Gå til innhold

Bytte fra Nokia 6300 - nettsurf, sms, ikke symbian

Anbefalte innlegg

Driver og vurderer å oppgradere fra min 6300, da denne begynner å bli vel slitt. Jeg bruker hovedsaklig mobilen min til å skrive tekstmeldinger med, wap og opera mini. Og telefonen brukes MYE.

Så jeg trenger en telefon som i hovedsak er som 6300, da denne er glimrende på tekstmeldinger og ellers rask og responsiv. En annen kjekk ting er at jeg ikke behøver å tømme smsinnboksen hele tiden, telefonen blir ikke treg før rundt 3000 meldinger.

MEN - den er TREEEEIIIG på nettsurfing. Selv om den har edge er den klart tregere enn min gamle K750i. Selv med firmwareoppgraderinger.

Så - jeg vil ha en ny telefon som har det 6300 har ang respons og tekstmeldinger og gode taster, men som er klart bedre på surfing. Og som heller ikke er en smarttelefon.

Finnes denne ennå? Er den lansert? Er det noe i horisonten som kan passe?

Ønsker primært nokia, men sony ericsson kan også gå an. Samsung og LG er ikke aktuellt (med mindre noen har et svææært godt forslag).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror oppfølgeren til Nokia 6300, Nokia 6700, er noe for deg. Designet er veldig 6300-preget, men litt mer anno 2009. Metall over nesten hele mobilen, Super-3G, GPS, større skjerm og 5 megapixel kamera er det nye siden 6300 :) Men, jeg kan ikke si noe på hastighet da jeg selv merker liten forskjell på hastigheten i Opera Mini fra mobil til mobil. Det som tar tid, etter min erfaring, er å vente på "startskuddet" fra Operas server.

Ellers må jeg si at Nokia E55 høres ut som ganske nøyaktig hva du ønsker, men det er en smarttelefon. Den er rask, liten, relativt billig og har alt man trenger. Meget godt batteri også. Du nevner ikke hvorfor du ikke ønsker en smarttelefon, men jeg tror du vil like denne sel om den har smarte muligheter. Den har et strålende tastatur for teksting med 2 bokstaver per tast, i stedet for det vanlige 3-4 bokstaver per tast.

Begge telefonene kommer til sommern, så har du litt tid å glede deg på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...