cdrom Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Er det noen som har et skikkelig gromt thx-anlegg her? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har Logitech Z-40! Skal si det dunker når jeg ser på film, jah! Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har Klipsch 5.1 THX. Noen vennepar av mor og far har et SYKT gromt THX anlegg til 250.000;- Det er HEFTIG! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har Logitech Z-40! Skal si det dunker når jeg ser på film, jah! Tviler på at THX har noe med dunkingen å gjøre... Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 THX select, ultra eller ultra 2? Skal det ha et flott klistremerke eller holder det at det fyller kravene? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmmm, staar THX paa effektforsterkeren min... NAD218THX. Det er vel det eneste det staar THX paa tror jeg. Bryr jeg meg? Neppe... DrE Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en Yamaha P4500 effektforsterker som er THX-godkjent for kinosaler (2x460W 8Ohm), Ellers ingenting.... THX er bare et kvalitetkrav.... Det er masse produkter som ikke er THX-godkjente, men som allikevel er vel så gode som THX-produkter. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Skal du ha et skikkelig THX annlegg, må du jo ta hensyn til romklang, rommets oppbygning, isolasjons, rommets lyddempende effekt. Retningen på De THX-godkjente høyttalerne, kabler, Bilde. hmmm lydtrykk, diskanten reiktig justert i forhold til bassen. Mao: Det er ganske mye man skal ta hensyn til før man har et THX annlegg. En annen ting er om man har et THX-godkjent annlegg, det vil jo si at de komponentene kan benyttes i et THX-oppsett... Lenke til kommentar
striky Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Helt til slutt skal vel hele oppsettet kontrolleres og godkjennes av en THX-kontrollør? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Helt til slutt skal vel hele oppsettet kontrolleres og godkjennes av en THX-kontrollør? Hadde tenkt å skrive det, men tenke at det ble litt mye av det gode fra min side.... Men det stemmer det du sier! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Helt til slutt skal vel hele oppsettet kontrolleres og godkjennes av en THX-kontrollør? Hadde tenkt å skrive det, men tenke at det ble litt mye av det gode fra min side.... Men det stemmer det du sier! Og da har du THX godkjent oppsett helt til dama ommøblerer på fjernkontrollene på bordet slik at diskanten fra midtre bakhøytaler treffer en anelse lenger sør i forhold til månens akse og med en 0,0001% forvrengt frekvens, eller til du legger på deg fire kilo og dødelig effektivt absorberer mye av energien i nedre del av mellomtonen fra senter.... THX er bare tre bokstaver. DrErling Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Er det ikke bare hive opp noen høytalere da? man trenger vel ikke alt på milimeter? hehe, jeg ser de fleste filmer på ett gammelt dantax tv uten widescreen. har heller ikke noen andre høytalere. jeg er glimrende fornøyd 8) Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hmmm, staar THX paa effektforsterkeren min... NAD218THX. Det er vel det eneste det staar THX paa tror jeg. Bryr jeg meg? Neppe... DrE Du sier i ett senere innlegg at THX bare er tre bokstaver, men jeg kan love deg, at THX er langt unna NAD218 forsterkern din iallefall men THX er tøft for dem som har råd. (noe som dessverre ikke innebærer meg slik det er nå iallefall) Magnus Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Du sier i ett senere innlegg at THX bare er tre bokstaver, men jeg kan love deg, at THX er langt unna NAD218 forsterkern din iallefall Magnus THX er ikke langt unna nad forsterkeren min. Det står på frontplata... At den derimot ikke hører hjemme i et high end hjemmekinoanlegg, eller stereoanlegg for den del, er hevet over enhver tvil. Men, men. Jeg fikk den til røverpris av en som syntes den var "stygg". DrE Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Du sier i ett senere innlegg at THX bare er tre bokstaver, men jeg kan love deg, at THX er langt unna NAD218 forsterkern din iallefall Magnus THX er ikke langt unna nad forsterkeren min. Det står på frontplata... At den derimot ikke hører hjemme i et high end hjemmekinoanlegg, eller stereoanlegg for den del, er hevet over enhver tvil. Men, men. Jeg fikk den til røverpris av en som syntes den var "stygg". DrE Hvor mye ga du for den? Bare lurte. Har nemlig sett den på qxl og ebay ganske billig. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 2000,- for den og en Rotel forforsterker. Begge deler har stått i en FN-bar i kosovo, hehe. Kjøpte settet av en som hadde vært i FN tjeneste. De hadde loddtrekning når de pakket ned leiren, og han fikk forsterkersettet. DrErling Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Og da har du THX godkjent oppsett helt til dama ommøblerer på fjernkontrollene på bordet slik at diskanten fra midtre bakhøytaler treffer en anelse lenger sør i forhold til månens akse og med en 0,0001% forvrengt frekvens, eller til du legger på deg fire kilo og dødelig effektivt absorberer mye av energien i nedre del av mellomtonen fra senter.... THX er bare tre bokstaver.DrErling Amen. Den dagen Elkjøp begynte å annonsere THX på sine jalla-anlegg, VHS-kassetter kom med THX "all over" samt at små drittanlegg til PC fikk THX-stempel forstod jeg at THX hadde utspilt sin rolle som vel anerkjent kvalitetsstempel. I forsterkeren i stua står det THX (Det er en Denon AVC-A1) og på høyttalerne til PCen står det pigadø THX der og (Klipsch ProMedia 5.1 ... THX...) Men når jeg ser etter, står det THX på 3xStar Wars VHS-boksen og! Jeg minnes DrErling sa det så vist en gang, THX er bare tre bokstaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå