gompa Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 saken er slik at jeg skulle egentlig være vitne i en straffesak, men slapp pga mangel av tid.. Nå har jeg fått et brev om "underretning til klager", ang erstatning .. der står hva straff den siktede fikk, men ikke hvor mange år.. Står også at jeg har rett til utskrift av rettsbok og øvrige dokumenter i saken. og ved hendv til politiet kan jeg få nermere underretning om domsresultatet.. er dette det endelige brevet jeg har ventet i evigheter på at saken endelig er slutt, og jeg kan endelig senke skuldrene og slappe av og nyte livet?? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvis saken har vært i retten og dommen er forkynt så er den ferdig så lenge ingen av partene anker videre. Lenke til kommentar
gompa Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 jo saken ble anket for et år siden.. så fikk jeg brevet altså et år senere.. hva betyr det? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Uten flere opplysninger om hva som egentlig står i brevet, så er det vanskelig å si. Hvilken rett er det snakk om? Tingrett, lagmannsrett, høyesterett? Lenke til kommentar
gompa Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Uten flere opplysninger om hva som egentlig står i brevet, så er det vanskelig å si. Hvilken rett er det snakk om? Tingrett, lagmannsrett, høyesterett? det var ikke så stort mer som sto i brevet.. det var tingretten den første rettsaken var.. hva som skjedde etter saken ble anket, vet jeg ingenting om.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Saken har helt sikkert gått for lagmannsretten vil jeg anta, hvis du har fått et slikt brev. For å være sikker, er dte bare å ringe juristen i saken så vil du få 100% sikkert svar. Står vel kontaktinformasjon i brevet du fikk, samt et referansenummer. I Høyesterett går nok saken som hovedregel uten bevisførsel, men kun med prosedyre. Lenke til kommentar
gompa Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Saken har helt sikkert gått for lagmannsretten vil jeg anta, hvis du har fått et slikt brev. For å være sikker, er dte bare å ringe juristen i saken så vil du få 100% sikkert svar. Står vel kontaktinformasjon i brevet du fikk, samt et referansenummer. I Høyesterett går nok saken som hovedregel uten bevisførsel, men kun med prosedyre. ja og desverre så er ikke jeg inne på dette i det hele tatt, og må gjerne få det inn med teskje. det blir vanlig vitneføring både i en lagmannsrett og høyesterett? så jeg må bare belage meg på at jeg blir kalt inn til en ny rettsak?? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nei, er som hovedregel ikke vitneførsel for Høyesterett. Spesielt ikke i straffesaker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Om saken gikk for tingretten i fjor, og ble anket, så har den nå vært oppe i lagmannsretten. Saker kan vanligvis ikke ankes videre til høyesterett, så JA, du kan slappe av og senke skuldrene og gå videre. I 9 av 10 tilfeller. Vil du være helt sikker, så ring og spør, som KVTL sier Lenke til kommentar
gompa Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Om saken gikk for tingretten i fjor, og ble anket, så har den nå vært oppe i lagmannsretten. Saker kan vanligvis ikke ankes videre til høyesterett, så JA, du kan slappe av og senke skuldrene og gå videre. I 9 av 10 tilfeller. Vil du være helt sikker, så ring og spør, som KVTL sier tusen takk for alle svar.. dere har vert til god hjelp ) god påske til dere alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå