Cogan Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Da jeg hentet bilen min på verkstedet for en uke siden (slutten av mars 09) hadde den vært hos de en ukes tid. De hadde ikke funnet hva problemet var, men konkluderte med at det var en feil internt i motoren. Hva bør jeg gjør, spurte jeg da. Det var et godt spm. sa kundebehandleren og kunne fortelle meg at om de skulle åpne motoren og sjekke, best.nye deler osv. så kom det fort opp imot 40 - 50tusen! Etter avhenting (betalte 2275NOK for ingenting), kunne jeg merke at indikatoren for dørene lyste hele tiden, selv om dørene var igjen. CD-spilleren virket ikke, klokka og tripptelleren nullstilte seg hver gang jeg startet motoren, og da jeg låste bilen, blinket ikke lysene som signaliserer at du låser/lukker bilen. Jeg ringte å sa ifra om dette, at jeg skal ikke betale for feil de har gjort, som ikke var der fra før av. De sa jeg skulle komme over helgen. Jeg gjorde så, møtte opp og etter litt tid på datamaskinen kunne samme kundebehandleren si meg at jeg var nødt til å skifte speedometer-panelet, eller instrumentpanelet (er ikke 100% sikker på hva det kalles). Jeg fikk da vite prisen som var på 7000NOK! Etter dette tok han selv en titt på bilen for å si at det ble en jobb om de skulle sjekke det elektriske, altså kilden til resten av problemene. Jeg mått ergo sette bilen på verkstedet igjen for så å betale de i dyre dommer igjen for noe de selv hadde gjort! Jeg dro hjem, og igår gikk jeg selv over sikringene, og jeg sparte meg for 7000NOK pluss mye mer bry. Dette var mitt første møte med Volvo merkeverksted og det blir garantert det siste. Lenke til kommentar
_Andreas_ Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har noe lignende erfaring. Hadde en golf en gang som jeg hadde litt problemer med girkassa på. Sendte den så inn på verksted for å spørre om de kunne bedre dette. De ringte meg og sa at eneste mulighet her var å bytte girkasse pga dårlig synkronisering. Senere sendte jeg bilen på et annet verksted som justerte og smurte alle ledd(en times arbeid). Girkassa var i fullt brukbar stand så lenge jeg hadde bilen etter det. En kamerat av meg prøvde samme verkstedet pga noe tull med sentrallåsen. Han og fikk beskjed om at alt av deler måtte byttes(en jobb til X antall tusen kroner), mens vi fant selv ut at det kun var dårlig kontakt i to av dørene. Er lurt å være obs på sånt før man sender inn bilen sin. Evt be om å få se slitedelene, hvis verkstedet mener de må byttes. Blir ofte mer rom for diskusjon da. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg ble lurt av jeger i bergen! 5 serie bmw en fikk skiftet registerreim, tre år senere fikke jeg vite at disse hadde registerkjede som ikke trenger å byttes! Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Skulle skifte noe bærearmer forann og litt andre småting. Han på verkstedet sa at akkurat disse delene fanst ikke uorginalt til min bil. Dum som eg var trodde eg selvfølgelig det, fant senere ut at eg kunne fått delene uorginalt og til halv pris. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Har en gammel og godtroende bestemor, som ble forespelet en fantasipris på bytte av bremser og klosser på sin bil. For bilen, en Citroen Saxo, skulle hun betale 6400 kroner for å bytte alt. Jeg tok jobben, og delene kom på 1400. Jobben tok under to timer. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 På bilen jeg har nå, skulle jeg også bytte bremser, gikk til autodeler og de skulle ha 750 kr for klossene foan, 650 for bak, de sa det var billig! og at det var vanskelig å finne uorginale deler til bilen min. jeg snakket med hella nor, der fikk jeg klossene, foran og bak for 550Kr tilsammen!! Dette er forøvrig en grossist som leverer deler til de fleste butikker, autoteile, bilextra osv. men som også selger til privatpersoner, heldigvis! Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 til hellanor? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Er bare å gå på hellanor.no å se seg rundt. Lenke til kommentar
polodame Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 byttet bremsetrommel bak på høyre hjul i februar, og nå lyser alt som kan lyse av advarsellamper, da kjørte en "datasjekk" gratis for meg før påske. Hva fant de? kanskje noe feil på ABS pumpe, ellers kan de ikke si noe, kom tilbake etter påske. Bør jeg dra til et bremseverksted, siden de ikke var interresert i å hjelpe meg? Til og med håndbrekklampen lyser, han sa jeg kunne kjøre med bilen, kjennes ikke ut som det er noe galt, men det blinker og blinker, mon tro om jg bør bytte verksted ja.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg har faktisk den dag i dag ikke opplevd et eneste verksted som jeg stoler 100% på. De tar seg grådig betalt, gjør slette jobber og de prøver å lure deg omtrent hele tiden. Jeg er regelrett dritt lei hele bil bransjen, jeg synes den stort sett er råtten (unntakk finnes!). Derfor gjør jeg det aller meste sjøl, og kjøper deler. Da vet man at jobben blir gjort, man er ofte litt nøyere med smøring og rengjøring samtidg, og man sparer en masse penger. Ikke alltid like gøy å skru på bil, men enda mer kjipt å betale massevis for en jobb du må klage på igjen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 @Trådstarter: Fattern har en 2001 V70 som er på service fra tid til annen. Han dra ALLTID til Sverige og får den sett over av et merkeverksted. Det er visst mye bedre service og priser hos Bilia i Sverige. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 jeg ringte møller auto i bergen, av en eller annen grunn kom jeg direkte til sjefen, som sa jeg skulle ringe ett annet nummer og at de hadde de beste prisene og servicen osv. Når jeg kom dit jeg skulle, skulle de ha 1340kr for ett lykteglass til ett bremselys i støtfangeren, og det er av PLASTIKK! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 I disse finanskrise tider skal du passe litt på hva dem driver med på verkstedene rundt omkring. Et verksted ute ved der jeg jobber driver og slakter biler på eu kontroller. De slakter og legger prisen på reprasjoner så lavt at kunden ville vært dum hvis han i det hele tatt sjekka pris et annet sted. Når du leverer bilen på utbedring gjør dem ikke en dritt bortsett fra og slette feilen og ta betalt for det. Det får bære eller briste og kundemotakeren må ha en helvettes hverdag vil jeg tro.. Jeg fikk huden full av kjeft av kunde etter at jeg hadde utført en reprasjon som de ga feil på. De ga også en pris som var 1/3 av hva jeg hadde tatt og fullstendig tatt ut av en annen verden. Prisen hadde ikke dekt delene engang. Jeg dro bare på Naf og tok en ny kontroll. Naf var fullstendig klar over hva verkstedet dreiv med. Bilen var selvsagt godkjent I ettertid fant jeg ut at en gammel bekjent av meg var teknisk leder på dette verkstedet, men slutta på dagen da han ble bedt om og begynne med snusk på eu kontrollene. Dette for og redde bedriften, men det ville vært hans navn det hadde gått utover. Det er teknisk leder som får staffen for det her og ikke eier selvom han gir ordren. I følge mine kilder(kompis)i Naf er dette problemet stort for tiden. Det er eller ikke snakk om en eu kontrollør som kødder det kommer fra høyt hold. Slakt eller mist jobben. Har også sett at enkelte verksteder kjører bilen din til et annet verksted i samme kjede/eier for og unngå nedlegging av avdelinger/verksteder. Folk kjører bilen din 10 mil for og ta jobben et annet sted uten at du veit det. Jeg har egentlig ingenting til overs for Naf, men akkurat nå er det lurt og bruke dem. De tjener ikke ei krone på og gi en uærlig feil. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg håper virkelig du angir det verkstedet. Vi må se å bli kvitt svindlerne. Å overleve på svindel og snusk blir helt feil. Hadde de kanskje oppført seg bedre mot kundene før og gitt service kunne det hende de hadde klart seg fint under finanskrisen og. Det er dette som er haken med PKK kontroller. Det blir en melkeku for svindlere. Både de som tar betalt for ikke feil og de som tar betalt for å godkjenne vrak. Men jeg ser også den poitive siden med dette. Derfor MÅ en slå hardt ned på juksmakerne. Takker for tipset mekkern. Har en bil som skal på eu kontroll nå innen de neste 4 måneder. Tar NAF denne gangen. Vanskelig å vite hva alle bedriver med. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har egentlig ingenting til overs for Naf, men akkurat nå er det lurt og bruke dem. De tjener ikke ei krone på og gi en uærlig feil. Hva er det du egentlig ikke liker med NAF da? jeg godkjente bilen min der, trodde aldrig det skulle skje, men den ble godkjent. Hadde jeg gått på verksted så hadde jeg sikkert måtte bytte samtlige ruter, som det er riper i. Naf pleier å se litt på helheten, om bilen virkelig kan overleve 2 år, og om det virkelig er så farlig at rutene er litt ripet. De er veldig hyggelige spør du meg, men en kan jo sikkert støte på noen sure pirkete tryner der og... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Tror han heller tenkte på naf som organisasjon. De skal jo være bileierenes organisasjon. Er ikke mye du får igjen får et medlemskap egentlig. Så jeg har ikke stor nytte av dem selv. Jeg ser selvagt det positive i uavhengig PKK og de testene av bruktbiler før kjøp osv. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Er blitt meget skeptisk til merkeverksteder med såkalt "ekspertise" på sitt bilmerke. Hadde problemer med det elektriske i Focusen rett etter at jeg kjøpte den. Hadde den inne på et Ford verksted, som konstanterte med en svidd "hjerne" (husker ikke i farten hvilken boks de snakket om). Byttet av den kom på litt over 8-9000, men heldigvis hadde de ikke delen på lager og jeg var på gjennomreise så hadde ikke mulighet til å vente. Tok den inn på et bilverksted der jeg bodde, og etter en times tid hadde de rettet feilen, det var dårlig jording til baklyktene som skapte problemet. Utover dette har jeg opplevd slett service og dårlig arbeid fra to Ford verksteder. Nå prøver jeg å gjøre mest mulig selv, og hvis verksted besøk er nødvendig har jeg en bekjent som jobber som mekanikker. Endret 14. april 2009 av phoen|x Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har også vært borte i mye snusk på PKK. For en stund tilbake, da jeg skulle godkjenne min 190, ble jeg tilbudt en parkeringsplass-sjekk, mot 400 spenn. Jeg ser ikke akkurat de store problemene med å holde kjøretøyet etter myndighetenes standarder - så jeg takket nei. Det kommer til å gå på helsa løs for mange av råner-kidsa i Norge, hvis de ikke engang klarer å ha minimumskrav av teknisk standard på bilen. Er jo ikke akkurat så veldig harde krav doningen skal gjennom. - Har du lys? - Har du bremser? - Har du dekk med 1,6mm mønster? - Har du en hel frontrute? Det blir 500 spenn. Betal i kassen. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Leverte gamlebilen min inn på et verksted på lund i kr.sand for å sjekke om dynamoen ladet som det skulle. Da jeg kom tilbake for å hente bilen seinere var alle sikringene sprengt og ingenting funket! Da begynte de å påstå at den var slik når jeg leverte den og krevde betaling for feilsøkingen! Ente med at jeg hentet bilen utenfor verkstedet på natta uten å si noe til de, har ikke hørt noe fra de heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå