Wixicy Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei! Jeg startet å trene for ca. 4 uker siden, og har gått på Whey-Tech siden jeg startet. Kjøpte nylig kreatin monohydrat og gainer, og er usikker på hvor ofte jeg skal ta dette, og når. Protein tar jeg hver dag på morgenen, men på treningsdager tar jeg det en halvtime før og rett etter trening. Lurer også på hvordan en kreatin-kur virker. Alder: 15 Høyde: 170 Vekt: 54 (Prøver å gå opp) Takk Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 en kreatin kur (på mono) funker slik at musklene trekker til seg vann, og du greier å holde ut litt lengre... utsetter melkesyren, og du kan merke litt mer trøkk.. Lenke til kommentar
Robols Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hvis du ikke ar lest tråden til War, så anbefaler jeg det. Du kan finne den her: Hvilket kosttilskudd trenger du?. Mye nyttig informasjon der. Jeg tar gainer 2 - 3 ganger om dagen. Utdrag fra tråden om kreatin: "Kreatin bidrar til å generere energi. Når ATP mister et fosfatmolekyl, og blir til adenosin difosfat (ADP), må det konverteres tilbake til ATP for å produsere energi. Kreatin blir lagret i det menneskelige legemet som kreatinfosfat (CP), også kalt fosfokreatin. Når ATP er uttappet, kan det bli ladet på nytt av CP. Dvs. CP donerer fosfatmolekyler til ADP`et, og gjør det til ATP igjen. En øket ansamling CP betyr raskere og større omlading av ATP, hvilket betyr at mer arbeid kan utføres." Endret 5. april 2009 av Jompa. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Jeg tar gainer 2 - 3 ganger om dagen. Selv på dager der du ikke trener óg? Lenke til kommentar
Robols Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det varierer egentlig. Hvis jeg ikke har vært flink til å spise, så kan jeg godt ta 2 i løpet en dag jeg ikke trener. Men la oss si det sånn da: 2 - 3 på treningsdager og 1 - 2 på dager jeg ikke trener Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Fant denne guiden på hvordan ta kreatin, så jeg setter det opp. Treningsdager: Frokost: Tran Mellommåltid: 100g Gainer Halvtime før trening: 20g protein Rett etter trening: 100g Gainer, 30g Protein og 5g Kreatin Monohydrat Hviledager: Frokost: 20g Protein, 5g Kreatin, Tran Mellommåltid: 100g Gainer Er det mulig å blande gainer og proteinen sammen? (Og kanskje evt. kreatinen med dem óg?) Edit: Spiser selvfølgelig mat ved siden av tilskuddene. Endret 5. april 2009 av Wixicy Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du kan blande alt du vil, egentlig. Om du blander protein i gaineren får du bare et litt annet karbo/protein-forhold, og kreatin går helt fint å blande inn med både karbo og protein. Alt egentlig, men ikke la kreatin ligge lenge i en væske før du tar den. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Tusen takk Kommer sikkert til å sette opp en treningsdagbok i løpet av dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå