Gå til innhold

Bør vi legalisere heroin?

157 stemmer

1. 1. Hva bør vi gjøre med heroin?

• Totalforbud
      70
    • Heroin på resept for misbrukere
      69
    • Total legalisering
      18

Anbefalte innlegg

Det må ha vært den mest inhumane, insensitive og styggeste uttalelsen jeg har hørt på lenge! Der forsvant respekten min for deg, thai-mat...

Da har du ikke hørt mye.

Jeg mener ikke at heroinbrukere fortjener å dø, men jeg synes det de driver med er latterlig patetisk og taperaktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

thai-mat: Du viser en svært dårlig evne til å sette deg inn i andres situasjon. De fleste som er avhengige av Heroin har ikke muligheten til å komme seg ut av avhengigheten på egen hånd. Bare fordi du har mye imot Heroin og vet at det er farlig betyr ikke at du hadde klart deg noe bedre om du først ble avhengig. Ja, det er dumt å i første omgang komme så langt at man blir avhengig av det, men det er nok lettere å falle utenfor på slikt enn du tror. Og det er ingen som tjener på navnekalling eller latterligjøring. Man burde heller se at disse personene har gjort noen dårlige valg i livet sitt og klarer ikke å fikse problemene selv. Alle har lov å gjøre feil, desverre er noen feil mer alvorlige enn andre.

Selv støtter jeg absolutt statlig utdeling av heroin. Det vil være et hardt slag for det kriminelle markedet, det vil gi brukerne et mer verdig liv og det vil over tid sørge for en stor nedgang i mengden brukere.

Lenke til kommentar
Ruser man seg på heroin, mener jeg at man fortjener latterliggjøring.

Ser du allerede har fått flere hissige tilbakemeldinger, og det er vel egentlig AKKURAT det du er på jakt etter.

Du har tydeligvis like mye greie på dette her som en 2 åring, og det er en kjent sak at man holder godt kjeft om ting man ikke veit en dritt om.

:)

Lenke til kommentar
Ruser man seg på heroin, mener jeg at man fortjener latterliggjøring.

Her er hva jeg tror:

Du er ute på kjøret uten å vite det. Du uttrykker holdninger du vet er umoralske og kjenner rusen stige når andre mennesker blir sinte på deg.

Jævla sadist! Håper du møter et menneske som kan gi deg noen positive vibber så du kommer på rett kjøl igjen. Lykke til videre!

Edit: Jeg har latt meg fyre opp av et par unødvendige kommentarer fra thai-mat. Flere av disse små sleng-postene har derfor ingen verdi for temaet og burde begraves.

Endret av matisn
Lenke til kommentar
Du har tydeligvis like mye greie på dette her som en 2 åring, og det er en kjent sak at man holder godt kjeft om ting man ikke veit en dritt om.

Jeg har faktisk mye mer peiling på dette enn deg. Jeg er btw for utdeling av heroin til misbrukerne.

Bør vi legalisere heroin?

Nei, er du dum?

Ikke dummere enn deg i hvert fall.

thai-mat: Du viser en svært dårlig evne til å sette deg inn i andres situasjon. De fleste som er avhengige av Heroin har ikke muligheten til å komme seg ut av avhengigheten på egen hånd. Bare fordi du har mye imot Heroin og vet at det er farlig betyr ikke at du hadde klart deg noe bedre om du først ble avhengig. Ja, det er dumt å i første omgang komme så langt at man blir avhengig av det, men det er nok lettere å falle utenfor på slikt enn du tror.

Det er jo nettopp det å BEGYNNE som er latterlig. Å fortsette når man er avhengig er ikke latterlig, det er en selvfølge.

Jævla sadist!

Såså, søta. Ro deg ned.

Lenke til kommentar
Det forsjkell på og ta en liten bønne på en fest en og leve på det flere ganger om dagen, du kommer til og ødelegge kroppen til slutt og vi skatte betalere må betale for støtte.

Jeg har aldri anbefalt noen å ruse bort livet sitt. Vi må læres opp til å ta ansvar selv fordi myndighetene misbruker denne makten. Noen vil alltid søke å forsøke å kontrollere de største farer, men de vil aldri et forbud stoppe allikevel. Vi må slutte med skremselspropaganda og holde oss til fakta, så skal du se at de aller fleste mennesker er ansvarsbevisste sjeler!

Jeg ønsker å hjelpe folk vekk fra heroin. Det er en stygg jævel av et rusmiddel, men mafiaen som selger heroin på gata i dag glorifiserer rusen veldig og folk som nærmest har gitt opp livet er lett å lure inn i misbruk for å få et avbrekk fra den kjipe tilværelsen.

Hvis vi legaliserer så tar vi markedet fra mafiaen og legen kan gi brukeren kontrollerte doser og trappe ned på faenskapen. Hvis de da i tillegg kan få ruse seg litt på cannabis vil også abstinensene mest sannsynlig bli lettere å takle. Merk: Jeg har ingen erfaring med heroin what-so-ever, så jeg vet ikke med sikkerhet om cannabis vil hjelpe, men jeg har stor tro på det.

Det er helt feil å stemple en misbruker som kriminell. Da skyver vi menesker ut i kulda og problemet vokser....

Lenke til kommentar

Hvis myndighetene skal regulere hva som er lovlig og ikke lovlig for innbyyggerne, signaliserer de at DE vet bedre enn andre borgere hva som er bra og dårlig. Myndighetene er bare mennesker de også, og bør ikke kunne bestemme hva JEG skal ha lov til, mer enn jeg bør kunne bestemme hva DE skal kunne ha lov til, så lenge det ikke går utover andre enn dem selv.

Om folk velger å ruse seg sønder og sammen, er det deres eget valg, og ikke noe staten skal nekte dem. Innbyggerne er ikke statens eiendom. Staten er innbyggernes eiendom.

`

Legg merke til at undertegnede ikke ønsker å ta fra folk noen frihet, likevel blir jeg beskyldt for å være en sadist.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Legg merke til at undertegnede ikke ønsker å ta fra folk noen frihet, likevel blir jeg beskyldt for å være en sadist.

Jeg er lei meg for at jeg lot meg fyre opp, så det vil jeg beklage. Det er godt du ikke ble skremt vekk og at du har evne til å forsvare deg mot urettferdighet. Det er forøvrig godt å se at du også kan tenke på andre, men det var dine ytringer som tråkket på de svake som gjorde meg litt amper. Jeg kjenner deg ikke og kan selvfølgelig ikke dømme deg på noen som helst måte, men jeg står for at de ytringene du kom med inneholdt noe som minnet meg om en sadistisk natur.

Peace.

Lenke til kommentar

Vil ikke straffe bruk av heroin.

Men ulovlig salg burde straffes.

Tyngre heroin avhengige kan få heroin på resept. Sånn slipper de å kjøpe heroinen av dealere. Og dealerne vil få det vanskeligere med å selge heroin.

Slik vil gjennomsnittsalderen på heroinavhengige bare gå opp, de vil aldri dø ut, men vil holde seg myyyye lavere enn nå.

Men man må også ha ute god informasjon om skadevirkningene av rusmiddelet.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det burde bli totalt legalisert. Da kunne liksom alle gå og skyte smack. Og det ville sikkert bli maaaange overdoser. Selv om ren heroin i riktig dose skal vistnok ikke være serlig skadelig hvis man ser bort i fra avhengigheten. Så hvis det var lovlig ville det nok vært rent, men overdosene ville nok kommet.

Med mindre man startet en slags heroinbank. Man kan gå og registrere seg og kjøpe heroin. Så kan man gå dit hver gang man skal ha heroin, pluss at staten kan se alles forbruk. Hvis en person skulle ha brukt mye heroin, kunne foreksempel staten sendt ut et brev hvor det står hvordan vedkommende kan får hjelp til å kutte ned.

Lenke til kommentar
Vil ikke straffe bruk av heroin.

Men ulovlig salg burde straffes.

Gir man de GRATIS heroin, lar vi jo misbrukerne vinne.

Da forbud mot salg er vi jo like langt. Gjør man salg lovlig, går prisene ned, og dermed forsvinner kriminaliteten.

Argument mot: De kriminelle vil finne nye områder å drive faen.

Lenke til kommentar

Etter min mening er eierne av apotekene en gjeng med kapitalister. De tenker kun at de skal ha stor profitt. Noe som sikkert resten av samfunnet...

Jeg mener at folk som faktisk har bruk for heroin og andre opiater skal selvfølgelig få det for å leve ett bra liv. Å ødelegge for allerede fattige (og rike) folk er alt for uetisk og burde ikke forekomme.

(Hvis noen mener jeg skal utdype mer, bare si ifra)

Lenke til kommentar

Rusmidler bør tas kontroll over og forskes mer rundt. Før vi vet ordet av det, har vi et mye mindre ruspreget samfunn enn tidligere.

Ibogaine og Ayahuasca er to utrolige stoff som f.eks. kan brukes til kurering av avhengighet. Verden er stor, og rekken av rusmidler er uendelige.

Lenke til kommentar
Gir man de GRATIS heroin, lar vi jo misbrukerne vinne.

Ja, man lar misbrukerne vinne med å gi de et verdig liv, kanskje la dem komme seg igjen sosialt og ikke trenger å fokusere livet sitt rundt å få penger til neste fiks. Er det så ille?

Argument mot: De kriminelle vil finne nye områder å drive faen.

Dette er ikke noe kriminelle gjør for å drive faen, men for å tjene penger. Om hardere stoffer ble delt ut på resept slik som det er foreslått og cannabis ble legalisert hadde man slått føtterne under de aller fleste organiserte kriminelles hovedinntekter. Ingen som gidder å smugle det inn hit en gang når de blir nesten umulig å få solgt det.

http://www.sciam.com/article.cfm?id=portug...criminalization

Dette er inntresang lesning og sier en del om hva dekriminalisering kan føre til :)

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...