Gå til innhold

Kjøling, vann eller luft?

Siverto

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en ny stasjonær med følgende komponenter som skal kjøles:

Cpu: I7 920

Gpu: GTX 975

MB: Foxconn Bloodrage

Har vurdert å kjøpe Thermaltake Armor+ LCS(vannkjølingen som medfølger er TT BigWater 780e etter det jeg har lest) til 2800 kr hos amentio, men etter å ha lest litt vil jeg gjerne ha hjelp på hva jeg bør velge av kabinett og kjøling.

Vil dette LCS settet kunne avkjøle Cpu, Gpu og MB? Vil det funke med evt en tileggsradiator?

Noen som vet om tilsvarende sett, sammensetning av kabinett&kjøling(vann eller luft) som kan virke tilfredsstillende bra?

Skal ikke brukes til nevneverdig OC.

Takker på forhånd for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den orginale kjøleren som følger med prosessor fungerer tilfredsstillende bra.

Om du vurderer vannkjøling bør du ha en litt annen motivasjon. F.eks overklokking, støyallergi eller liker rett og slett å fikle med vannkjøling eller kanskje gjerne ønsker å kvitte deg med noen penger uten å få noen ytelsesgevinst.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt TT bigwater i mange år nå, og det fungerer helt fint, den klarer fin å kjøle skjermkort og prosessor, men strengt talt er det vel ikke nødvendig å kjøle hovedkort (?). Vannkjøling krever litt mer vedlikehold og "fikling", men det er nå ganske gøy og lærerikt :)

Som pastafarian skriver bør du enten være opptatt av å ha en pc som er stille (som meg) eller overklokking (eller en kombinasjon) for å sette i gang, siden det krever litt mer jobb og penger enn en enkel vifte.

Når det gjelder tillegsradiator: Jeg har selv to big-water radiatorer og det fungerer fint, men du bør finne ut hvor du skal plassere dem, for det er ikke alltid like lett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...