StormerJ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ehm ja... tittelen sier vel alt? Jeg bor nokså ute på landet og vurderte å skaffe meg en gammel scooter å kjøre på nå i påsken, men jeg er veldig interessert i å vite hva som skjer visst jeg blir tatt? Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du får sperrefrist på alle typer førerkort i 6 mnd. Forelegg for kjøring uten gyldig førerkort. Og sikkert forelegg for kjøring uten gyldig kjennemerke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Samt et morsomt regress krav hvis det skulle skje et erstatningspliktig uhell. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 og detta er bare hvis-hvis-hvis. Så kjør i vei å ha det gøy mens du er ung Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Blir man tatt så kan man vel uansett vente en temmelig stor bot for å kjøre i utmark, i tillegg til alt det andre. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg og fettern min dreiv å cruisa rundt på scootern til onkelen min på hytta som 10åringer aleine. Plutselig kom lensmannen og han syntes vi så litt unge ut så han spurte etter foreldrene våre. Fikk ikke noe bot eller noe da... Lenke til kommentar
nygards Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ehm ja... tittelen sier vel alt? Jeg bor nokså ute på landet og vurderte å skaffe meg en gammel scooter å kjøre på nå i påsken, men jeg er veldig interessert i å vite hva som skjer visst jeg blir tatt? Her hvor jeg bor er bommer populære blant trimmede mopeder da politiet har bare biler og ikke kommer seg gjennom... Ser for meg en politimann springe til fots etter deg oppetter fjellsidene, tror du skal være ganske trygg så lenge politiet ikke faktisk har snøscooter (eller helikopter), men så var det dette med irriterte naboer, unngår du desse har jeg stor tro på at det går bra. Lenke til kommentar
StormerJ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 og detta er bare hvis-hvis-hvis. Så kjør i vei å ha det gøy mens du er ung Slapp av, jeg jør mitt beste Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 og detta er bare hvis-hvis-hvis. Så kjør i vei å ha det gøy mens du er ung ja selvfølgelig er det bare vis vis dette, er jo det trådstarter spør om... Ehm ja... tittelen sier vel alt? Jeg bor nokså ute på landet og vurderte å skaffe meg en gammel scooter å kjøre på nå i påsken, men jeg er veldig interessert i å vite hva som skjer visst jeg blir tatt? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvis det er slik at du bor litt ute i distriktene, og lensmenn og politi opererer omtrent likt på slike plasser, dvs sånn som jeg har erfart dem i distriktet jeg er fra.. Så, hvis du blir tatt, så slipper sannsynligvis du evt foreldrene dine unna med en skjennepreken og en advarsel første gangen.. Men det kommer jo selvfølgelig an på politi/lensmannen du evt måtte treffe på uti skauen.. Dessuten er det vel generelt forbud mot motorferdsel i utmark med mindre man har tillatelse/løyve.. skulle det skje noe, så er det nok ikke bare mangelen på førerkort og skilter det kommer til å bli fokusert på. Personlig er jeg litt motstander av (unødvendig) ferdsel med motorkjøretøy i utmark, så jeg benytter anledningen til å be deg la være Forresten så ser jeg nå at dette er jo ei stund siden, påsken er gått, og vi lurer selvfølgelig på; fikk du tak i scooter? Og blei du tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå