torefl Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Har ei gammel kasse som til nå har funger til å "cature" video fra mitt videokamera. Men nå vil ikke hardisken mer. Hastigheten blir for lav. Har kjørt diskfragmentering ++. Win ME gir beskjed om at den benytter MS-DOS kompatibel diskkontroller siden ikke kan finne en som passer for min WD 12 GB HD.( Sitter også en liten 4 GB på samme kontroller) Mitt spm. blir: Hvor kan jeg finne en driver som retter dette eller er det andre ting jeg kan gjøre? WD sine hjemmesider gir ingen god hjelp... Håper noen kan hjelpe. pft Lenke til kommentar
TMsGalaxy Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Det finnes bare et svar: DMA! hørye klikk på min data maskin trykk egenskaper. enhetsbehandlig. diskettstajoner. GENERIC IDE TYPE 47 trykk egenskaper, trykk instillinger, avhak DMA! Med hilsen TMsGalaxy Lenke til kommentar
torefl Skrevet 12. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2001 Ikke bare.... :smile: Lasta ned DiskWizard2000 fra Seagate sin hjemmeside. Den gamle disken er nemlig en gammel Seagate. Denne ordna opp alt. Nå funker begge diskene supert. Har fått overføringshastigheter på 5500 MB/sek på den gamle og over 15000 Mb/sek på den nye. Med DMA på plass. /tore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå