RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Joda, Nikka. Men har vi råd til det? Du mener å legge inn alle religiøse og helbrede dem? Litt av en jobb ihvertfall.... Og dette vil jo forsvinne av seg selv når verden blir mer og mer opplyst og kunnskaps rik.. (Håper jeg) So why waiste the money..? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Med henhold til § 10 i retningslinjene forsvant ’7’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Men frem til da så må vi bare ta hensyn til sinnslidelsene deres. Jeg fikk nettopp en strålende idé! Tenk om man måtte bestå en eksamen i bibelkunnskap for å kunne kalle seg kristen og være medlem i en kirkemenighet? *Kikker drømmende ut vinduet* Vel, er redd det er et stykke frem dit... Kjøpte for noen dager siden en audiobok på nettet som heter: "The Good Book: Things I Learned When I Read Every Single Word of the Bible". Boken er skrevet av en amerikansk jøde som, i likhet med de fleste kristne, aldri hadde lest bibelen sin, bare hørt bruddstykker av den av andre og da bare de "gode" partene... Har ledd flere ganger allerede over ting han, som totalt uvitende "troende" jøde, trodde var sanne, men som ved nærmere ettersyn ikke er det... og vice versa... Hysterisk morsom Av de kvinnene som er omtalt i GT så er tre eller fire ikke prostituert Sier litt om kvinne synet til den lille ignorante ørken stammen som utgjorde jøder.... En ting som irriterer litt med den audioboka er at han ikke en eneste gang ser på sannhets gehalten til blekka og hvor sant det var det som står der er... Vi har for å nevne noe ikke en eneste indikasjon på at det var noen jøder i Egypt eller at disse vandret ut til israel eller noen 40 år tur i ørkenen eller lignende ting... Tallet 40 går igjen titalls av ganger i GT av en eller annen grunn..... og de fleste historiene som står der går igjen og igjen og igjen.... Pluss ofring av mennesker.... Det er, når en leser GT, en heller vimsete og ynkelig gud vi snakker om når vi snakker om yawhe, den kristne og jødiske guden... Av alle folk han måtte velge valgte han, ihvertfall hvis en skal tro bibelen, de som klager mest, har minst tro på guden sin og så videre... Gud holdt på å utslette sitt utvalgte folk flere ganger enn han reddet dem.... En artig og bloddryppende historie ihvertfall, der guden yawhe er fremstilt i sin egen biblen som en rotekopp, slem, morderisk og tilbedningskåt.... noe jeg forsåvidt visste fra før, men morsomt å høre en legmann av en jøde finne ut det samme.... Ellers syntes jeg at det er helt utrolig å klare å være troende og ikke engang ha førstehånds kunnskap om det en tror på! Da tror du for å tro og ikke noe annet. Er flust med kristne også som aldri har sett eller lest sin egen bibel og som jeg har hevdet en stund, det er ingenting som lager ateister fortere enn bibelen! Der står detihvertfall mye mye tull og tøys.... ihvertfall i GT.... (NT er litt bedre, men ikke mye, men det kommer vel helst av at gud har roet seg ned og ikke slakter folk direkte lenger enn noe annet.... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Det står i bibelen at den dagen Adam og Eva spiste av kunnskapens tre så ville de dø. Og det var jo det som skjedde, at de spiste av kunnskapens tre. Og siden det så har døden vært i verden. Folk blir syke og dør, fordi de er etterkommere av Adam. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Og Eva. Hørtes ut som vi ble født av adam, og det er vertfall feil. Endret 13. mai 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Var Adam og Eva blond slik vi ser på bildet ditt? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Det står i bibelen at den dagen Adam og Eva spiste av kunnskapens tre så ville de dø. Og det var jo det som skjedde, at de spiste av kunnskapens tre. Og siden det så har døden vært i verden. Folk blir syke og dør, fordi de er etterkommere av Adam. Den var billig Bellicus.... Du klarer bedre enn snakkende slanger og usunn frukt spising eller er bibel sitater verden for deg om dagen? Vi VET at vi ikke er skapt i noen hage Bellicus, vi VEt at stamtreet vårt går tilbake til tidenes morgen, da vi ikke var mennesker i det hele tatt.... Hadde vi delt inn de milliarder av år som vår slekt har vært på jorden i tolv timer har vi mennesker vært her i tredve sekunder! Hva gjorde gud før før arten homosapiens dukket opp da? Bortsett fra å knaske epler? En latterlig (bort)forklaring med et latterlig eksempel. Hadde faktisk vært bedre om du hadde sagt som sant er, at du ikke vet... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår ikke hvor folk får det fra at man absolutt skal respektere tro? Hvorfor? Jeg kan respektere at folk tror, men det går grensen. 1.Kor 1:18 For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft 1.Kor 1:23 men vi forkynner Kristus korsfestet, for jøder et anstøt og for hedninger en dårskap Bibelsk sett så er det naturlig at folk ikke respekterer kristendom. At noen tilber en jøde som ble torturert og henrettet av romerne for 2000 år siden, er idioti når man ser på det logisk sett. Men for kristne så er dette et budskap som er fylt med Guds kraft. Joh 15:18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. Bibelsk sett er det også naturlig for folk å hate kristne, for kristne er ikke i harmoni med verden, men står i kontrast til det denne verdenen står for. Selv om Jesus bare fortalte sannheten og gjorde gode ting, så ble han hatet, fordi det er et mørke over verden (folk lever i synd) og folk elsker mørket fremfor lyset. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Det står i bibelen at den dagen Adam og Eva spiste av kunnskapens tre så ville de dø. Og det var jo det som skjedde, at de spiste av kunnskapens tre. Og siden det så har døden vært i verden. Folk blir syke og dør, fordi de er etterkommere av Adam. Den var billig Bellicus.... Du klarer bedre enn snakkende slanger og usunn frukt spising eller er bibel sitater verden for deg om dagen? Vi VET at vi ikke er skapt i noen hage Bellicus, vi VEt at stamtreet vårt går tilbake til tidenes morgen, da vi ikke var mennesker i det hele tatt.... Hadde vi delt inn de milliarder av år som vår slekt har vært på jorden i tolv timer har vi mennesker vært her i tredve sekunder! Hva gjorde gud før før arten homosapiens dukket opp da? Bortsett fra å knaske epler? En latterlig (bort)forklaring med et latterlig eksempel. Hadde faktisk vært bedre om du hadde sagt som sant er, at du ikke vet... Innrømmer fint at det er svært lite jeg vet. Men tråden handler om kristendom, bibelen er den enste kilden man har til å kunne forklare f.eks. skapelsen og hvorfor det finnes død og sykdom o.l. Så derfor blir det også naturlig å henvise til hva som står i bibelen, selv om det er begrenset informasjon der (f.eks. står det ikke noe om dinosaurer). Var Adam og Eva blond slik vi ser på bildet ditt? Såvidt jeg vet står det ikke nevnt noe om hvordan Adam og Eva så ut. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår ikke hvor folk får det fra at man absolutt skal respektere tro? Hvorfor? Jeg kan respektere at folk tror, men det går grensen. 1.Kor 1:18 For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft 1.Kor 1:23 men vi forkynner Kristus korsfestet, for jøder et anstøt og for hedninger en dårskap Bibelsk sett så er det naturlig at folk ikke respekterer kristendom. At noen tilber en jøde som ble torturert og henrettet av romerne for 2000 år siden, er idioti når man ser på det logisk sett. Men for kristne så er dette et budskap som er fylt med Guds kraft. Joh 15:18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. Bibelsk sett er det også naturlig for folk å hate kristne, for kristne er ikke i harmoni med verden, men står i kontrast til det denne verdenen står for. Selv om Jesus bare fortalte sannheten og gjorde gode ting, så ble han hatet, fordi det er et mørke over verden (folk lever i synd) og folk elsker mørket fremfor lyset. Syntes du smigrer deg selv og din tro jeg. Kristendommen er ikke mer, eller mindre, hatet, missforstått eller feiltolket enn andre religioner tenker jeg. Selv om jeg må gi deg rett i at kristendom ikke er i harmoni med resten av verden og dens naturlover, det er jo akkurat det som gjør den så infam stupid! Dessuten er det ingen ordentlige beviser noe sted om at denne jesus var noen guds sønn... Dette er igjen bassert på antagelser og påstander og hva gjør vi med antagelser og påstander som ikke har hold i virkeligheten og som ikke kan bevises...? Push the "discard" button..... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Kristendommen er ikke mer, eller mindre, hatet, missforstått eller feiltolket enn andre religioner tenker jeg. Det er nå bare til å kikke rundt her på forumet. Det er en enorm mengde uttalser som bare bærer preg av avsky ovenfor kristendom og kristne. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kristendommen er ikke mer, eller mindre, hatet, missforstått eller feiltolket enn andre religioner tenker jeg. Det er nå bare til å kikke rundt her på forumet. Det er en enorm mengde uttalser som bare bærer preg av avsky ovenfor kristendom og kristne. Eneste jeg avskyr er denne mentaliteten at kristne ikke liker at de sin religion blir kritisert, men at man selv kan kritisere troløse og whatever. + denne troen på at kristne er bedre enn alle andre. Kvalmt! Forklar meg hvorfor kristendommen består av oppblåste blærer plizz! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kristendommen er ikke mer, eller mindre, hatet, missforstått eller feiltolket enn andre religioner tenker jeg. Det er nå bare til å kikke rundt her på forumet. Det er en enorm mengde uttalser som bare bærer preg av avsky ovenfor kristendom og kristne. Og grunnen til det har vi vært i mellom en million ganger før, det er kristendommen vi kan mest om og siden det er nærliggende å kritisere ting en vet noe om så er det kristendommen vi går hardest ut mot. Hadde norge vært islamisert hadde vi sittet her og kritisert det. (Ønske tenkning, I know, men for argumentets skyld sier vi det) Syntes ikke jeg er noe mildere mot islam da dette er galskap fra ende til annen det også, men som jeg sa, jeg vet ikke nok om dette enda og må nøye meg med å kritisere islam på et lengt tynnere grunnlag enn jeg må med kristendommen... Vet du, jeg skulle ønske det var noen av de kristne som kommer hit og kritiserer vitenskap som tenkte i samme baner, at de i det minste setter seg inn i det de skal kritisere.... Noe som alt for ofte ikke er tilfelle! Men der har du grunnen. Alt i alt på verdens basis er det vel heller omvendt tenker jeg, at kristendommen er den religionen som er best likt, men det kommer jo egentlig bare av at den har blitt tannløs etter år med oppmykning og ikke at budskapet er mer likanes... Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Kristendommen er ikke mer, eller mindre, hatet, missforstått eller feiltolket enn andre religioner tenker jeg. Det er nå bare til å kikke rundt her på forumet. Det er en enorm mengde uttalser som bare bærer preg av avsky ovenfor kristendom og kristne. Jeg tar meg friheten å redigere/tilføye din post: Det er nå bare til å kikke rundt her på forumet. Det er en enorm mengde uttalser som bare bærer preg av avsky ovenfor religøst tull. Men heldigvis vil dette avta sammen med økt utdanningsnivå i befolkningen slik at færre blir hjernevasket til å tro på at en rompepult gris har skapt verden. Edit: Sjekk Tabloid på TV2 nå så skjønner du enda bedre hvorfor så mange har avsky til religion og hvor tullete og irrasjonelt det er å tro på noe slikt oppdiktet tøys. Endret 13. mai 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor hater Yawhe kunnskap? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hvorfor hater Yawhe kunnskap? Du glemte noe: Hvorfor hater Yawhe og de som tilber ham kunnskap? Flere kristne sier jo rett ut at de har nok med bibelen og "kunnskapen" de finer der... Tusen år med stillstand i omtrent alt mulig i kristendommens storhets tid skulle vel sladre om hvor farlig det var å tilegne seg kunnskap for kristenmann... Syntes jeg ser reklamen: "Christianity, the religion that makes the stupid even more stupid" Det er en masse jeg ikke forstår med kristendommen og det spørsmålet som stadig er tilbakevendene er: Hvordan klarer kristen folket å lure seg selv til å tro på dette? Hvordan klarer en oppegående kristenmann, som har gått på skole og, ihvertfall i små posjoner, har lært at vi har kunnskap og viten om det meste av det som står i bibelen og sannhets gehalten av det å lure seg selv til å tro at det som står i bibelen er noen sannhet? Tar de kurs for å bli dumme og lettlurte eller hva? Jeg kan ikke begripe, ikke med min beste vilje engang, at de klarer til de grader de gjør det å bytte ut kunnskap og viten med vissvass av begredelig sort, skrevet og redigert på en enda mer latterlig og begredelig vis, hvordan klarer de det?!! Er det en kristenmann som kan forklare meg hvordan han får dette til? Hvordan kan de på den ene siden sitte inne med så mye viten om hvordan verden faktisk fungerer og fremdeles tro på dette sludderet? Anyone?? For det lurer jeg på!! EDIT: Leif Endret 14. mai 2009 av RWS Lenke til kommentar
LarsOl Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Bibelen opprører mange fordi den ikke passer inn i formler og grafer. Det står at Guds dårskap overgår menneskers visdom (gjerne finn verset noen) og det kan nok være noe der. Jeg tror at Guds ord går langt utenpå våre skalaer for smart/dum og at det kan være like givende for en hyperintelligent vitenskapsmann som en uvitende tosk. Det har mer med tro å gjøre, og det kan virke meningsløst for en som vil måle Bibelen mot våre teorier og bevis. Nyskjerrighet og skepsis vil likevel være sunt i alle sammenhenger, men det kan like gjerne være "hva vil dette si for mitt liv" som "hvordan kan man bevise dette". Personlig har jeg ikke noe i mot vitenskap og kunnskap. Det har kommet utrolig mye verdifullt ut av vitenskapen. Utrolig mange ting som vi tar for gitt i dagliglivet, ting som gir glede og ting som redder liv (+ en del ting vi kaster bort tid på). Likevel ser jeg vitenskapen som det vi har observert av skaperverket hittil. Nå kan vi le av oppfattninger fra bibelens tid eller vitenskaplige teorier fra år 1500. Hvis jorden eksisterer i år 3000 vil mennesker muligens le av oppfattningene anno 2009 også, fordi vi har funnet ut av mer. Hvis man tar utgangspunkt i et univers (evt skaperverk) som er uendelig stort og uendelig lite ser jeg for meg at vår vitenskap baserer seg på å forklare jorden ut i fra vanndråpen på fingeren på en fyr som dyppet den en vanndam utenfor huset sitt. Vet det er tåpelig bilde fordi jorden ikke er uendelig stor, men blir vanskelig å se for seg noe uten en målestokk uansett. Derfor synes jeg det er like skremmende å basere all sin oppfatning på vitenskapelig kunnskap som på Bibelen. Tror uansett det er lurt å se ting fra flere vinkler. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Huff og huff. Så hvis jeg finner opp noe tull ala bibelen (altså menneskeskapt) og sier at dette er gitt av en gud så skal folk tro på dette? Bare fordi jeg unnskylder all min uvitenhet/faktafeil i boken med å si at du må skjønne at jeg er et menneske og klarer ikke bedre, men du må tro på meg fordi gud er større enn oss alle. Jeg gleder meg så utrolig til den dagen det blir slutt på hjernevaskingen av barn til å tro på religion. Les denne så skjønner du hva jeg mener: http://religions.pewforum.org/reports "People moving into the unaffiliated category outnumber those moving out of the unaffiliated group by more than a three-to-one margin" Folk bør få utdanning og opplysning og deretter ta et standpunkt til religion. Slik det er idag er religion indirekte tvang. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Typisk hersketeknikker. Vi har rett, men dere er så dumme at dere ikke engang kan forstå at vi eksisterer. Derfor virker selvfølgelig alt tåpelig og dumt for dere. Hilsen Gudene. Også noe som går igjen på tvers av religioner. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Bibelen opprører mange fordi den ikke passer inn i formler og grafer. Det står at Guds dårskap overgår menneskers visdom (gjerne finn verset noen) og det kan nok være noe der. Jeg tror at Guds ord går langt utenpå våre skalaer for smart/dum og at det kan være like givende for en hyperintelligent vitenskapsmann som en uvitende tosk. Det har mer med tro å gjøre, og det kan virke meningsløst for en som vil måle Bibelen mot våre teorier og bevis. Nyskjerrighet og skepsis vil likevel være sunt i alle sammenhenger, men det kan like gjerne være "hva vil dette si for mitt liv" som "hvordan kan man bevise dette". Personlig har jeg ikke noe i mot vitenskap og kunnskap. Det har kommet utrolig mye verdifullt ut av vitenskapen. Utrolig mange ting som vi tar for gitt i dagliglivet, ting som gir glede og ting som redder liv (+ en del ting vi kaster bort tid på). Likevel ser jeg vitenskapen som det vi har observert av skaperverket hittil. Nå kan vi le av oppfattninger fra bibelens tid eller vitenskaplige teorier fra år 1500. Hvis jorden eksisterer i år 3000 vil mennesker muligens le av oppfattningene anno 2009 også, fordi vi har funnet ut av mer. Hvis man tar utgangspunkt i et univers (evt skaperverk) som er uendelig stort og uendelig lite ser jeg for meg at vår vitenskap baserer seg på å forklare jorden ut i fra vanndråpen på fingeren på en fyr som dyppet den en vanndam utenfor huset sitt. Vet det er tåpelig bilde fordi jorden ikke er uendelig stor, men blir vanskelig å se for seg noe uten en målestokk uansett. Derfor synes jeg det er like skremmende å basere all sin oppfatning på vitenskapelig kunnskap som på Bibelen. Tror uansett det er lurt å se ting fra flere vinkler. En ting er ihvertfall sikkert: I år 3000 er det ingen kristendom, for den er og blir for dum! Fortsetter vi å utvikle oss og lære mer og høste kunnskap kan ihvertfall ikke jeg se hvordan religiøst vissvass skal klare å overleve da vi allerede i dag, knappe to hundre år etter at utviklingen virkelig skjøt fart, syntes at dette er utterst latterlig og dumt... Det er begrenset hvor lenge vi kan si slike ting som "guds dårskap er mye smertere enn menneskers visdom" og lignende da vi til nå har til gode å se fjøra av noen gud... Boka til denne guden er heller ikke rart å skryte av når du tar en nærmere kikk på den, full av faktafeil og ren og skjær dikning... Og dette tror du folk tror på i år 3000? : Personlig betviler jeg sterkt på at noen vil tro på dette om knappe hundre år, langt mindre om 990 år.... og jeg skal forklare deg grunnen: Når du ikke lenger innehar troen på at bibelen er guds ord går det fort opp for deg at dette er menneske skapte eventyr skrevet ned for lenge siden av noen ignorante menn i det som i dag heter israel. Har du denne ufortjente respekten for kristendom og tror dette er guds ord og la la la så klarer du ikke å se hva bibelen egentlig er for noe og blir både forskrekket og ikke så rent lite sjokkert over at noen kan snakke slik om den "hellige" bibelen. Og her kommer jeg til poenget: Folk blir i dag mer og mer opplyste og innehar mer og mer kunnskap og kunnskap er, dessverre for de religiøse, religionens aller verste fiende. Folk begynner å tenke selv og når de begynner å tenke selv begynner de å stille spørsmål og når den snæballen begynner å rulle er ikke veien til ateisme lang.... Folk vil ikke tro på de røver historiene i bibelen nettopp fordi de ikke lenger gjenspeiler noe av dagens samfunn. Den beskriver en skikkelig elendig moral og likestillingsmessig er den helt på bærtur, for ikke å snakke om hvor fordømmende den er for alle som ikke lever etter noen utvalgte regler som bibelen predikerer om, som homoseksuelle.... Alle de andre sinnsvake reglene som står der hopper dere nukk over, for de er rett og slett for brutale i dagens samfunn og slik går det snart med resten av bibelen også, det er snart ikke mer igjen å vri og vrenge på slik at det passer i dagens samfunn, så utgått på dato er den! Så at noen skal tro på dette vissvasset i år tre tusen kan du skyte en lang pil etter, for det kommer ikke til å skje. Til fortere vi får gravlagt dette til bedre . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå