Pizzaen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei Bare lurer på hvorfor svarthvit filmer går fortere en vanlige filmer med farge? Her er et eksempel. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nå er det vel egentlig fordi de er gamle og ikke fordi de er svart-hvit. Hvorfor vet jeg ikke helt, men jeg vet at på noen filmer er det lagt til som en komisk effekt, dette er dog i senere tid. Hvorfo alt gikk fort før i tiden vet jeg ikke. kanskje de hadde dårlig tid Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Veldig gamle filmer ble jo filmet ved at man manuelt måtte sveive filmen gjennom kameraet, noe som kunne medføre feil hastighet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hey, da lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Man filmet med færre bilder per sekund, og for at det skulle se flytende ut måtte man kjøre opp hastigheten litt. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Her må det tilføyes at s/h film ofte er så kvalitetsmessig mye bedre enn mange moderne fargefilmer at man ikke har det konstant gnagende behovet av å måtte finne ut hvor lang tid som er igjen som man har om man f.eks. må lide seg gjennom en Bayfilm. S/h film opplevelsen er altså så god at man ikke har den samme leie fornemmelsen av tidsspill som mange nymotens fargefilmer gir en. Endret 4. april 2009 av Montag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Synsing og spekulasjoner til side: Stumfilmer ble filmet med 18 bilder i sekundet, mens lydfilmen bruker normalt 24 bilder i sekundet. Fremviserne de hadde i gamle dager var lagd for å vise 18 bilder i sekundet og filmene foregikk derfor i normal hastighet på den tiden, mens fremviserne vi bruker i dag er ment for 24 bilder og dermed virker gammel film med 18 bilder i sekundet rask på disse. Jeg tror det krever en del jobb å bearbeide og/eller overføre 18-bildefilm til nåtidens standarder, slik at det ikke går for raskt og blir vist slik det var ment å være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå