Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har lyst til å mappe en keyboard-knapp (Tenkte på "meny"-knappen, da jeg aldri bruker denne ellers) til å oppføre seg som midtre musknapp. Jeg trodde dette kunne la seg ordne med xmodmap, men det ser ikke ut som det fungerer. Er det noen som vet hvordan jeg kan få til dette? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 xbindkeys? Den funker iallefall andre veien. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hm, ser da ut som xbindkeys bare er for å binde en key til en bestemt shell-kommando? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hmm... Godt poeng. Jeg bruker den andre veien for at back på musa skal fungere i nautilus. Men dette blir ikke det samme. "/usr/X11R6/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Alt_L]\[Left]"" m:0x0 + b:8 "/usr/X11R6/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Alt_L]\[Right]"" m:0x0 + b:9 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hmm... Godt poeng. Jeg bruker den andre veien for at back på musa skal fungere i nautilus. Men dette blir ikke det samme. "/usr/X11R6/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Alt_L]\[Left]"" m:0x0 + b:8 "/usr/X11R6/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Alt_L]\[Right]"" m:0x0 + b:9 Hm, den derre "xvkbd" så jo ut til å kunne gjøre det jeg vil, men : # yum provides *xvkbd* No Matches found hvor fant du den? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Fant den, og fikk det til å funke med xbindkeys slik : I .xbindkeysrc : "/usr/bin/xvkbd -xsendevent -text \\m2" c:135 Hvor 135 er keycode for menu-knappen. Takker for tips Edit: Doh det funker jo ikke likevel, jeg surrer fælt her Undersøker nærmere Edit2: NÅ funker det, hadde glemt en backslash. Endret 5. april 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Så fint Bare synd jeg ikke bruker dette lenger. Funker ikke med den nye HAL-måten å håndtere input på... Likte xorg.conf bedre. Har "gitt opp" i en liten protest, som kun rammer meg selv.. hmm.. Endret 5. april 2009 av Smif Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hm, Fedora 10 bruker da HAL-metoden. Måtte ihvertfall inn i en xml-fil et ellerannet sted for å fikse på touchpad-konfig. Funker her ihvertfall. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hm, Fedora 10 bruker da HAL-metoden. Måtte ihvertfall inn i en xml-fil et ellerannet sted for å fikse på touchpad-konfig. Funker her ihvertfall. Jepp. Skal være noe sånt her også. Er MX1000 musa mi som ikke gjenkjennes som en 10 knappes mus. Måtte sette det manuelt i xorg.conf også, men aner ikke hva jeg skal legge inn i enn ellerannen obskur xml fil nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå