Red Frostraven Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ok... Førstepersons krigssimulator. Helt greit..! FLOTT! Multiplayer 1-16 spillere. Greit... men da blir det ikke fullskala krig... Hver spiller får 3 AI spillere med på laget... Vent litt... Mennesker versus AI i multiplayer? Jeg har aldri noensinne blitt SÅVIDT LITT imponert over AI i noe spill -- spesielt fordi det ikke finnes AI i noen spill laget til dags dato, kun programerte hendelser som ser ut som samarbeid og intelligens -- men som kun virker så lenge spilleren ikke gjør noe uforutsett. Hva pokker skal jeg med TRE vedheng når jeg skal være skarpskytter? Hva kommer AI teammates til å drive med mens jeg ligger musestille bak en stein og en fiende passerer, som jeg ikke har tenkt å skyte fordi jeg vil ta hele troppen når de er hundre meter vekke framfor å gå inn i nærkampstrid? AI blir bare dårligere og dårligere desto mindre lineær en spillverden er. Blir AI-en nikkedukker som man må gi kommandoer til hele tiden, eller tullinger som skyter på alt som rører seg og som løper inn og ut av cover og røper posisjonen din til enhver tid? Jeg kan ikke huske noe spill hvor AI-en ikke er en av disse to mulighetene i multiplayer-delen av spillet. Blir de elendige skyttere, eller bedre enn de fleste mennesker? Jeg kan ikke huske noe spill hvor AI-en ikke enten er umennesklig god eller absurd elendig. AI... Hvorfor AI?! Virkelig..! HVORFOR? Ikke hvorfor som i "hvordan kunne de gjøre dette mot oss" -- men hvorfor som i "hva søren var det som fikk dem til å ta denne beslutningen?" For å spare en halv kilobyte i sekundet med datatrafikk? Trodde de at AI i multiplayerdelen av en krigssimulator ville gjøre simulasjonen mer realistisk? På en skala fra 1 til 3 gikk forventningene mine fra 3 til 1 da jeg leste dette. 0.000001 IQ botter vil aldri noensinne kunne simulere 100 IQ spillere uten at spillerene gjennomskuer hvem som er botter og ikke meget kjapt. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 max spillere har noe med kapasiteten med xboxen å gjøre så slik blir det. 16 spillere er faktisk mye. Race Pro som lissom har støtte for 12, har seriøse problemer. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 ser ut som om jeg kjøper dette til pc, hadde egentlig tenkt til å kjøpe det til boxen fordi der gamer jeg mest men, Jeg vil ha map editor. Det var skipe nyheter egentlig. Lenke til kommentar
bas Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Må si jeg deler de samme bekymringene som trådstarter hvis dette virkelig er sant. Man kan ta hvilket som helst spill med co-op f.eks hvor man som regel spiller mot AI. De er enten dumme som brød, eller dreper deg på første skudd på de mest spektakulære måter. Kan se for meg tre tullinger som hele tiden skal henge i ræva på en og røpe posisjon o.l, haha. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Eg er glad eg har ein ordentlig PC og forhåpentligvis slepp dette her Men eg går ut i fra at serveren kan skru av boter? Viss ikkje er det berre å gi ein ordre så er botene dine vekke... "Hold this position" Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 max spillere har noe med kapasiteten med xboxen å gjøre så slik blir det.16 spillere er faktisk mye. Race Pro som lissom har støtte for 12, har seriøse problemer. Men... HVA er det som begrenser antall spillere en xbox kan tåle -- dersom det er egne servere for dette spillet? Og hvorfor pokker bruker ikke microsoft noen av de 80$ jeg betaler for XBOX live her i Norge på servere for spillene jeg betaler microsoft for å kunne spille online på egne servere? Hvor blir pengene mine av egentlig, når amerikanerene bare betaler 50$ for en mye, mye, mye bedre versjon av xbox live og har mye fler og bedre servere for spill med egne servere? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 3 AI spillere er bare der for å sørge for at stridsmarka ikke føles helt tom, for med 16 spillere så vil det (angivelig) enorme området du har tilgjengelig føles rimelig tomt. Du kan, hvis de viderefører (les: stjeler) fra det først OP:F spillet, velge hvordan soldatene skal oppføre seg i stor grad. krype, sitte, stå, hvor de skal gå, om de skal skyte på fi eller ei o.l. Dessuten så er det en sim. Du har alltid en idiot ved siden av deg i krigen (håper iallefall det). Selv snikskyttere har jo en spotter Og AIen vil jo være 3 ekstra øyne/ører hvis de fungerer som i 1ern. At det bare er 16 spillere på Xbox er vel kanskje en av svakhetene? Den takler kanskje ikke flere? Og nei, Audi_A8, 16 spillere er ikke mye. Helst ville jeg sett 64 eller 128 spillere på en gang, men noe slikt ville vel aldri bli en mulighet på noe annet enn PC. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Eg er glad eg har ein ordentlig PC og forhåpentligvis slepp dette her Men eg går ut i fra at serveren kan skru av boter? Viss ikkje er det berre å gi ein ordre så er botene dine vekke... "Hold this position" Håper friendly-fire er på... for å si det sånn... for jeg kommer IKKE til å la fienden få ta ut bottene på laget vårt for billige kills. Kanskje disse bottene fungerer som et liv-system i noen game modes? Dø, og du respawner som en av bottene dine? I såfall blir det "Stay here" i loftet på låven i et mørkt hjørne og solo raids, da fire mennesklig solo raid er bedre enn et enmannsraid med tre botter hengende i skjørtet. Ellers blir nok bottene fint nødt til å løpe midt ut i gaten for at jeg skal se hvor tracerene kommer fra. Herregud. Jeg bare VET at de kommer til å inkludere de dærre jævla tåpelige tracerene som IKKE hjelper skytteren i det hele tatt, men som hjelper alle fiendene med å treffe med artilleriet deres. Ååååh..! Hvorfor skal ALT være så forbannet mainstream?! Jeg tør vedde på at det er en game mode med skateboards hvor du får poeng for å utføre triks også, og kappløp med biler og tanks med en kommentator fra Top-Gear -- samt gamertags flytende over hodet på folk slik at man kan skille venn fra fiende på 500 meters avstand gjennom loftsvinduet bak en gardin. Føttene mine begynner å bli fryktelig kalde nå..! Endret 5. april 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå