Troxx Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kjøpte LG 50PG100R-ZA en plasmaskjerm som kostet ca 8k på eljøp. Litt sent å lete etter produktanmeldelser nå, men gjorde det. Søeresultater som dukker opp er stort sett fra østeuropa. Manualen som fulgte med dekker: 50PG40**, 50PG60** og 50PG70**, men ikke 50PG100R som jeg kjøpte, men likhetene er jo ca100%. På LG's sider finnes ikke 50PG100R. Er det vanlig at skjermer/produkter mottar et "elkjøp navn?", et "expert navn?" osv? Hvilken skjerm har jeg? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 det skal vist være ganske vanlig at hver kjede har sin "modell" for å unngå at man får samme produkt til en lavere pris et annet sted. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis du går på LG sine sider og velger polsk språk, så dukker tV'n opp Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Modellserien du har heter PG100 Denne modellserien er egentlig ikke beregnet for det norske markedet, da det i hovedsak baserer seg på de høyere spesifiserte modellseriene. Slike varer blir stort sett tatt inn for å lage "ekstreme" pristilbud. Bruksanvisningen for denne modellen er sannsynligvis ikke laget med nordisk språk. Siden menystruktor, innstillinger osv. ofte er svært likt, har nok LG tatt en snarvei og lagt ved en annen bruksanvisning. Som andre bekrefter er det vanlig at store kjeder får sine egne modeller, men jeg tror ikke det er tilfelle her. Skjermen din er ca på samme nivå som Samsungs PS50A416. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Modellserien du har heter PG100 Så hvilken modell er PG100 basert på? Er det kun mulighetene for innstillinger/tilkoplinger som er redusert? Enkelte inttillinger er utilgjenegelige f.eks XD er markert med denne fargen, og er ikke tilgjengelige. Noe jeg kan gjøre for å få dem tilgjengelige... flytte en jumper eller noe? Er skjermen/hw den samme på alle 50PG#### modellene? Menyene på tv'n er på norsk, og bruksanvisningen er på norsk, men PG100 er ikke nevnt. Endret 6. april 2009 av Troxx Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 hvis jeg ikke husker feil så har PG100 dårligere kontrast, dårligere bildebehandling, ikke 100 hz, og mindre tilkoblinger enn de andre LG'ne nevnt over. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 PG100 bruker et lavere spesifisert plasmapanel. Så vidt meg bekjent er det samme panel som sitter i PG200. PG100 er derimot strippet for 100 Hz, og har litt færre tilkoblingsmuligheter. PG er prefikset (fellesnavn) for LGs 2008/2009 plasmamodeller. Det er tallet etter som angir hvilken TV det er. Enkelte PG-modeller har likheter, men det er også store forskjeller. Både softvare og hardware skiller dem. PG100 var ikke beregnet for norden, så derfor er det sannsynligvis ikke laget nordisk bruksanvisning for den. Når en stor kjede som Elkjøp forespør en slik modell er det nok til å danne et marked. Du sier jo selv at bruksanvisningen ser ut til å stemme med TVens innstillinger, så de har nok valgt å bruke en liknende som en kostnadsbesparelse. XD er LGs bildemotor, eller bildebehandling om du vil. Det er en funksjon som skal forbedre bildet. Slike innstillinger er ikke alltid tiljengelig i alle modus. Typiske modus der slikt er grået ut er Dynamisk, Vivid, osv. Se om den blir tiljengelig om du setter profil til Standard eller Bruker. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 PG100 har oppgitt dårligere kontrast enn pg200, samt at det er dårligere lyd i pg100 enn 200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå