Gå til innhold

MSI Geforce 285 + Windows 7 = Backup + Forvirring.

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

OK Har installert en Micro Star Geforce GTX 285 OC versjon.

Jeg begynner med å fortelle, Ta Backup når du intaller kortet og skal bruke det i Windows 7.

Jeg har en datamaskin med 2 hardisker, den ene har XP Home Service Pack 3, den andre har Windows 7. (Nyeste med ekte nøkkel)

Hva skjedde da jeg byttet ut en 9600GT fra XFX med en MSI GTX 285 lurer du på?

Windows 7 starta ja men brukte en halvtime på å gjøre det, ble enda tregere da jeg installerte driverne fra driver CDen. Skrivebordet og alt så ikke ut til å dra kraft fra CPU i det hele tatt og Grafikken var seig som seigmen. Desverre så skjedde det samme med de nyeste driverne for Windows 7 fra Nvidia. Så jeg prøvde Vista driveren isteden, nei funket ikke bedre.

Så starta jeg hardisken med Windows XP og kom inn med en gang, selv om jeg manglet driver for å kjøre i XP... Det virket. Så intallerte jeg nyeste driver for XP og hurra.

Så begynte jeg å fundere på hva som er galt med Windows 7.... og kom på at jeg opplever den nesten samme effekten som opptår når folk bytter ut CPU... Windows starter ikke da. Ser Windows 7 MSI GTX 285 som en slags ny CPU? tenkte jeg og ja det er helt klart symptomer på noe jeg ikke har opplevd før. Merkelig nok.

Jeg la filene jeg hadde på Windows 7 disken innpå XP disken og reinstallerte Windows 7 og da jeg startet Windows 7 fungerte det med en gang. Nå er jeg gled problemet er løst, men problet skulle kanskje bare oppstått for en CPU og ikke en GPU? noen som har lignende opplevelser å fortelle?

Windows 7 fungerer prikkfritt etter reinstalleringen, XP trengte jeg ikke reintallere, den fungerte hele tida.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...