Gå til innhold

Klassisk "jeg skal ha ny mob"...

Anbefalte innlegg

Heisann...

begynner å gå ordentlig lei Nokia 3210'n som jeg sitter med her. Ga liksom opp å skaffe meg en ny mob etter at 3330'n min ble bøffa for et år siden.

Sånn i bunn og grunn trenger jeg ikke en telefon med innebygd kloakrenseanlegg og kaffetrakter, men det er likevel noe jeg savner i 3210'n:

Vibrasjonsvarsling og kalender...

Har sett litt på f.eks Motorola 720i. Hva er ekstra med i-utgaven bortsett fra batteritid og kamera?

Spill og highteche ringetoner gir jeg egentlig blanke i. Det samme med mye annet, men den bør være god til sms (T9) og ha bra lyd. Gjerne også litt bra batterikapasitet.

Har heller ikke bruk for noen høy skrytefaktor mobil, men den kan gjerne være liten og stilig hvis det ikke koster det tredobbelte på grunn av det. (syns forsåvidt ikke at T610 og de andre nye SE telefonene er noe fine)

Oi... lang post jo... Noen som har noen gode forslag? Eller noen gode grunner til å ikke velge f.eks. 720i bortsett fra kjip batterikapasitet?

Kan godt koste litt hvis den er verdt det, men jeg gidder liksom ikke kjøpe det nyeste som koster 50% om 2 mnd....

Uansett, alt burde bli en forbedring fra det jeg har nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T720i er jo konge da, men du betaler litt for den da... Sony Ericsson T68i er litt billigere, og du slipper de der polyfoniske ringetonene og Java og sånt no'... Det er en konge telefon, med både kalender, vibrasjonsvarsling og god batterikapasitet. Anbefales.

Lykke til med kjøp! :)

Lenke til kommentar

Heisann,

takk for svar. Selvfølgelig er det ingen nedtur at det er J2ME støtte. Java programmering er faktisk noe jeg kan ganske bra, så hvis det skulle være noe småtteri som mangler på telefonen, så burde det jo gå glatt å mekke det sjøl.

Nå har jeg ikke prøvd noen telefoner med java da, så jeg vet egentlig ikke hvor håpløst tregt det måtte være eller noe sånt.

Noen anelse om hvordan kalender/planlegger er på T68i i forhold til 720i? Har ikke testa noen av dem sjøl.

Lenke til kommentar

Planleggeren til T720(i) er jo meget god. Den er vanskelig å forklare, men det er lett å sette seg inn i systemet. Spør hos en forhandler elns om du kan få prøve en... T68(i) har IrDA og Blåtann, mens T720(i) har Java, bedre skjerm og kamera, skjønt du selvfølgelig kan få kamera til T68 og (til rundt tusenlappen...). Men skal jeg være helt ærlig så går du for T720i-en. Den er knall god, selv om jeg ikke har prøvd akkurat den da. Selv har jeg "bare" T720 :)

Lenke til kommentar

Hæ?!

Har de droppa e-postleser og putta inn MMS istedet?

Hva i all verden tenkte de på? Greit at jeg får lest mail ofte nok uansett, men jeg ville da tro at mail er mer nyttig en å få bamsekoZe meldinger fra fjortisser i farger?

Har heldigvis plass til 200 kontakter på simkortet mitt, så da klarer jeg meg med de hundre ekstra. Greit nok å gjøre plass til litt bilder og sånt istedet, tenker jeg.

Sett noen tester av det kameraet?

Lenke til kommentar

Ja - de droppa e-post leser og 400 (!) kontakter i addresseboka, slik at det var mulighet for mms og kamera... (kameraet er jo heller skralt, dårlig skarphet, kornete og små bilder - er kameraet viktig bør du heller kjøpe T68i + kamera..)

Vis mms ikke er viktig for deg kan du jo prøve og kjøpe en T720, da har du ikke mms og kamera, men til gjengjeld 500 kontakter i addressebok, e-post leser, og stort sett mer minne....

Jeg har selv T68i, og bruker kalenderen en god del.. Jeg må si at jeg synes den er genial... Man skriver Hva/Hvor/Når/Varighet/Form for avtale (møte, telefonsamtale, diverse) og så videre. Etter du har lagt en avtale kan du bare gå inn på kalender og så ser du hele uka delt opp i dager og t timer. Så ser du en blå tjukk strek når du er opptatt en av dagene...

...hmm, det var vanskeligere enn jeg hadde trodd.. tviler på at du forstod noe der, men det er nå så... Ellers er jeg meget fornøyd med min T68i, anbefales absolutt... Bruker bluetooth og IR en god del og det fungerer som bare det. God plass til meldinger (70 - 80 stykk + sim). Den er også veldig god og skrive sms på, men det skal sies at den er litt treig. Dette vende man seg til etter en uke uansett, så jeg ser ikke det store problemet i det. Har du forresten lyst på en skikkelig bra fargeskjerm er motoralen mer for deg. Med SE T68i's 256 farger mot Motorola T720i' 4096 skal det sies at bildene blir finere på sistnevnte... Skal jeg si hva jeg hadde valgt er jeg faktisk ikke helt sikker... -jeg er veldig glad i briefefaktoren i en "brettopp-telefon" :) men det er ditt valg, lykke til

Her er ett utdrag fra itavisen's mobiltest:

Klasse: Proff

1.plass - Siemens S55 (569 poeng i testen)

2.plass - Sony Ericsson T68i (562 poeng i testen)

3.plass - Motorola T720 (544 poeng i testen)

Se tester av Siemens S55, Sony Ericsson T68i og Motorola T720... legger til itavisens artikkel om kameraet til T720i...

Lenke til kommentar

Takk-takk Cnil...

jo, jeg skjønte hva du mente. Akkurat det samme kan du gjøre i kalenderen til 720'n og. Ihvertfall i følge testen til amobil.

Bortsett fra det med batteriet, så høres 720 bedre ut enn 720i.

Siemens, ja... Det hadde jeg ikke tenkte på. Siste Siemens telefonen jeg så på var en C25... Det er noe av det værste jeg har sett... Den kobla ikke engang navn fra telefonlista med innkommende sms. Får satse på at de har forbedra seg litt.

Tenker det blir en tur i en butikk, så jeg kan se litt på de forskjellige.

Lenke til kommentar

C25 er noe av der værste du har sett? Hm, det var jo verdens minste mobiltelefon i sin tid. Dessuten er den 4 år gammel, så hva venter du?

Alle har jo forbedret seg fra 4 år siden, da ;)

Første mobilen jeg hadde var en motorola CD160, jeg kan ikke gå rundt og tro at alle motorola er som den nå i dag da.. ;)

Uansett, dette er avsporing, men bare måtte ut med det... :roll:

Dessuten, du må ikke velge mobil etter hva andre sier er "best", men du må velge en mobil DU liker og som DU liker spesifikasjonene til. :smile:

Duu må huske at det er DU som skal være fornøyd, ikke de som er på forumet her foreksempel. (det var bare et lite tips, og ikke ta det som noen kritikk, for det er det ikke)

Lenke til kommentar

Heisann, Kamera.

Fullstendig klar over det. Jeg skal se på telefonene sjøl før jeg kjøper.

Men det er alltid fint å vite hva andre har funnet ut. Det er ikke alt man kan se ut ifra spesifikasjoner eller som oppdages ved et par minutters testing.

Greit at C25 var liten, men jeg syns likevel den var helt grusom. Min 3210 er ca like gammel og utrolig mye behageligere å bruke. Kjøpte den i desember 1999...

Nå begynte jeg også å se på Nokia 6610/7210... Har hele tida tenkt at denne er så dyr, men 6610'n koster det samme som Motorola 720i.

Lenke til kommentar

Heisann, Kamera.

Fullstendig klar over det. Jeg skal se på telefonene sjøl før jeg kjøper.

Men det er alltid fint å vite hva andre har funnet ut. Det er ikke alt man kan se ut ifra spesifikasjoner eller som oppdages ved et par minutters testing.

Greit at C25 var liten, men jeg syns likevel den var helt grusom. Min 3210 er ca like gammel og utrolig mye behageligere å bruke. Kjøpte den i desember 1999...

Nå begynte jeg også å se på Nokia 6610/7210... Har hele tida tenkt at denne er så dyr, men 6610'n koster det samme som Motorola 720i.

Forøvrig, så synes jeg de testene til itavisen er helt på trynet. Ihvertfall at de har en sammenligning mellom telefoner som er testa under helt forskjellige kriterier.

En ting er at de har endra kravet til vekt med tida. Slik at 720 får bedre karakter en t68i, selv om t68i'n er lettere. De gir også karakter ut i fra veiledende pris, som ikke stemmer i det hele tatt. t68i er satt opp med over det dobbelte av billigste pris i dag, mens S55 stemmer sånn ca.

Lenke til kommentar

fudun: er du interessert i J2ME bør du glemme T720/T720i da denne mobilen faktisk ikke støtter lyd i java.

S55 er definitivt en bra mobil. Klarer du å vente til Juni, kan du vurdere Siemens M55 istedet, som har raskere java enn S55, mer minne (1,6Mb) og bedre display.

(både S55 og M55 har 4096 fargers display, men foreløpig støtter ingen firmware til S55 de 4096 fargene. Visstnok fordi prosessoren ikke takler bæde 4096 farger og BT samtidig..)

Lenke til kommentar

Ikke lyd i java? Hmmm... det er jo egentlig ikke så viktig da, med mindre man skal bruke den til spill. Klart, det er jo en fordel i mange andre applikasjoner også. Det er bra du sier ifra. Det hadde jeg absolutt ikke tenkt på å sjekke når jeg skal i butikken.

Skal ihvertfall vente til jeg får sett litt på en T610 også. Står at webshoppene som mpx osv skal ha den inne i løpet av uka, men det er vel heller usikkert...

Da takker jeg for alle tips så langt. Har ihvertfall fått en oversikt over telefoner jeg skal se nærmere på.

720i

t68i

s55

t610

6610

alle koster 3000 +/- noen hundre, så det ser vel ut til at det har blitt prisklassen, uten at jeg egentlig har tenkt noe særlig på pris.

Noen som har brukt flere av disse, og kan si noe om at planleggeren på en modell er bedre/dårligere enn noen av de andre?

Lenke til kommentar

Jepp, cnil, batteriet til i-versjonen er også tilgjengelig til ikke-i-versjon. Det følger en ny bakluke med batteriet, ettersom det bedre batteriet er litt større enn det første... Men nå er jo ikke akkurat batteriet til T720 så veldig stort heller da :)

Lenke til kommentar
fudun: er du interessert i J2ME bør du glemme T720/T720i da denne mobilen faktisk ikke støtter lyd i java.

S55 er definitivt en bra mobil. Klarer du å vente til Juni, kan du vurdere Siemens M55 istedet, som har raskere java enn S55, mer minne (1,6Mb) og bedre display.  

(både S55 og M55 har 4096 fargers display, men foreløpig støtter ingen firmware til S55 de 4096 fargene. Visstnok fordi prosessoren ikke takler bæde 4096 farger og BT samtidig..)

KLarer du å vente litt til så er nok t610 ute i butikkene. Den har java-støtte (desverre ikke like god som siemens sin), har bedre display enn både s55 og M55 (65000 farger) og enda mer minne enn de to. 2 mb som jeg egentlig syns er for lite. Nå vet ikke jeg helt med pris da for M55, kanskje du vet Molna, men t610 ligger på en 3600,- uten abb. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...