Galexon Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei. Jeg lurte på om hvis jeg og noen kamerater ville tatt oss en tur til Danmark, om det hadde gått an å tatt avreiser som krevde 20 års aldersgrense, dersom en reiser som verge for oss andre som ikke er 20? Noen som har peiling? Takk for svar Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Forklar gjerne nærmere. Dere skal på en 20årstur uten å være 20? Hvorfor? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Det står på colorline at alle avganger kl 16.30 har 20 års aldersgrense, og det er dette tidspunktet som passer ypperlig for oss. Vi har ikke planer om å drikke eller noen ting, vi trenger bare rask og enkel transport over til Danmark. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Holder at en av dere er 20+ vil jeg tippe. Men har egentlig aldri brydd meg om aldersgrenser. Reiste alene lenge før jeg var 20/ 21, og ble aldri stoppet. Men kjipt hvis man blir nektet adgang. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Tenker heller at en kan bli anmeldt for for eksempel dokumentfalsk om en skriver at en er 20 og ikke er det. Å reise klokken 08.00 om morgenen er veldig tungvint, siden vi bor i Stavanger-regionen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Holder at en av dere er 20+ vil jeg tippe. Så dumme er de ikke. Lenke til kommentar
Dobica Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 tipper den foresatte må være 28+ Er ihvertfall helt sikkert at man ikke går som foresatt når man er 20 Lenke til kommentar
Chomonbabe Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 tipper den foresatte må være 28+Er ihvertfall helt sikkert at man ikke går som foresatt når man er 20 Mener å huske det står ganske så tydlig at "verge" må være fylt 30 innen avreise dato for å kunne ha ansvar for noen under 20 på siden til colorline Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg er selv 19 og skal på fredag reise sammen med en vennegjeng. I papirene vi fikk tilsendt sto det ett sted at aldersgrense var 18, mens det sto minst 3 steder at grensa var 20. Vår første tanke var selvsagt å oppføre en av de jeg skal reise med som verge, men det viste seg at vergen måtte være minst 15 år eldre enn personen h*n skulle være verge for, dermed gikk ikke det. Derfor ringte vi til DFDS (vi skal altså ikke reise med ColorLine, men det er vel ikke dere nødt til heller?), og fikk beskjed om at grensen var 18, og at det dermed ikke ville bli noe problem. Vår båt har avreise omkring 16.30, etter det jeg husker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå