FI_asko Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har en msi wind med xp. Har ordnet dualboot med ubuntu. Men nå vil jeg formatere hele harddisken og kun ha xp. Hvordan gjør jeg det på en netbook? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Foreslår at du spør om dette i Windows-delen av forumet, da de tingene du må gjøre for å få til dette krever at du bruker Windows-verktøy. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du sletter ikke et operativsystem, du skriver det over med et annet. Putt inn windows cd'en eller usbpinnen og boot fra den. og installer XP på helte vanlig måte. (du kan selvfølgelig også bare formatere den ene partisjonen.) Men følg rådet til sokkalt Lenke til kommentar
FI_asko Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Du sletter ikke et operativsystem, du skriver det over med et annet. Putt inn windows cd'en eller usbpinnen og boot fra den. og installer XP på helte vanlig måte. (du kan selvfølgelig også bare formatere den ene partisjonen.) Men følg rådet til sokkalt På netbook har man ikke cd, men recover mode. Jeg har gjort dette, men her gjør et program hele greia, og ubuntu ligger der fortsatt etterpå.. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Da tar du det på et windows forum "Hvordan installere windows xp på hele harddisken på en netbook uten cd-rom" blir spm. ditt... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det eneste du må passe på er at du ikke bare sletter linux-partisjonen før du har fått Windows sin bootloader til å erstatte GRUB. GRUB ligger på linuxpartisjonen, og forsvinner den, får du verken bootet linux eller windows. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå