Gå til innhold

AMD steppings

CSSSK

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å kjøpe meg et billig AMD system, nå da bh7-kortet mitt klikka litt... Gidder ikke være uten data i X antall uker/måneder for å vente på opteron, slev om det sikkert hadde vært lurt.

Så, skal jo selvsagt overklokke dette systemet til grensa, så da må jeg vite litt om steppings først. Har fått med meg at en xp1700+ med JIUHB stepping og en xp2100+ med AIUHB stepping er gode saker. Det jeg lurer på er om andre cpu'er med samme stepping er like overklokkingsvennlige? var innom overclockers, og der så jeg det var flere cpu'er med de forskjellige steppingene, men det virka som om 1700 og 2100 var de beste overklokkerne, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"As of now (3/28/03), the only sighting of 2100+ TBreds have been TBredsBs, and they have all been high-end TBredBs."

Etter å ha lest denne på overclockers.com kjøpte jeg en 2100+ på Komplett. Gadd ikke å kjøpe CPU etter bingoprinsippet. ;-)

Nå kjører den på 2210MHz (170X13) med Vcore på 1,65V.

Barton har mere cach og jeg vet ikke helt hvordan det slår ut i praksis.

Men et argument er vel at TBred koster 825,- og Barton 1295,-.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en AIUBH "u" 2100+ og et epox kort i dag jeg da... Får se når jeg får hk hva det blir til. Venter spent :D Helt sinnsykt hva man kan få ut av disse xp prosessorene for tida virker det som... Kjøpte Intel for ca 1 mnd siden, skjønner ikke hva jeg tenker på. Skal sparkes ut og erstattes med gode gamle AMD igjen, og jeg sitter igjen med penger til overs 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...