Gå til innhold

Norges mest mattefikserte ingeniørutdanning (fysikk lite ønskelig)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Bachelor i matematikk (med studieretning matematikk) + master i matematikk. Alle studieretningene i masteren er vel like "mattete". Jeg teller 15 obligatoriske matteemner i løpet av 5 år, og da er det fremdeles plass til masse valgfrie emner (spesielt i 5. og 6. semester).

I Oslo har de blandet inn noe fysikk/mekanikk-greier. Tromsø også.

I Bergen har de faktisk både bachelor og master uten obligatorisk fysikk. Siden er shitty, så jeg orker ikke å sammenlikne med Trondheim, men det ser faktisk ut som at den er omtrent like rein.

Lenke til kommentar

Vel, det høres ut som om du egentlig er ute etter å bli veldig spesialisert innen matte. Ingeniørutdanningsløp bruker ofte å være lagt opp slik at man får en bred faglig bakgrunn.

Matte, bachelor + master ved ntnu, slik som endrebjo nevner kan være ett fint alternativ. Du kan unngå fysikkemner helt, samtidig som du har enorme valgmuligheter med spesialisering innen matte, evt. å få en bred mattebakgrunn.

Etter dette løpet ender du opp med master of science, samme som siv.ing.

Jeg går BFY, og førsteåret er omtrent identisk med BMAT. Miljøet er ganske trivelig, linjeforeningen er felles. For min del er matten litt småtung, men må jo gjennom det for å få til fysikken senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...