Gå til innhold

Problemer med både Firefox og IE - stopper opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et litt snedig problem med både Firefox og IE. Den samme feilen har også oppstått i Opera. Under surfing stopper alt opp, og sidene lastes ikke.

Nederst i Firefox står det "Stoppet"

I IE står det "Fant webområde, venter på svar..."

Det eneste som hjelper er å starte på nytt.

Hvor lang tid det tar for alt stopper varierer veldig. Enkelte ganger kan jeg være på nett i flere timer, mens andre ganger stopper alt med en gang.

Det kan se ut som det har en sammenheng med www.foto.no

Feilen oppstår oftest når jeg fra forsiden der prøver å gå til forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et DNS problem for meg. At til tider er DNS serveren veldig ustabil, og nettleseren din gir opp når den prøver å få kontakt med siden du søker etter, og du må derfor manuelt refreshe.

Har opplevd dette selv noen ganger.

Det kan også være at foto.no er litt tregere enn vanlig nettsider, derfor forekommer det oftere her.

Det du kan prøve for å sjekke er vel å åpne cmd (start -> kjør -> cmd), og skrive "ping www.foto.no", så vil du få "reply from <insert ip>". Den ip'n kan du skrive inn i nettleseren din, og se om du møter samme problem.

Håper dette hjalp litt.

(Om du finner ut at det er ett DNS problem, og du ikke får gjort noe med det, ring til nettlevereandøren din, og hør om de kan gjøre noe med problemet).

Lenke til kommentar

Det snedige er at det er kun pc'en min som er berørt av problemet.

Vi har to andre pc'er i huset som dette aldri skjer på.

Kan vel nevne at jeg bruker Vista 64-bits, hvis det skal ha noen betydning.

Når det stopper opp hjelper det ikke å lukke Firefox og åpne på nytt eller deaktivere og aktivere nettverkstilkoblingen på nytt, men alt rettes ved en restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...