Alpine_Cow Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Spm. i headingen er vel selvforklarende. Jeg har nå kjøpt nytt HK og prosessor og har planer om å oppgradere min gamle pc. Men jeg finner ikke Windows installasons-CDen, og lurer derfor på om det blir et problem? Eller vil det fungere, ettersom jeg skal bruke den gamle harddisken? Mvh AC Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Er jo bare å prøve, men muligheten for at det blir problem er forholdsvis stor om det nye hovedkortet har et annet brikkesett. Om det er samme brikkesett er det ofte bare å plugge det inn og oppdatere drivere. Siden maskinen er gammel er det sikkert uansett tid for å legge inn operativsystem på nytt. Mener selv en burde gjøre det en gang i året eller noe. Lenke til kommentar
kultstig Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Går av å til bra.Men som oftes må det en fullstendig formatering. Så det er bare å hoppe i det. Lykke til Lenke til kommentar
meeg Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Full formatering er ikke nødvendig. Selv med helt annen hardware, kan du ta en "Repair install" fra Windows CD'n. Da beholder du alle filer og instillinger, og du må legge inn alle relevante drivere etter win-installasjonen. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Forleden byttet jeg fra et Intel P35 kort til et Nvidia GF9300. Windows Vista fikset dette uten problemer. Det hadde jeg ikke forventet. Lenke til kommentar
_Lonewolf Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Full formatering er ikke nødvendig. Selv med helt annen hardware, kan du ta en "Repair install" fra Windows CD'n. Da beholder du alle filer og instillinger, og du må legge inn alle relevante drivere etter win-installasjonen. Hei sann meeg. Har samme spørsmål som førstemann på denne tråden. Skal skifte hk, men vil kjøre alt som før. problemet mitt er at det gamle hk-et streiket i en vannkjølingsulykke. har dette noe å si for reinstalleringen? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Byttet HK selv for et par år siden. XP ville da ikke boote etter skifte, men fikk opp det meste igjen etter en "Repair install" Men alt var ikke 100%, så ble en full reinstalasjon etter et par månder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå