Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

Du straffes ikke for å være pedofil i Norge heller.

Kilde på at pedofili ikke er straffbart i Norge?

Han kan mene utførende pedofili.... Det er altså lov å være pedofil, eller ha en pedofil legning, men ikke å utføre pedofili.... om en skal være pirkete...

 

Hvordan en blir kvitt en slik legning aner jeg ikke, men regner med at det blir på samme måte som fete og søtsaker, de må bare unngå situasjoer der fristelser oppstår..... Anyway and way off topic.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, selv voldtekt i fengsler?

midlertidig homofilitet er fremdeles homofilitet ;)

Det er nok heller kåthet og seksuell spenning heller enn legning. En er ikke håndofil, om en onanerer. Men jeg regner med at du skjønte hva jeg mente.

 

dessuten har homofili vært kjent leeeenge før kristendommen ble oppfunnet. grekerne hadde et syn på homofili og så på det som naturlig. det ble gjerne slik pga mangel på kvinner på greske øyer etc, og dermed tydde mennene til det eneste de kunne.

Om det ikke var oppfunnet før kristendommen begynte ville det vel ikke vært nevnt i GT?

i og med grekerne hadde sin storhetstid over 1000 år F. kr. og GT er datert til ca 400år Fkr så beviser det mer eller mindre at homofili har vært praksisert LENGE før bibelen kom. Dessuten så er ikke det slik at alt som står i bibelen er pionerkunnskap. mennesket kunne drepe, selge slaver og ha sex før bibelen kom med lover om det. men det ville vel knapt verdt nevne i GT?

Jeg vil først ha kilde på 400 f.kr.

 

bevisene kan være:

hvorfor lover om homofili er lokale lover og på mystisk vis er dukket opp i bibelen.

hvorfor mener du alle mennesker har syndet?

hvorfor det var en ønskelig effekt å ofre seg selv til seg selv for å tilgi synder fremfor å bare tilgi.

Det jødiske folks regler stod jo i Bibelen.

Det er observerbart, jeg har enda ikke møtt eller hørt om en person som ikke har gjort gale ting.

Effekten var kristendommen. Skape oppmerksomhet rundt det. Dessuten døde på en måte Jesus for at dødskreftene skulle få sitt.

at det jødiske folkets regler står der forklarer bare at de finpusser gud etter sin egen moral.

Det avviser jeg på ingen måte.

 

er enig i at alle synder, men dersom du skulle treffe på en som aldri har syndet, må han fremdeles akseptere gud som sin skaper etc for å kunne komme til himmelen.

Det er jeg i tvil om.

 

dødskreftene? hvorfor skulle de få sitt? om jesus påtok seg alle syndene er vel han i helvete nå?

Han stod opp fra de døde.

 

dersom du frivillig har sex med en annen mann er du i mine øyne homofil, eller bifil.

Hehe, selv voldtekt i fengsler?

Siden når gikk voldtekt under frivillig sex?

De som voldtar gjør det ganske frivillig, og det er deres legning jeg tenker på.

 

Du straffes ikke for å være pedofil i Norge heller.

Kilde på at pedofili ikke er straffbart i Norge?

Det norske rettsystemet er utelukkende basert på å straffe handlinger og fravær av handlinger.

 

Kilden er også fraværet av en lov mot en pedofil legning.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Leviticus

According to tradition, Moses authored Leviticus[1] as well as the other four books of the Torah [2]. Modern biblical scholars believe Leviticus to be almost entirely from the priestly source (P), marked by emphasis on priestly concerns, composed c 550-400 BC, and incorporated into the Torah c 400 BC.[3]

det jeg egentlig mente var boken Leviticus med dens regler og meninger. selve GT ble begynt på mye tidligere. men uansett hvor tidlig det ble skrevet så endrer det ikke det faktum at det ikke ble "oppfunnet" samtidig som det ble skrevet. Homofili skjer også blandt dyr, og sunn fornuft tyder på at dyr har vært homofile også før mennesket ble til, og mennesket går ikke utenom naturlige standardavik.

 

er enig i at alle synder, men dersom du skulle treffe på en som aldri har syndet, må han fremdeles akseptere gud som sin skaper etc for å kunne komme til himmelen.

Det er jeg i tvil om.

Å godta gud som sin skaper og elske ham og lyde ham er det eneste du trenger å gjøre for å komme til himmelen. om man ikke aksepterer ham har du ikke akseptert at jesus døde for dine synder, og du blir sendt til helvete.

 

dødskreftene? hvorfor skulle de få sitt? om jesus påtok seg alle syndene er vel han i helvete nå?

 

Han stod opp fra de døde.

som igjen fører oss videre til hvorfor han trengte å stå opp fra de døde? har døden makt over gud?

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Leviticus
According to tradition, Moses authored Leviticus[1] as well as the other four books of the Torah [2]. Modern biblical scholars believe Leviticus to be almost entirely from the priestly source (P), marked by emphasis on priestly concerns, composed c 550-400 BC, and incorporated into the Torah c 400 BC.[3]

det jeg egentlig mente var boken Leviticus med dens regler og meninger. selve GT ble begynt på mye tidligere. men uansett hvor tidlig det ble skrevet så endrer det ikke det faktum at det ikke ble "oppfunnet" samtidig som det ble skrevet. Homofili skjer også blandt dyr, og sunn fornuft tyder på at dyr har vært homofile også før mennesket ble til, og mennesket går ikke utenom naturlige standardavik.

Hva mener du med oppfunnet? Selvfølgelig oppfant ikke den norske stat, drap, når de skrev norges lover.

 

er enig i at alle synder, men dersom du skulle treffe på en som aldri har syndet, må han fremdeles akseptere gud som sin skaper etc for å kunne komme til himmelen.

Det er jeg i tvil om.

Å godta gud som sin skaper og elske ham og lyde ham er det eneste du trenger å gjøre for å komme til himmelen. om man ikke aksepterer ham har du ikke akseptert at jesus døde for dine synder, og du blir sendt til helvete.

For å komme til himmelen må en ha levd et syndefritt liv, om du har syndet må du få dine synder tilgitt av Gud. Det er slik jeg har forstått det.

 

dødskreftene? hvorfor skulle de få sitt? om jesus påtok seg alle syndene er vel han i helvete nå?

 

Han stod opp fra de døde.

som igjen fører oss videre til hvorfor han trengte å stå opp fra de døde? har døden makt over gud?

Døden har makt over menneskene, ja. Jesus var et menneske, men han overvant dødskreftene.

 

Her er ett spørsmål: Hvorfor kommer man til himmelen eller ikke på grunnlag av om man har trodd på en spesiell bok, framfor om man har levd et godt liv?

Om en har levd et perfekt liv kommer man nok til himmelen.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett det gjennomgått om du ikke har synd. Men du må jo tro på han du ber om tilgivelse hos.

 

Det er synden som er barrieren mellom mennesker og Gud. Om du ikke synder har du vel ingen barrierer.

Så gud er bare et slags filter for å komme til himmelen siden ingen klarer å leve uten bibelens kunstige synder? Det holder med å se på ei fin dame og luken i gulvet åpner seg under deg når du står der foran sankt peter og dere går igjennom hva du har gjort i livet ditt..? :)

 

Gud ser liksom alt du gjør, hører alt du gjør og ser alt du tenker, og ikke tenker....

 

Er ikke dette et tankefengsel så vet sannelig ikke jeg hva som er det.... :no:

Lenke til kommentar
Er ikke å begjære en handling?

Er det å se på sjokolade det samme som å spise den?

 

EDIT:

La oss se på SNL.NO's definisjon:

ekteskapsbrudd, det at en gift person har kjønnslig omgang med en annen enn sin ektefelle

Så nei! Å se på en kvinne er ikke det samme som å ha kjønnslig omgang med henne.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

som igjen fører oss videre til hvorfor han trengte å stå opp fra de døde? har døden makt over gud?

Døden har makt over menneskene, ja. Jesus var et menneske, men han overvant dødskreftene.

 

På hvilken måte har "døden makt"?

Hvor er dokumentasjonen på disse "dødskreftene"?

Før du kan påstå at noen har "overvunnet dødskreftene" må du legge frem bevis for at noe slikt eksisterer.

Deretter kommer så spørsmålet om bevis for at noen kan overvinne dette.

Lenke til kommentar

Trådens tema er "Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?"

En ting jeg ikke forstår er den åpenbare kognitive dissonansen som kommer frem om en krever dokumentasjon for det som blir antydet over eller lignende.

Alle tendenser til å benytte Ockhamske skjæreredskaper synes plutselig glemt og logikk like så.

 

Du er jo ellers særdeles ivrig på å få dokumentasjon og bekreftelser - og får du ikke det så forkaster du påstandene, noe jeg er helt enig i.

 

Jeg kan ikke se at det jeg spør om er urimelig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...