thesinner Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Dagbladet: Væpnet gjeng ranet folk på gata i Oslo Aftenposten: Fem pågrepet i ranerjakt i Oslo Jeg får nesten ikke uttrykt hvor forbannet jeg blir når jeg leser sånt som dette. Pleier ofte å være på Grünerløkka på lørdagskvelder og det kunne likesågodt vært meg de ranet med pistol. Må jeg gå til innkjøp av pistol selv for å tørre å gå på byen i oslo? Føler du deg trygg på gata i Oslo? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Særdeles trist. Hørte på TV2 Nyhetene at mange av disse var ruset på GHB. Det yngste offeret var kun 15år. Ingen god utvikling. Spennende å se utviklingen i saken, frykter dessverre de blir sluppet fort ut på gaten igjen. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Er vel ikke lenge til noen skylder på hudfarge og nasjonalitet. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hudfarge har naturligvis ingenting å si, men gjerningsmennenes kultur og mangel på integrering burde det gå an å skylde på spør du meg. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Åpenbart en kulturkonflikt ja. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det er i så måte høyst legitimt og dra denne hendelsen inn i et større bilde. Sett at man kan argumentere for dette. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Da er det interessante hva som drev disse personene til sine handlinger. Selv om fødested nok er en faktor er det langt ifra hovedsaklig, og dermed bidrar slike overskrifter til galt fokus. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Raske penger til neste fix, vel. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kanskje ikke, men du hadde vært akkurat like tilbøyelig til å gjøre det samme i samme situasjon. Så store er ikke forskjellene. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Kanskje ikke, men du hadde vært akkurat like tilbøyelig til å gjøre det samme i samme situasjon. Så store er ikke forskjellene.Utifra hva det står i artiklene var langt fra alle 10 rusa på GHB. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kanskje ikke, men du hadde vært akkurat like tilbøyelig til å gjøre det samme i samme situasjon. Så store er ikke forskjellene. Tror du virkelig på det du selv skriver? Det er en grunn til at det gang på gang står om somaliere som gjør faenskap rundt omkring i landet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Og hva er den grunnen, mener du? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvem faen bryr seg om hvorvidt de var somaliere, kenyanere, argentinere eller svensker? De begikk en serie lovbrudd (med forbehold om at de faktisk er skyldig), og vil bli dømt for det. Noen av de yngste vil sikkert bli sendt til barnevernet, men det er en annen debatt. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvem faen bryr seg om hvorvidt de var somaliere, kenyanere, argentinere eller svensker? De begikk en serie lovbrudd (med forbehold om at de faktisk er skyldig), og vil bli dømt for det. Noen av de yngste vil sikkert bli sendt til barnevernet, men det er en annen debatt. Neppe. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvem faen bryr seg om hvorvidt de var somaliere, kenyanere, argentinere eller svensker? De begikk en serie lovbrudd (med forbehold om at de faktisk er skyldig), og vil bli dømt for det. Noen av de yngste vil sikkert bli sendt til barnevernet, men det er en annen debatt. Neppe. Du skal ikke tilføre noe til debatten da, isteden for ettordssvar? Det er klart de vil bli stilt for retten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Retningslinjene for forumet setter totalt forbud mot rasisme. Det betyr ikke at dere ikke kan diskutere om det er forskjell på rasene i tråder som har det som emne, men i denne tråden får dere ikke skylde på at gjerningsmennene på grunn av etnisk opphav er genetisk disponert for kriminalitet. Derimot skal dere få diskutere kulturelt betingede årsaker og i den grad det er relevant om dette er symptomatisk for innvandringspolitikken her i landet. Og ja, dette er sensur. Beklager, men slik er reglene. Reaksjoner på denne avgjørelsen skal ikke tas i tråden. Send meg gjerne en PM. (Men husk, jeg er prinsipielt mot sensur jeg også, så ikke skyt på pianisten. ) Geir Lenke til kommentar
Colb Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Er jo ikke rart det er mye skjult rasisme i norge når dette er det første som møter deg når du slår opp i VG. merker selv at jeg starter å få litt for radikale meninger ang. innvandringspolitikk (i følge egne prinsipper på å møte alle med åpent sinn) nå som innvandrermiljøer har skapt så mye problemer, spesielt i oslo-området. Synd noen skal ødelegge for alle. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Er vel ikke lenge til noen skylder på hudfarge og nasjonalitet. Det blir tull å skylde på hudfarge eller etnisk oprinnelse som årsak til en kriminell handling, men det er fremdeles et faktum er at noen av innvandrerne er kriminelle, og jeg ser ikke hvordan det hjelper landet vårt å gi innvandrer som både er narkotika misbrukere og volds-kriminelle oppholdstilatelse eventuelt statsborgerskap. Nå kunne jeg ikke se noe i denne saken om hvorvidt de kriminelle hadde norsk statsborgerskap men jeg personlig er for landsforvisning av innvandrere som ikke oppfører seg, ettersom jeg ikke ser hvordan det er en positiv ting for samfunnet med mer kriminelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå