Gå til innhold

Må man installere Windows på nytt ved bytte av HK?

Anbefalte innlegg

Spm. i headingen er vel selvforklarende. Jeg har nå kjøpt nytt HK og prosessor og har planer om å oppgradere min gamle pc. Men jeg finner ikke Windows installasons-CDen, og lurer derfor på om det blir et problem? Eller vil det fungere, ettersom jeg skal bruke den gamle harddisken?

Mvh

AC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo bare å prøve, men muligheten for at det blir problem er forholdsvis stor om det nye hovedkortet har et annet brikkesett.

Om det er samme brikkesett er det ofte bare å plugge det inn og oppdatere drivere.

Siden maskinen er gammel er det sikkert uansett tid for å legge inn operativsystem på nytt. Mener selv en burde gjøre det en gang i året eller noe.

Lenke til kommentar

Full formatering er ikke nødvendig. Selv med helt annen hardware, kan du ta en "Repair install" fra Windows CD'n. Da beholder du alle filer og instillinger, og du må legge inn alle relevante drivere etter win-installasjonen.

Lenke til kommentar
Full formatering er ikke nødvendig. Selv med helt annen hardware, kan du ta en "Repair install" fra Windows CD'n. Da beholder du alle filer og instillinger, og du må legge inn alle relevante drivere etter win-installasjonen.

Hei sann meeg. Har samme spørsmål som førstemann på denne tråden. Skal skifte hk, men vil kjøre alt som før. problemet mitt er at det gamle hk-et streiket i en vannkjølingsulykke. har dette noe å si for reinstalleringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...