Royal_Flush Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hei, har nett fått deler til en ny pc. Jeg har bygd pc'en, men har et par problemer som jeg vil mer enn gjerne ha hjelp til System: Windows Vista Ultimate 64x Asus P5Q PRO 1. Jeg har to CD/DVD-Rom: Samsung TS-H352 og NEC ND-3550A. Jeg fant driveren til NEC-3550A, men ikke Samsung TS-H352. Liekvel vises verken NEC'en eller Samsung på min datamaskin. Har installert driveren til NEC'en og er 100% sikker på at jeg har kobla dem rektig (Kan utløse begge). Så problemet mitt er altså at jeg ikke får starta/installert/Sett film fra CD/DVD siden jeg verken får autoplay eller at de vises i min datamaskin. 2. Jeg har også 2x HDD, en på 250gb og en annen på 180gb. Den største vises i min datamaskin, men det gjør ikke den minste. De har forskjellige utganger, men er ganske sikker på at jeg har kobla til dem rekti. Her er et bilde av samme utgangene: Jeg har koblet til SATA og den ''større L'en''. Så problemet mitt er at Den minste HDD'en (på 180gb) ikke vises i min datamaskin og jeg får heller ikke brukt den. 3. Jeg har som sagt Windows Vista Ultimate 64x bit, og jeg har 4 gb ram liggende. Men når jeg prøver og starte PC'en med 4gb Ram funker ikke dette, selv om jeg setter rammene i spor 1 og 3 (har også prøvd 2 og 4). Skjermen blir værende svart når jeg starter datan opp og jeg får ikke gjort noe. Rammen er 2x 2048 mb 800MHz (Corsair) og datan funker helt fint med 2 gb ram! Problemet er dermed at jeg ikke får kjørt denne dataen med 4GB Ram. Takk på forhånd! Daniel Endret 5. april 2009 av Royal_Flush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå