tickinghd Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Bare ett hurtigspørsmål. Finnes det noe logikk eller anbefalinger i standard Python for å skille pythonkode og html når man skal lage websider? Eller er normen at man finner opp template løsning sjøl? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Normen er vel at man bruker et webrammeverk og ikke lager alt fra bunnen av selv. Django er populært og et godt rammeverk synes jeg. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Django er nok veien å gå ja. Har brukt det til ganske mange nettsider nå, og kan ikke gjøre annet enn å anbefale det. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Okey, takk. Har lest om flere rammeverk der ute, har bare lyst å lære meg litt grunnleggende om standard Python først. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Da vil jeg anbefale deg å skrive noen CLI programmer/verktøy. Forøvrig er Pylons eller Turbogears2 (basert på Pylons) et godt alternativ til Django. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 TAL er enkelt å plugge inn som html template språk i Python. Anbefaler å kikke på det. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 CherryPy sammen med Mako templates er en god kombinasjon synes jeg. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Skrev heile greia fra bunnen av selv, valget å gjøre det priært for å lære meg Python, men rammeverket mitt har jeg brukt på mange eksempel sider (ingen i dette øyeblikket), om du vil lære deg mye kan det kanskje anbefales Brukte SCGI, custom database backend og en parser som lignet veldig på phpbb sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå