NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så Gud ble skapt samtidig med Bibelen tror du? Det er ikke noe som tyder på noe annet ... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så Gud ble skapt samtidig med Bibelen tror du? Det er ikke noe som tyder på noe annet ... Gud eksisterte jo lenge før Bibelen, Toraen, Koranen, Adam og Eva, men jeg kan ikke bevise det, så derfor unngår vi denne diskusjonen,. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så Gud ble skapt samtidig med Bibelen tror du? Det er ikke noe som tyder på noe annet ... Gud eksisterte jo lenge før Bibelen, Toraen, Koranen, Adam og Eva, men jeg kan ikke bevise det, så derfor unngår vi denne diskusjonen,. DING, DING, DING, DING! Det er det som er minst forståelig med kristendommen for min del. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så Gud ble skapt samtidig med Bibelen tror du? Det er ikke noe som tyder på noe annet ... Gud eksisterte jo lenge før Bibelen, Toraen, Koranen, Adam og Eva, men jeg kan ikke bevise det, så derfor unngår vi denne diskusjonen,. DING, DING, DING, DING! Det er det som er minst forståelig med kristendommen for min del. At Gud ikke kan bevises? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Me too... For det er jo litt rart at vi ikke har funnet ET eneste bevis eller en eneste indikasjon på at det finnes noen gud og DET til tross for at han/det har skapt ALT.... At de religiøse hardnakket hevder at han kan gjemme sporene eller at vi ikke skjønner ditt og datt eller at han er utenfor tid og rom og lalalala er bare bortforklaringer for oss og overbevisninger for dem, der de tolker i vei for å beholde troen....... Endret 13. mai 2009 av RWS Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så vil lar den diskusjonen ligge ? Du innrømmer da med andre ord at bibelen å gud er noe mennesket har skapt ? om gud skapte jorden og alt på 7 dager samt adam og eva, kan dere jo ikke i deres dypeste tro være enig i at det har eksistert liv og dyr før bibelen ? dermed blir det også umulig at gud skapte noe som helst før han skapte adam og eva Det er komplett umulig for en gud å skape noe. ganske enkelt fordi guder ikke eksisterer. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jepp. Må Gud bevises eller motbevises er en helt annen diskusjon som vi ikke trenger å ta i denne tråden, har ikke noe godt svar på det her, eneste jeg kan svare med er at jeg tror på Gud og og trenger ikke å "bevise" for noen andre at Gud eksisterer.. Endret 13. mai 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jepp. Må Gud bevises eller motbevises er en helt annen diskusjon som vi ikke trenger å ta i denne tråden, har ikke noe godt svar på det her, eneste jeg kan svare med er at jeg tror på Gud og og trenger ikke å "bevise" for noen andre at Gud eksisterer.. Akkurat derfor at du bør holde guden din for deg selv og ikke trykke guden din OG hva den guden din befaler deg å gjøre eller spise eller..... over på andre som ikke tror på dette..... OG du kan bare glemme at andre skal på noen måte respektere denne guden FORDI du tror på den.... Endret 13. mai 2009 av RWS Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jepp. Må Gud bevises eller motbevises er en helt annen diskusjon som vi ikke trenger å ta i denne tråden, har ikke noe godt svar på det her, eneste jeg kan svare med er at jeg tror på Gud og og trenger ikke å "bevise" for noen andre at Gud eksisterer.. Akkurat derfor at du bør holde guden din for deg selv og ikke trykke guden din OG hva den guden din befaler deg å gjøre eller spise eller..... over på andre som ikke tror på dette..... OG du kan bare glemme at andre skal på noen måte respektere denne guden FORDI du tror på den.... Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Fordi at det ikke er noen grunn til å respektere det du tror på. Man skal respektere dine rettigheter til å tro på hva du vil, men vi trenger ikke å respektere det du tror på. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Fordi at det ikke er noen grunn til å respektere det du tror på. Man skal respektere dine rettigheter til å tro på hva du vil, men vi trenger ikke å respektere det du tror på. Må man ikke respektere andre`s sine rettigheter da? Om du respekterer hva jeg tror på eller ikke, bryr jeg meg ikke så veldig mye om uansett.. Men lurer på RWS kommer til å svare på spm`ene? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det blir vel noe slikt som at folk skal repsektere at enkelte tror på at en som ble grisepult i rompa skapte verden. Men en skal ikke respektere at den karen som ble grisepult i rompa skapte den jordkloden vi alle lever på. Og en skal ihvertfall ikke respektere at enkelte mener at alle andre skal tro på en person som ble grisepult i rompa for flere tusen år siden og ikke engang kan dokumentere det bortsatt fra og si "at det bare er sånn og derfor skal dere tro på det, fordi vi er bare mennesker og kan ikke skjønne den kraften denne grisepulte rompekaren har". Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Fordi at det ikke er noen grunn til å respektere det du tror på. Man skal respektere dine rettigheter til å tro på hva du vil, men vi trenger ikke å respektere det du tror på. Må man ikke respektere andre`s sine rettigheter da? Om du respekterer hva jeg tror på eller ikke, bryr jeg meg ikke så veldig mye om uansett.. Men lurer på RWS kommer til å svare på spm`ene? Jo, selvsagt - er det noen som har hevdet noe annet? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jepp. Må Gud bevises eller motbevises er en helt annen diskusjon som vi ikke trenger å ta i denne tråden, har ikke noe godt svar på det her, eneste jeg kan svare med er at jeg tror på Gud og og trenger ikke å "bevise" for noen andre at Gud eksisterer.. Akkurat derfor at du bør holde guden din for deg selv og ikke trykke guden din OG hva den guden din befaler deg å gjøre eller spise eller..... over på andre som ikke tror på dette..... OG du kan bare glemme at andre skal på noen måte respektere denne guden FORDI du tror på den.... Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Det jeg mener med det er at du ikke trenger å pådytte meg hva DIN gud pådytter deg av spisevaner, skikker og lignende. Jeg kommer aldri til å respektere det allikevel.. Er ikke Norge et kristent land? Hvordan har jeg trykket min Gud på deg? Hvorfor skal jeg glemme at andre skal respektere at jeg tror på Gud? Fordi at det ikke er noen grunn til å respektere det du tror på. Man skal respektere dine rettigheter til å tro på hva du vil, men vi trenger ikke å respektere det du tror på. Må man ikke respektere andre`s sine rettigheter da? Om du respekterer hva jeg tror på eller ikke, bryr jeg meg ikke så veldig mye om uansett.. Men lurer på RWS kommer til å svare på spm`ene? Dine rettigheter til å tro ja, men ikke når disse rettighetene betyr at du skal fritas for en hel haug når religionen din krever det av deg, det får du ta på egen kappe og ikke påtvinge at andre skal følge de samme reglene som deg.. eller respektere at du ikke vil gjøre noe din gud påtvinger deg at du ikke skal gjøre..,.. Endret 13. mai 2009 av RWS Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Der er jeg faktisk ikke enig. Jeg mener at om jeg prøver å sette meg ned ved siden av noen på bussen og det viser seg at denne personene er spikk spenna gal, og derfor tror at verden vil bli spist opp av millioner av bittesmå kakemonster om jeg skulle finne på å sette meg ned akkurat der, ja da setter jeg meg like greit et annet sted. Det samme gjelder religion. Det er vrangforestillinger, ja. Men for de det gjelder er de like fult virkelige. Uavhengig av hva som måtte være det faktiske tilfellet. RWS, kan jeg komme med en aldri så liten forespørsel? Jeg har lagt merke til at du ofte bruker STORE bokstaver for å uttrykke hva du mener. Kan du begynne å bruke kursiv og fet skrift istedenfor? Det blir lettere å lese samtidig som det faktisk får fram følelsene av oppgitthet og frustrasjon tydeligere. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Der er jeg faktisk ikke enig. Jeg mener at om jeg prøver å sette meg ned ved siden av noen på bussen og det viser seg at denne personene er spikk spenna gal, og derfor tror at verden vil bli spist opp av millioner av bittesmå kakemonster om jeg skulle finne på å sette meg ned akkurat der, ja da setter jeg meg like greit et annet sted. Det samme gjelder religion. Det er vrangforestillinger, ja. Men for de det gjelder er de like fult virkelige. Uavhengig av hva som måtte være det faktiske tilfellet. RWS, kan jeg komme med en aldri så liten forespørsel? Jeg har lagt merke til at du ofte bruker STORE bokstaver for å uttrykke hva du mener. Kan du begynne å bruke kursiv og fet skrift istedenfor? Det blir lettere å lese samtidig som det faktisk får fram følelsene av oppgitthet og frustrasjon tydeligere. Hørt og vil bli fortløpende evaluert Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det er greit at du gjør det men du skal ikke kreve at andre vil gjøre det samme. Hva om jeg krever at jeg må ha hele bussen for meg selv hvis ikke blir verden spist opp av millioner av bittesmå kakemonster, lar du være å ta bussen da? Det er lov til å ta hensyn hvis du vil det, men skal ikke kunne kreve det. Det er denne personen som har problemer med sin vrangforestilling og må oppsøke hjelp eller tilpasse seg samfunnet hvis han vil være en del av det, slik alle andre må gjøre det samme. Hvis ikke hadde det blitt veldig vanskelig hvis alle skulle være like vrange som enkelte drømmere er. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Der er jeg faktisk ikke enig. Jeg mener at om jeg prøver å sette meg ned ved siden av noen på bussen og det viser seg at denne personene er spikk spenna gal, og derfor tror at verden vil bli spist opp av millioner av bittesmå kakemonster om jeg skulle finne på å sette meg ned akkurat der, ja da setter jeg meg like greit et annet sted. Det samme gjelder religion. Det er vrangforestillinger, ja. Men for de det gjelder er de like fult virkelige. Uavhengig av hva som måtte være det faktiske tilfellet. Da er det bedre å legge dem inn på psykiatrisk, slik at de kan bli frisk. Det jeg mener med det er at du ikke trenger å pådytte meg hva DIN gud pådytter deg av spisevaner, skikker og lignende. For ikke å snakke om det helvetes bråket på søndags morgen. Skulle vært straffbart. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Joda, Nikka. Men har vi råd til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå