0k Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 For et par dager siden var jeg sammen med kjæresten min, da han plutselig sier ''tror du vi bør være sammen lenger?'' Han hadde visst tenkt en stund på det, og det begynte da vi holdt på å slå opp for en ukes tid siden. Han fortalte meg at han trengte en bekreftelse på at det fortsatt var følelser mellom oss. Såå, hvordan skal jeg klare å bekrefte det!? Jeg syns da det er nok av følelser, og vi har et ganske bra forhold etter min mening. Jeg har overhodet ikke peiling på hva han snakker om, og jeg er heller ikke av de som er spesielt flink med følelser. Hva jeg jeg gjøre, hva skal jeg si? HJELP! :o Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Tror kansje han vil at du skal fortelle ham hva du føler. Også vise det med handling, spesielt offentlig, om det er noe du har problemer med? For om du ikke er flink til å vise følelsene din kan han tro du muligens ikke føler så mye for han som du egentlig gjør. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du har ikke peiling på hva han snakker om? Dere gjorde det nesten slutt, og det er ting som tyder på at alt ikke er i den skjønneste orden. Hva gjør du for å vise han hvor mye han betyr for deg? Med ord og handlinger. Lenke til kommentar
0k Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Nei, for slik har skjedd før, og da har vi gått videre uten å tenke mer på det. Jeg forteller han at jeg elsker han i ny og ned, finner på ting vi kan gjøre sammen, og prøver rett og slett å være en best mulig kjæreste. Og når han da trenger bekreftelse, så vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre. Selvfølgelig er det sikkert mer jeg kunne gjort, så derfor trenger jeg tips. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Prat med han.. Kommunikasjon er nøkkelen til suksess. Finn ut av akkurat hva han føler og tenker, og hvor han trenger en bekreftelse på at følelsene fortsatt er der. Problemet må kartlegges før det kan løses Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 BOrtkastet tid på et bortkastet forhold. Move on... Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 BOrtkastet tid på et bortkastet forhold. Move on... Det virker som du vier all tiden din på dette forumet til å komme med helt usaklige komentarer. Har du hatt en vanskelig oppvekst? Har du blitt dumpet? Har du mistet troen på kjærligheten? Det jeg prøver å si; Er du en fyr uten empati eller noen som helst forståelse for hvordan mennesker og følelser fungerer? Skaff deg et liv! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 BOrtkastet tid på et bortkastet forhold. Move on... Det virker som du vier all tiden din på dette forumet til å komme med helt usaklige komentarer. Har du hatt en vanskelig oppvekst? Har du blitt dumpet? Har du mistet troen på kjærligheten? Det jeg prøver å si; Er du en fyr uten empati eller noen som helst forståelse for hvordan mennesker og følelser fungerer? Skaff deg et liv! Som nevnt tidligere i andre tråder her; Det er vel ikke min feil at folk stort sett kommer til dette forumet for å spørre om råd rundt forhold som allerede er dødsdømt? Det hadde jo vert fint om vi alle kunne leve på rosa skyer i en verden der alle var søte snille og greie med hverandre. Men verden er ikke slik. Så hva er egentlig problemet med at jeg tar av meg silkehnskene og oppfordrer folk til å slutte å kaste vekk tiden på klart misslykkede forhold? Hva er det med folk som på død og liv skal "tvinge" folk til å bli i tragiske forhold ene og alene fordi det er "riktig"? er det ikke bedre at folk tar livet i egne hender og finner noen det faktisk er verdt å være sammen med? At folk ikke evner å se forbi sitt nåværende misslykkede forhold, og se potensiale i å finne en betydelig bedre livspartner, tyder vel på at noen bør sparke dem i ræva slik at de får mer utav et allerede alt for kort liv. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 BOrtkastet tid på et bortkastet forhold. Move on... Det virker som du vier all tiden din på dette forumet til å komme med helt usaklige komentarer. Har du hatt en vanskelig oppvekst? Har du blitt dumpet? Har du mistet troen på kjærligheten? Det jeg prøver å si; Er du en fyr uten empati eller noen som helst forståelse for hvordan mennesker og følelser fungerer? Skaff deg et liv! Som nevnt tidligere i andre tråder her; Det er vel ikke min feil at folk stort sett kommer til dette forumet for å spørre om råd rundt forhold som allerede er dødsdømt? Det hadde jo vert fint om vi alle kunne leve på rosa skyer i en verden der alle var søte snille og greie med hverandre. Men verden er ikke slik. Så hva er egentlig problemet med at jeg tar av meg silkehnskene og oppfordrer folk til å slutte å kaste vekk tiden på klart misslykkede forhold? Hva er det med folk som på død og liv skal "tvinge" folk til å bli i tragiske forhold ene og alene fordi det er "riktig"? er det ikke bedre at folk tar livet i egne hender og finner noen det faktisk er verdt å være sammen med? At folk ikke evner å se forbi sitt nåværende misslykkede forhold, og se potensiale i å finne en betydelig bedre livspartner, tyder vel på at noen bør sparke dem i ræva slik at de får mer utav et allerede alt for kort liv. Igjen, så virker det som om du tar alle sorgene på forskudd, og har mistet troen på menneskelige relasjoner. Det er vanlig at folk ender opp i følelses messige problemer, og ved hjelp av noe vi kaller komunikasjon, så kan man faktisk få forholdet på gli igjen, velger ihvertfall jeg å tro. Finn deg et annet sted å trolle rundt, det kommer ikke noe godt ut av det du sier. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Igjen, så virker det som om du tar alle sorgene på forskudd, og har mistet troen på menneskelige relasjoner. Det er vanlig at folk ender opp i følelses messige problemer, og ved hjelp av noe vi kaller komunikasjon, så kan man faktisk få forholdet på gli igjen, velger ihvertfall jeg å tro. Finn deg et annet sted å trolle rundt, det kommer ikke noe godt ut av det du sier. Å ta sorgene på forskudd er å lete etter problemer der det ikke finnes problemer. TS sin, og andres, problemstillinger her er allerede blitt ødeleggende før de spør om råd på forumet. Min tro på mellommenneskelige relasjoner bærer mer preg av å fraråde folk å kaste vekk tiden på unødvendige relasjoner, og heller bruke tiden på meningsfulle relasjoner. Kommunikasjon re nøkkelen til mye, men ikke til alt. Å oppfordre folk til å bli i forhold som er "greie nok" er det samme som å frata dem muligheten for å finne en livspartner som gjør livet fantastisk. sånn sett så har folk flest for lave krav til egen lykke. Det er forøvrig ikke trolling det jeg holder på med her. Jeg er ikke ute etter flamewars eller emosjonelle motreaksjoner, jeg er på jakt etter at folk skal ta hodet ut av ræva si og begynne å tenke på hva de faktisk bruker livet sitt til. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ingen forhold er perfekte til enhver tid brutal_mann, så om det er det man leter etter kan man belage seg på å leve alene. Sånn er det bare desverre, alle krangler og alle forhold har sine opp og nedturer. Om alle skulle gjøre det slutt med en gang det ble litt problemer hadde ingen vært gift eller samboere mer enn et par år på det meste. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ingen forhold er perfekte til enhver tid brutal_mann, så om det er det man leter etter kan man belage seg på å leve alene. Sånn er det bare desverre, alle krangler og alle forhold har sine opp og nedturer. Om alle skulle gjøre det slutt med en gang det ble litt problemer hadde ingen vært gift eller samboere mer enn et par år på det meste. Flott svar. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ingen forhold er perfekte til enhver tid brutal_mann, så om det er det man leter etter kan man belage seg på å leve alene. Sånn er det bare desverre, alle krangler og alle forhold har sine opp og nedturer. Om alle skulle gjøre det slutt med en gang det ble litt problemer hadde ingen vært gift eller samboere mer enn et par år på det meste. Majoriteten av alle forhold varer faktisk ikke stort mye lenger. Men igjen, med litt andre ord, å kaste vekk tiden på forhold som er "greie" er pur idioti. En vet aldri når en vokner og er død, så hvorfor gå for et middels forhold når en har muligheten for et fantastisk forhold? Og nei, jeg har ingen illusjon om at et fantastisk forhold er feilfritt, men det er, uten sammenligning, i en helt annen liga enn "greie" forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå