Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en fryser til stadighet

Anbefalte innlegg

Jeg har en bygge-pc fra Komplett som til nylig har fungert veldig greit. Selve monteringen gikk greit ettersom jeg har erfaring innenfor hardware og system generelt. Dette problemet klarer jeg ikke å løse. I det siste har jeg slitt med at PC-en fryser seg og at jeg må kutte strømmen for å starte på nytt. Det skjer på helt forskjellig tidspunkt og virker som tilfeldigheter. Det er ikke spesielle program jeg har oppe, men har en følelse at kanskje det har noe med minnet å gjøre.

Specs:

Intel Core Duo 2 E4600

2 GB ram (2 brikker)

300 gb harddisk SATA

Ingen ekstra kort

Skjermkortet ok - Er nok ikke det som henger seg opp, i og med at num-lock lyset på tastaturet nekter å skrus av etter at pc-en er frosst.

Jeg har tidligere fått beskjed om at det er lite minne igjen på pcen når jeg jobber med flere ting. Jeg opplever at den fryser seg uansett ,men at det oftere skjer når flere programmer kjører. Jeg har både vista og xp og har hatt det samme problemet på begge.

I tillegg vil ikke pc-en gå ut av dvale - da jeg kun opplever at alt er sort, men at lyset på pcen er på. Den reagerer ikke.

Hva burde jeg gjøre? Veldig viktig å få løst dette :dontgetit:

På forhånd takk!

Endret av mariusmk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller for svak.

:)

Ja det tror jeg er et godt tips :) Det er ikke RAM-en, fordi mem-testen kommer gjennom uten problemer. I tillegg får jeg problemer når jeg setter den i dvale, og det betyr jo at strømtilføreselen ikke helt er i takt med hva den burde være.

Men hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Gå til download.com. Der finner du ett program som heter sensor view.

Det lager en graf over spenningene. Viss det er store avik her kan det vere problemet.

Hvor stor PSU har du og hvilke skjermkort?

Max 400 watt, og har et Nvidia Geforce 8500 GT. Jeg tar testen nå.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan vere at 400W er i minste laget.
Tror kanskje det har noe med skjermkortet å gjøre. Da jeg slettet driveren til skjermkortet tok problemet slutt. Da jeg installerte beta av Windows 7 kom problemet tilbake. Dette tror jeg er mye fordi 7-ern automatisk installerer oppdatert driver til skjermkortet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...