murtim Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei Jeg har en stasjonær pc som jeg klarer ikke å komme på nett. På nettverkstilkoblingen står det en gult trekant der det står at"begrenset eller ingen forbindelse". Tenkte at det kunne være noe galt med nettverkskabelen og kjøpte en nyen uten det hjalp. Noen som har hatt det samme problemet eller noen som kunne hjelpe PÅ forhånd takk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har du prøvd å restarte routeren/modemet? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Gå på start -> kjør -> skriv "cmd" og trykk enter. skriv deretter i det vinduet som kommer opp "ipconfig /all" Høyreklikk i vinduet -> Trykk "merk" -> marker alt som kom opp, deretter høyreklikker du på det du markerte. Det vil da bli kopiert, slik at du kan lime det inn her i ett innlegg. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 gjør som nevnt i innlegget over her. har du evt. noe antivirus/brannmur program? Lenke til kommentar
murtim Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : -1e2f3d27a Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling 6: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethern et Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-1E-8C-E0-34-03 Ethernet-kort Lokal tilkobling 7: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethern et #2 Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-1E-8C-E0-42-B5 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.23.146 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : PPP-kort Nokia N95 8GB USB Modem (OTA): Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 77.16.154.132 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Standard gateway . . . . . . . . : 77.16.154.132 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 130.67.60.68 193.213.112.4 NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert På grunn av at jeg ikke kommer på nett, måtte keg bruke min nokia for å komme inn.. Noen som vet videre hva jeg skal gjøre Endret 5. april 2009 av murtim Lenke til kommentar
murtim Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har Avg pro som antivirus program Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Denne linjen viser at PCen ikke får noen Ip-adresse fra routeren din: Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.23.146 Har du slått routeren av og på? Er DHCP aktivert i routeren? Lenke til kommentar
murtim Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Det har jeg gjort flere ganger uten at det hjelper. får forsatt en gul trekant som sier at jeg har ikkenoe forbindelse eller begrenset Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Har du samme problem fra andre maskiner? Hvilket modem\ router har du? Bruker du trådløst eller kabel? Redigert: Du sa vist tidligere du brukte kabel. Endret 5. april 2009 av Steina Lenke til kommentar
murtim Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har prøvd det på min bærbar pc med kabel og det funker. Jeg tror at det kan være noe galt med nettverkskortet mitt. Eventuelt kjøpe en trådløs mottaker til min stasjonære.. Har du noe anelse om hvordan jeg kan feilsøke kortet?? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Prøv å resette winsock? http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Prøv å resette winsock? http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm Dette er ikke problemet da problemet er at han ikke får mottatt noen adresse fra DHCP. Til murtim (trådstarter); Du kan prøve å sette en fast (statisk) IP-adresse i samme range som det du fikk av laptopen. Trenger du hjelp til dette, si hvilken IP-adresse, nettverksmaske og gateway du får på laptopen (cmd -> ipconfig), og hvilket operativsystem du har på på den maskinen du har problemer med. (Windows XP? Windows Vista?) Lenke til kommentar
murtim Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 jet vet ikke om det hjelper, den ene har vista altså laptopen og den andre har xp..uff må nok sende den til reparasjon Når jeg starter maskinen får jeg en feilmelding om at jeg skal sjekke lan kabelen men jeg har jo kjøpt ny kabel og den er ordentlig koblet til pc en Prøv å resette winsock? http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm Det har dessverre ikke hjulpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå