danilovic Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Er det noen? Matte er gøy, men ikke fysikk, så jeg ser helst at de kombineres i minst mulig grad. Daniel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tja... Bachelor i matematikk (med studieretning matematikk) + master i matematikk. Alle studieretningene i masteren er vel like "mattete". Jeg teller 15 obligatoriske matteemner i løpet av 5 år, og da er det fremdeles plass til masse valgfrie emner (spesielt i 5. og 6. semester). I Oslo har de blandet inn noe fysikk/mekanikk-greier. Tromsø også. I Bergen har de faktisk både bachelor og master uten obligatorisk fysikk. Siden er shitty, så jeg orker ikke å sammenlikne med Trondheim, men det ser faktisk ut som at den er omtrent like rein. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Det skulle helst være en ingeniørutdanning, men takk for velviljen! Daniel Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Vel, det høres ut som om du egentlig er ute etter å bli veldig spesialisert innen matte. Ingeniørutdanningsløp bruker ofte å være lagt opp slik at man får en bred faglig bakgrunn. Matte, bachelor + master ved ntnu, slik som endrebjo nevner kan være ett fint alternativ. Du kan unngå fysikkemner helt, samtidig som du har enorme valgmuligheter med spesialisering innen matte, evt. å få en bred mattebakgrunn. Etter dette løpet ender du opp med master of science, samme som siv.ing. Jeg går BFY, og førsteåret er omtrent identisk med BMAT. Miljøet er ganske trivelig, linjeforeningen er felles. For min del er matten litt småtung, men må jo gjennom det for å få til fysikken senere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Fysikk og matematikk på ntnu (sivilingeniørstudiet) er vel det nærmeste du kommer, om du MÅ ta en ingeniørutdanning. Hvis du velger studieretning industriell matematikk, er det ganske få obligatoriske fysikkfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå