Gå til innhold

Verge på danskebåten?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om hvis jeg og noen kamerater ville tatt oss en tur til Danmark, om det hadde gått an å tatt avreiser

som krevde 20 års aldersgrense, dersom en reiser som verge for oss andre som ikke er 20?

Noen som har peiling?

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står på colorline at alle avganger kl 16.30 har 20 års aldersgrense, og det er dette tidspunktet som passer ypperlig for oss. Vi har ikke planer om å drikke eller noen ting, vi trenger bare rask og enkel transport over til Danmark.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
tipper den foresatte må være 28+

Er ihvertfall helt sikkert at man ikke går som foresatt når man er 20 :p

Mener å huske det står ganske så tydlig at "verge" må være fylt 30 innen avreise dato for å kunne ha ansvar for noen under 20 på siden til colorline

Lenke til kommentar

Jeg er selv 19 og skal på fredag reise sammen med en vennegjeng. I papirene vi fikk tilsendt sto det ett sted at aldersgrense var 18, mens det sto minst 3 steder at grensa var 20. Vår første tanke var selvsagt å oppføre en av de jeg skal reise med som verge, men det viste seg at vergen måtte være minst 15 år eldre enn personen h*n skulle være verge for, dermed gikk ikke det.

Derfor ringte vi til DFDS (vi skal altså ikke reise med ColorLine, men det er vel ikke dere nødt til heller?), og fikk beskjed om at grensen var 18, og at det dermed ikke ville bli noe problem.

Vår båt har avreise omkring 16.30, etter det jeg husker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...