Toppris Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Right, som jeg har avduket i noen forskjellige poster på denne seksjonen av forumet, så har ikke jeg fått innkalling til militæret. Under sesjonen fikk de avklart at jeg hadde en kneskade som for en 3-4 år tilbake trengtes en operasjon. De spurte meg om jeg hadde noen plager med dette, og det sa jeg nei til - selv om jeg ærlig talt har små plager av og til. Samtidig har jeg -1 i syn på begge øyna (= trenger briller for å se på TV godt nok, men ikke til å se på PC-skjerm). Selvsagt kan jeg ikke søke meg til flyforsvaret (selv om linser skulle vel ta seg av synet?), men hva er sjansene for å komme inn i f. eks sjøforsvaret eller hæren? Jeg ble erklært tjenestedyktig og viste god innstilling til militæret, noe sesjonslederen påpekte. Lenke til kommentar
xSamuraix Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt angående knesskaden, men jeg kan svare på spørsmålet ang. svakt syn. Jeg har -1.75 og -1.50 på mine øyne, gjorde sesjonsoffiserer og lege oppmerksom på det, men at jeg likevel ville inn i Forsvaret. Det virker som at de ikke brydde seg så mye om det da jeg har fått varsel om innkallelse til HMKG Januar 2010. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ring vernepliktsverket hvis du vil inn Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg ble erklert ikke tjenestedyktig pga. en gammel kneskade så ja, det kan ha mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå