Tjorven02 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei, jeg har hatt økte verdier på lever, det er de som heter Gamma-T (tror jeg), det normale er under 45, og jeg har fått verdier på rundt 120. Har vært på ultralyd og MR og de finner ikke noe galt. Men jeg har litt ubehag foran på høyre side (ikke smerter, men mer som trykk på en måte). Er det andre som har opplevd noe lignende som dette? Hva kan det komme av? Kan jeg ha hatt kyssesyken eller tilsvarende uten å ha vært dårlig? Legen min sier at jeg bare må vente noen måneder og ta nye prøver, men jeg vil jo gjerne finne ut av hva det kan være. Jeg bruker ikke mye medisiner, drikker litt alkohol av og til, (men ikke hver dag). Har aldri hatt slike verdier på tidligere prøver. Lever ellers sunt føler jeg. Spiser ikke junkfood, er ganske opptatt av hva jeg får i meg. Føler meg i fin form, men de lever-verdiene bekymrer meg litt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Reipar_* Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei, jeg har hatt økte verdier på lever, det er de som heter Gamma-T (tror jeg), det normale er under 45, og jeg har fått verdier på rundt 120. Har vært på ultralyd og MR og de finner ikke noe galt.Men jeg har litt ubehag foran på høyre side (ikke smerter, men mer som trykk på en måte). Er det andre som har opplevd noe lignende som dette? Hva kan det komme av? Kan jeg ha hatt kyssesyken eller tilsvarende uten å ha vært dårlig? Legen min sier at jeg bare må vente noen måneder og ta nye prøver, men jeg vil jo gjerne finne ut av hva det kan være. Jeg bruker ikke mye medisiner, drikker litt alkohol av og til, (men ikke hver dag). Har aldri hatt slike verdier på tidligere prøver. Lever ellers sunt føler jeg. Spiser ikke junkfood, er ganske opptatt av hva jeg får i meg. Føler meg i fin form, men de lever-verdiene bekymrer meg litt. Hvor gammel er du ? Jeg regner med du er ei jente? Var du på fylla dagene før prøven ble tatt? Tar du noen andre medisiner? Har du noe trøbbel med avføringen? Slim, blod, diare e.l? Lenke til kommentar
Tjorven02 Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Hei, er jente ja, litt over midtveis i 30-årene. Bruker ikke medisiner fast, kun en sjelden gang. Hadde heller ikke drukket dagen før jeg tok prøvene, men hadde drukket litt vin 2 dager i forveien, men det burde vel være ute av kroppen innen da? Har ikke problemer med fordøyelse eller avføring, og det er ingen ting av det jeg leser om leverbetennelse som jeg føler stemmer. Føler meg ikke slapp eller trøtt. Føler meg egentlig i fin form, men har "trykk"/litt ubehag på høyre side foran (lever-området). Det er ikke konstant, men kommer av og til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå