Gå til innhold

10 somaliere på ransbølge i Oslo natt til søndag

Anbefalte innlegg

Dagbladet: Væpnet gjeng ranet folk på gata i Oslo

Aftenposten: Fem pågrepet i ranerjakt i Oslo

Jeg får nesten ikke uttrykt hvor forbannet jeg blir når jeg leser sånt som dette. Pleier ofte å være på Grünerløkka på lørdagskvelder og det kunne likesågodt vært meg de ranet med pistol. Må jeg gå til innkjøp av pistol selv for å tørre å gå på byen i oslo?

Føler du deg trygg på gata i Oslo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke, men du hadde vært akkurat like tilbøyelig til å gjøre det samme i samme situasjon. Så store er ikke forskjellene.

Tror du virkelig på det du selv skriver? Det er en grunn til at det gang på gang står om somaliere som gjør faenskap rundt omkring i landet.

Lenke til kommentar

Hvem faen bryr seg om hvorvidt de var somaliere, kenyanere, argentinere eller svensker? De begikk en serie lovbrudd (med forbehold om at de faktisk er skyldig), og vil bli dømt for det. Noen av de yngste vil sikkert bli sendt til barnevernet, men det er en annen debatt.

Lenke til kommentar
Hvem faen bryr seg om hvorvidt de var somaliere, kenyanere, argentinere eller svensker? De begikk en serie lovbrudd (med forbehold om at de faktisk er skyldig), og vil bli dømt for det. Noen av de yngste vil sikkert bli sendt til barnevernet, men det er en annen debatt.

Neppe.

Lenke til kommentar

Neppe.

Du skal ikke tilføre noe til debatten da, isteden for ettordssvar?

Det er klart de vil bli stilt for retten.

Lenke til kommentar

Retningslinjene for forumet setter totalt forbud mot rasisme. Det betyr ikke at dere ikke kan diskutere om det er forskjell på rasene i tråder som har det som emne, men i denne tråden får dere ikke skylde på at gjerningsmennene på grunn av etnisk opphav er genetisk disponert for kriminalitet. Derimot skal dere få diskutere kulturelt betingede årsaker og i den grad det er relevant om dette er symptomatisk for innvandringspolitikken her i landet.

Og ja, dette er sensur. Beklager, men slik er reglene.

Reaksjoner på denne avgjørelsen skal ikke tas i tråden. Send meg gjerne en PM. (Men husk, jeg er prinsipielt mot sensur jeg også, så ikke skyt på pianisten. :) )

Geir :)

Lenke til kommentar

Er jo ikke rart det er mye skjult rasisme i norge når dette er det første som møter deg når du slår opp i VG.

merker selv at jeg starter å få litt for radikale meninger ang. innvandringspolitikk (i følge egne prinsipper på å møte alle med åpent sinn) nå som innvandrermiljøer har skapt så mye problemer, spesielt i oslo-området. Synd noen skal ødelegge for alle.

Lenke til kommentar
Er vel ikke lenge til noen skylder på hudfarge og nasjonalitet.

Det blir tull å skylde på hudfarge eller etnisk oprinnelse som årsak til en kriminell handling, men det er fremdeles et faktum er at noen av innvandrerne er kriminelle, og jeg ser ikke hvordan det hjelper landet vårt å gi innvandrer som både er narkotika misbrukere og volds-kriminelle oppholdstilatelse eventuelt statsborgerskap. Nå kunne jeg ikke se noe i denne saken om hvorvidt de kriminelle hadde norsk statsborgerskap men jeg personlig er for landsforvisning av innvandrere som ikke oppfører seg, ettersom jeg ikke ser hvordan det er en positiv ting for samfunnet med mer kriminelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...