Perrern Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg synes det med skapelses prosessen er ganske rart egentlig, fordi der vet vi jo at det ikke var noen øyevitner fordi de var jo ikke skapt enda. det er ikke uavhengige øyenvitner for noen mirakler i bibelen i det hele tatt. Nei nei, men pointet var at til skapelsesprosessen kunne det definitivt ikke vært vitner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Hva skjer med de som ikke er kristne, når de dør? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Hva skjer med de som ikke er kristne, når de dør? Det skjer de kristne akkurat det samme når de dør, som med ikke kristne. Samme skjer med en fugl som dør, en katt eller en maur. Bevisstheten skilles fra den fysiske kroppen, og du blir kun bevissthet høhø. Som når du drømmer... Nei vetta f. jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Hva skjer med de som ikke er kristne, når de dør? Det skjer de kristne akkurat det samme når de dør, som med ikke kristne. Samme skjer med en fugl som dør, en katt eller en maur. Bevisstheten skilles fra den fysiske kroppen, og du blir kun bevissthet høhø. Som når du drømmer... Nei vetta f. jeg. Jeg mente selvsagt i følge bibelen Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hva skjer med de som ikke er kristne, når de dør? I følge bibelen går de fortapt. Dette blir beskrevet som "den andre død". Det står i bibelen at når man dør så vender sjelen tilbake til Gud. Altså er det fra Gud sjelen vår kommer fra. (vi er skapt i Hans bilde). Så jeg er ikke helt sikker på nøyaktig hvordan det foregår, men tror sjelen mister tilknytningen til Gud og dermed er man død for andre gang. Både fra denne verdenen og den nye verdenen som Gud vil lage (et sted der det ikke finnes noe vondt). Hele kristendommen omhandler jo å unngå dette ved troen på Jesus, og heller ta del i den nye verdenen, og det er ikke mangel på advarsler om at man må unngå fortapelsen. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Gud? Å nei, de har nok forklaringen klar: satan tenker jeg de heller vil si... Kan du ikke forklare noe så er bortforklaring veien å gå.... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Også kan du jo prøve å få en oppklaring på hvorfor Gud skapte Satan. Da har du rotet deg inn i en en jungel av bortforklaringer og stråmenn det er vanskelig å komme seg ut av, og det er enda vanskeligere å ikke bli irritert. Endret 13. mai 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor lagde gud AIDS? Gud? Å nei, de har nok forklaringen klar: satan tenker jeg de heller vil si... Kan du ikke forklare noe så er bortforklaring veien å gå.... Sjekk denne artikkelen, http://www.tidenstale.no/?p=428 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Sjekk denne artikkelen,http://www.tidenstale.no/?p=428 Skrevet av sanne ignoranter... Paradokset er jo at de kristne ikke skal ha andre guder enn gud.... men djevelen må jo være en like stor "gud" når gud ikke klarer å få ham fjernet... OG han tilbedes jo omtrent like mye som denne guiden de faktisk hevder at de tror på når han automatisk får skylden for alt mulig.... Det beste syntes jeg er at det er flere som forklarer jordskjelv, tsunamier og andre naturkatastrofe scenarioer som "guds" verk Vi VET hva dette kommer av, vi VET at det ikke er en gud som lager dette for å straffe homo sekuelle på den andre siden av jorden eller lignende, men allikevel står det voksne og oppegående mennesker i et opplyst samfunn å påstår at det er en gud som har gjort dette... Det blir ikke dummere enn det! Vi VET årsaken, men de vil heller tro en to tusen år gammel bok OG de vil at vi skal respektere dette? Jøss..... Det største i kristendommen, virker det som, er ikke å forstå det som står i bibelen, men å bortforklare det som står der slik at det gir mening for dem som leser dette... Gud er i sannhet en elendig editor og forfatter hvis han har skrevet bibelen.. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Skrevet av sanne ignoranter Din mening om det, Vi VET årsaken, men de vil heller tro en to tusen år gammel bok OG de vil at vi skal respektere dette? Jøss.....Fortell meg årsaken? Hvorfor kan ikke du respektere en kristen eller muslimer for han sin tro?Gud er i sannhet en elendig editor og forfatter hvis han har skrevet bibelen.. Bibelen er skrevet av mennesker som var inspirert av Gud og som presenterte Guds budskap uttrykt via deres egen tid og sted. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Vi VET årsaken, men de vil heller tro en to tusen år gammel bok OG de vil at vi skal respektere dette? Jøss.....Fortell meg årsaken? Hvorfor kan ikke du respektere en kristen eller muslimer for han sin tro? Fordi at det er fordummende å tro på noe som ikke er etterprøvbart, ikke har noen beviser for sin sannferdighet og heller ikke har noen rot i den rasjonelle/virkelige verden. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår ikke hvor folk får det fra at man absolutt skal respektere tro? Hvorfor? Jeg kan respektere at folk tror, men det går grensen. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår ikke hvor folk får det fra at man absolutt skal respektere tro? Hvorfor? Jeg kan respektere at folk tror, men det går grensen. Det holder for meg Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Virker som at "å tro på noe" gir folk rett til å oppføre seg som sanne idioter/fiender av menneskeheten. Men kan jeg få et svar på hvorfor gud (med liten g) skapte AIDS? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Virker som at "å tro på noe" gir folk rett til å oppføre seg som sanne idioter/fiender av menneskeheten. Men kan jeg få et svar på hvorfor gud (med liten g) skapte AIDS? Som Mirza sa Jeg kan respektere at folk tror, men det går grensen.Jeg respekter de som ikke tror, så er vi ferdige med denne respekt greia nå Personlig vil jeg ikke legge skylda på Gud for noe menneskene står bak. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg respekterer folk's rett til å tro, men å respektere troen er noe annet. Det eneste er at jeg kom over et bilde på google som faktisk sa litt av det jeg tenkte. For meg sier det bilde liksom akkurat det jeg tenker: At hvis du prater med en fantasi venn så blir du tvangsinnlagt, men hvis du sier det er gud og at du er religiøs går det liksom greit. Religion.bmp Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Personlig vil jeg ikke legge skylda på Gud for noe menneskene står bak. Den var fin Det vil med andre ord si at guden din ikke har skylden for en dritt det... Det gale mennesker gjør i "guds navn" det er bare tull og tøys og galskap med andre ord.... Han er fritatt for alle anklager på den måten ja... Skulle nesten tro du var ateist, for vi skylder heller ikke på guder eller djevler når mennesker gjør noe galt Endret 13. mai 2009 av RWS Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår heller ikke at de 7 tegnene til apocalypsen skal være noe gud skaper. For naturkatastrofer har eksistert lenger en bibelen Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Personlig vil jeg ikke legge skylda på Gud for noe menneskene står bak. Den var fin Det vil med andre ord si at guden din ikke har skylden for en dritt det... Det gale mennesker gjør i "guds navn" det er bare tull og tøys og galskap med andre ord.... Han er fritatt for alle anklager på den måten ja... Skulle nesten tro du var ateist, for vi skylder heller ikke på guder eller djevler når mennesker gjør noe galt Visst JEG gjør noe galt så er det JEG som gjør noe galt, jeg skylder hverken på Gud eller Djevelen trenger ikke å være ateist for å skjønne det, står for mine handlinger, og som du selv sier det gale mennesker gjør i Guds navn det er bare tull og tøys. Jeg forstår heller ikke at de 7 tegnene til apocalypsen skal være noe gud skaper. For naturkatastrofer har eksistert lenger en bibelen Så Gud ble skapt samtidig med Bibelen tror du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå