Gå til innhold

Microsoft Java Virtual Machine!?!

Nemon

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned dette? Finner det ikke noen steder på microsoft sine sider, og jeg trenger det for å bruke blant annet nettbank. Har ikke så veldig lyst til å bruke sun sin java, den funker ikke så veldig bra i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke så veldig lyst til å bruke sun sin java, den funker ikke så veldig bra i mine øyne.

Det er den som funker. Det er den orginale. MS sin er bare en dårlig kopi som ikke har noen annen hensikt enn å ødelegge en "standard". Om appletene ikke fungerer med Sun sin versjon er de dårlig laget (og ja, jeg vet dette desverre inkluderer en del nettbanker).

Men du fikk nå linken din i posten over så du er vel fornøyd :)

Lenke til kommentar

Bruker DNB sin nettbank, og den fungerer svært dårlig med sun sin java, har brukt ms sin frem til nå, og den funker utmerket på DNB sine sider. Men etter at jeg reinstallerte windows så fikk jeg ikke lastet ned ms sin lenger via windows update.

Lenke til kommentar

Here we go again...

Det er ikke så veeeldig interessant hvem som er best og hvem som er dårligst og hvem som var først og hvem som var sist.. Noen sider funker med det ene, noen sider med det andre, noen sider funker med begge. Du er avhengig av å ha begge to enten du liker det eller ikke. Nå har jo Microsoft stoppet utviklingen av sin Java VM og da kommer det problemet til å være løst om en stund.

Lenke til kommentar
Bruker DNB sin nettbank, og den fungerer svært dårlig med sun sin java, har brukt ms sin frem til nå, og den funker utmerket på DNB sine sider. Men etter at jeg reinstallerte windows så fikk jeg ikke lastet ned ms sin lenger via windows update.

Bruker DnB's nettbank selv, men med Sun's Java, og har gjort det en stund - hva mener du med at den funker svært dårlig? Bare lurer, ikke noe faen-hva-er-det-du-sier-for-noe-piss-det-der-stemmer-ikke-ass, jeg har nemlig ikke hatt noen problemer i det hele tatt, så hvis jeg skulle få noen problemer er det jo kjekt å vite at det det kanskje er der det ligger...

Lenke til kommentar

Det største problemet er at selve innloggingen tar laaang tid, bruker nærmere 5min på innloggingen nå i forhold til kanskje 15-20sek når jeg brukte MS sin java. Virker som om sun sin java bruker mye lengre tid på å loade.

Lenke til kommentar

Ok. Kan ikke si jeg har hatt det problemet, bortsett fra når jeg har hatt tung load på linjen min (bare før da :D )... hva slags linje og maskin sitter du på? Har ikke akkurat veldig peiling på nettbanker og sånn, men jeg går ut ifra at det foregår en del krypteringsarbeid m.m. under innlogging og bruk!

Lenke til kommentar

Liker ikke den måten det popper opp en javakopp nede i system trayen hver gang en eller annen liten applet kjøres, med Sun sin altså. Gir en følelse avat dette er noe maskinan virkelig må jobbe med (sikkert bare en følelse).

Lenke til kommentar
Hva er det med Sun sin Java du mener ikke er bra da? Som smetho skriver, så er det jo dette som er den originale!

En del nettbanker som ikke funker feks. Fokus sin

Taz her er du HELT på jordet. Fokus sin nettbank fungerer PERFEKT med Suns JVM. Bruker det selv, faktisk raskere med Sun sin fremfor MS's.

Eneste er at jeg har opplevd problemer med SUN's når jeg installerte denne etter at jeg hadde installert SP1 for XP(merk IKKE SP1a).

Virka som om Windows ikke likte det.

Men ved bruk av SP1a funker dette fett, og i andre os som Win2k og nedover.

Lenke til kommentar

Tingen er at sun sin er konfigurerbar. Latster du ned en med swing-kompabilitet så vil sansynligvis ingen nettbanker virke, med mindre du har deaktivert denne. Det er det som er problemet til Nemon. Før virket ikke nettbanken til dnb i det hele tatt med swing, men etter mye mas (fra meg iaf), har de lagt inn støtte for dette. Kan ikke si at de har gjort det bra, for med swing aktivert går det treeeeegt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...