chriztr Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei alle sammen. Jeg driver nå sterkt å vurderer å kjøpe kortleser til pc-en for å koble satelitten min sammen. Da har jeg en rekke spørsmål. Jeg er kunde hos Canal Digital, hva trenger jeg får å få inn kanalene gjennom pc-en (kort, cam, osv.) Hva slags programvare anbefales for meg å bruke (hvilket type mediecenter, osv.) Kan jeg dele satelittsignalet mitt over nettverket (slik at f.eks. laptoppen til samboeren og Xbox360 får sattelitt)? Og til slutt. Finnes det en fjernkontroll sender / motaker til pc-en min som støtter Logitech Harmony / Mediecenter? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg er kunde hos Canal Digital, hva trenger jeg får å få inn kanalene gjennom pc-en (kort, cam, osv.) Du trenger tunerkort, ci og CAM f.eks dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34267...BE-D2583A1CB52E og CAM http://mspc.no/board/index.php?topic=364.0 Hva slags programvare anbefales for meg å bruke (hvilket type mediecenter, osv.) Det finnes mange alternativer, for windows kan du f.eks bruke mediaportal med tvserver. Under linux er MythTV den mest brukt. Linux kommer i en "spesialversjon" mythbuntu, med alt du trenger. Kan jeg dele satelittsignalet mitt over nettverket (slik at f.eks. laptoppen til samboeren og Xbox360 får sattelitt)? Både mythtv og mediaportal er server/klientbasert. Du kan bruke ulike klienter til å koble på den samme serveren. (Hvis du skal se på flere kanaler på ulike transpondere samtidig, må du ha flere tvkort/ci/cam). Finnes det en fjernkontroll sender / motaker til pc-en min som støtter Logitech Harmony / Mediecenter? imon mottakeren som sitter i f.eks kabinettet Antec Fusion Remote støtter Logitech Harmony. (den mottakeren sitter i de fleste kabinett med VFD skjerm). Lenke til kommentar
chriztr Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Går det ann å få kjørt CD-kortet virtuelt på pc-en, slik at jeg kan la flere se på tv samtidig på forskjellige kanaler? Kanskje med et kreativt program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå