjenner på kinnene sine når man så er dem veldig kalde. Noen som har en logisk forklaring på dette?' Edit: Flytt dette emne hvis det er plassert feil. Endret 5. april 2009 av MrUrge Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ikke at jeg vet men jeg tror at det er for og kjøle ned blodet ettersom ungene er varme og gode etter og ha herjet? det som virker mest logisk for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå