Checkb0x1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei, har nettopp kjøpt meg en ny mobil, men måtte ta telefon nummer portering fra Telenor til Tele2 pga VGS søknaden min. Jeg spørte om telefonen fungerte med en gang og de sa jo att jeg skulle vente 1 eller 2 timer. Så jeg dro hjem og satt den på lading til kvelden. Prøvte å ringe en venn og det fungerte jo fint og mobilen var jo jeg kjempe fornøyd med.. Så var det jo i dag da. En kompiss prøvte jo å ringe meg og hadde til og med sendt en SMS, men jeg fikk jo ikke SMS'en eller anrop av han selvom telefonen var full ladet. Så han prøvte å ringe meg og så fikk han bare telefonsvarer det samme skjedde med SMS jeg ikke motta SMS'ene andre sendte meg. Så jeg prøvte å sende en SMS til han og det funket heller ikke, SMS'en lå bare på utkast hele tiden i hele 15 minutt.. Hva er gale? Er det sann att det tar ett par dager før nummeret mitt er portert over til Tele2 fra Telenor? (sorry er ikke så flink med mobiler) Det rare er jo att jeg kan ringe andre, men ikke motta SMS eller anrop av andre:p Noen som har noen slags peiling på dette? Cheers. - Sinces Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Om dei sa det berre skulle ta nokre timar, stemmer vel det. Eg blei opplyst om at det tok nokre dagar, å fekk eit nøyaktig tidspunkt å skifte simkort på. Men det er no så, eg hadde iallefall ringt kundeservicen deiras. Me kan ikkje gjere så mykje for å hjelpe Lenke til kommentar
Checkb0x1 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Om dei sa det berre skulle ta nokre timar, stemmer vel det. Eg blei opplyst om at det tok nokre dagar, å fekk eit nøyaktig tidspunkt å skifte simkort på.Men det er no så, eg hadde iallefall ringt kundeservicen deiras. Me kan ikkje gjere så mykje for å hjelpe Hei takk for svar : ) Surfet litt rundt på Tele 2 sin nettside og fant dette her: Mobil nummerportabilitet betyr i praksis at du eier ditt eget mobilnummer. Det betyr at du kan overføre ditt mobilnummer til den leverandør du ønsker. I etterkant av bestilt portering sender vi deg et nytt SIM-kort, og du vil motta informasjon om tidspunkt for når ditt nåværende mobilnummer fungerer med Tele2. Det vil være omtrent en time fra dette tidspunktet hvor ingen av SIM-kortene vil fungere, og etter denne tid fungerer kun ditt nye SIM-kort. Tror det ikke er skikkeligt overført enda, pga jeg spurte en venn om han kunne ringe meg og han fikk Telenor som telefonsvarer:s - Sinces Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Men du har fått Tele2 simkortet? Eg ville brukt det gamle simkortet då, om du har dette (det frå telenor). Lenke til kommentar
Checkb0x1 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Men du har fått Tele2 simkortet?Eg ville brukt det gamle simkortet då, om du har dette (det frå telenor). Hei, ja det har jeg. Men regner med att det simkortet ikke fungerer nå lenger så.. -Sinces Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det kan vere det gamle fungerer. Inntil det nye trer i kraft. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Portering mellom to mobiloperatører tar normalt 10 til 14 virkedager, aldri noen timer med mindre det er initiert hasteportering, noe som svært sjelden bruks da det innebærer manuelt arbeid operatørene svært sjelden ønsker å gjøre. Hvis butikken sa "noen timer" så sa de feil. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Dersom den nye telefonen er operatørlåst må du nok bruke den gamle telefonen med det gamle sim-kortet fram til porteringa er gjennomført. Lenke til kommentar
Checkb0x1 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Ahh, okay. Jeg får bare bruk den gamle telefonen inntil videre;) Mange takk for innleggene. -Sinces Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå