Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Jesus Kristus er den Messias de ventet på, de skjønner det bare ikke. Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

Lenke til kommentar
NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Jesus Kristus er den Messias de ventet på, de skjønner det bare ikke. Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

 

Den katolske kirke er antikrist, de kristne skjønner det bare ikke.

Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

http://www.mensviventer.no/mvv16/antikrist2.htm

 

Jeg kan også sniffe lim og bensin... :blush:

 

Dere skal i tillegg til opprykkelse ha verdensherredømme?

Nå får dere faen meg bestemme dere om hva dere vil.

Hva skal dere med verdensherredømme når dere er "rykket opp"???

 

Minner meg om en grådighet som er nærliggende å spise sin egen Faeces to ganger.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Jesus Kristus er den Messias de ventet på, de skjønner det bare ikke. Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

 

Den katolske kirke er antikrist, de kristne skjønner det bare ikke.

Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

http://www.mensviventer.no/mvv16/antikrist2.htm

 

Jeg kan også sniffe lim og bensin... :blush:

 

Dere skal i tillegg til opprykkelse ha verdensherredømme?

Nå får dere faen meg bestemme dere om hva dere vil.

Hva skal dere med verdensherredømme når dere er "rykket opp"???

 

Minner meg om en grådighet som er nærliggende å spise sin egen Faeces to ganger.

 

opprykkelse ?

Lenke til kommentar
NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Jesus Kristus er den Messias de ventet på, de skjønner det bare ikke. Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

 

 

Så det er DET det går ut på? Å herske i verden? :eek: Er det kristendommrens sanne ansikt vi er i ferd med å se en flik av her IHS?

 

Det er ikke SÅ nøye om noen ikke vil ha dere herskende i denne verden, eller hva? :) Eller noen av deres like.... Dette har krsitendommen prøvd før og det virket ikke da og det vil heller ikke virke nå!

 

Så slapp av og nyt friheten din, den hadde du ikke hatt med en herskende kristen "elite" med ignoranse og uvitenhet i høysetet... :no:

 

Så dere vil herske verden... Jaja, godt å vite hva en skal sikte på.... tråKORS fikk en helt ny betydning her i gården ... he he

Lenke til kommentar
NT er adskilt fra jødedommen, i og med at jødedommen ikke følger NT. De som følger den gamle pakten og forkaster den nye kan ikke finne frelse.

 

Helt riktig.

 

Hva sier jødene til dette? Flyr ikke de rundt og venter på messias de også? Og så på jesus som en jukse messias?

Jesus Kristus er den Messias de ventet på, de skjønner det bare ikke. Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

 

Den katolske kirke er antikrist, de kristne skjønner det bare ikke.

Hadde de skjønnt det, hadde de forlengst hersket i verden.

http://www.mensviventer.no/mvv16/antikrist2.htm

 

Jeg kan også sniffe lim og bensin... :blush:

 

Dere skal i tillegg til opprykkelse ha verdensherredømme?

Nå får dere faen meg bestemme dere om hva dere vil.

Hva skal dere med verdensherredømme når dere er "rykket opp"???

 

Minner meg om en grådighet som er nærliggende å spise sin egen Faeces to ganger.

 

opprykkelse ?

Du kaller deg kristen og har ikke hørt om opprykkelse?

Driver du gjøn med oss :dontgetit:

Steike!

Eller kaller du det kanskje bortrykkelse eller lortrykkelse?

 

Johannes’ åpenbaring

Lammet og de 144 000

14 Og jeg så, og se! – Lammet sto på Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet på pannen. 2 Fra himmelen hørte jeg en lyd som bruset av veldige vannmasser og som drønnet av sterk torden. Lyden jeg hørte, var som når harpespillere spiller på harpene sine. 3 Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lære unntatt de 144 000, de som er frikjøpt fra jorden. 4 Det er de som ikke har gjort seg urene med kvinner, for de er som jomfruer. Det er de som følger Lammet hvor han så går. Det er de blant menneskene som er frikjøpt for å være en førstegrøde for Gud og Lammet. 5 I deres munn ble det ikke funnet løgn, de er uten feil.

 

Bibelen lærer at Jesus vil komme tilbake for å hente sin menighet. De døde og levende troende rykkes opp i skyer for å møte Jesus (1. Tessalonikerbrev 4:13-18). Noen hevder at visse tegn må skje før det er klart for menighetens bortrykkelse. Det snakkes for eksempel om at Antikrist eller de to vitnene i Åpenbaringen 11 først må åpenbares. Det er riktig at for eksempel Matteus 24 viser at en hel rekke tegn vil oppfylles forut for Jesu gjenkomst, men disse tegnene er knyttet til Jesu jordiske gjenkomst til oljeberget. Det er derimot ingen tegn eller profetier som må oppfylles før Jesus kommer tilbake på skyen for å hente sin menighet. Det første som vil skje i profetisk sammenheng er menighetens bortrykkelse. Denne konklusjonen fører til erkjennelsen om at menigheten ikke skal vente på oppfyllelsen av spesielle tegn eller åpenbarelsen av Antikrist. Menigheten venter på Kristus.

http://74.125.77.132/search?q=cache:8DxN8b...=clnk&gl=no

 

http://www.sion-tro.com/bortrykkelse.htm

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=bo...3%B8k&meta=

Lenke til kommentar
Så det er DET det går ut på? Å herske i verden? :eek: Er det kristendommrens sanne ansikt vi er i ferd med å se en flik av her IHS?

 

Du skal ikke se bort i fra det.

Greit å få bekreftet at den romerske universalkirken ikke har forandret seg det spøtt siden korstogene herjet.

 

Var det ikke balle som fryktet at jøder skulle ta over styringen?

Hadde blitt fargerikt å hatt han her nå, siden har var rimelig klar på at den katolske kirke er antikrist :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har et spørsmål: om gud er allmektig. hvorfor har han da skapt ting som jordskjelv, aids, kreft, skillsmisser, fattigdom, forgiftet drikkevann, atombomber, radioaktiv stråling?

 

Det eneste på listen der som kan tilskrives Gud og at det Han har skapt er vel jordskjelv. Og jeg vet ikke hvorfor han skapte jordskjelv. Vet heller ikke om jordskjelv er noe utelukket negativt, siden det kommer av at kontinentalplatene beveger på seg. F.eks. vulkanutbrudd kan jo være voldsomme, men de kan også skape nye øyer o.l. Naturkreftene i seg selv er vel hverken onde eller gode, men mer nøytrale lover som styrer verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Jeg har to spørsmål:

 

Akkurat hva er det Gud vet og ikke vet?

 

Er han allmektig? Hvis nei, hvor begrenset er makten hans?

 

Tror det er bibelsk å si at Gud vet alt.

 

Han er almektig. Tror ikke nødvendigvis dette betyr at han kontrollerer alt som skjer (selv om Han kan det om Han vil). Nøyaktig i hvor stor grad ting følger sine egne lover, vet jeg ikke.

 

Hvis jeg ber virkelig hardt, og da mener jeg VIRKELIG hardt, og går ordentlig inn for dette med kristendom, velsignelse osv. Kan jeg da få ta med hunden min til himmelen? :) Hun vil jeg nemlig ikke være foruten.

 

Det står i bibelen at vi kom nakne inn i verden og drar på samme måten bort fra den. Altså vi får ikke med oss noen eiendeler. Om hunder har en ånd som lever evig (dette kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte etter hva jeg vet om bibelen) så møter du den nok i himmelen, uten å måtte be om det.

Lenke til kommentar

"Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?"

 

Jeg kan ikke forstå at noen faktisk tror at en form for skapning ved navn "Gud"

tok seg et skikkelig skippertak en dag og fant ut at: Her kliner jeg til og tar meg ei uke for å

lage jorda.

 

Det er iallefall 1 av aspektene jeg forstår fint lite av, med tanke på hva vi vet om dannelser av nye planeter i universet.

 

Det vil jeg si er like sannsynlig som at ett flygende spaghettimonster skulle ha gjort det.

 

Noe som er forklart her http://www.venganza.org/ .

 

Kan du få meg til å forstå det kanskje?

Lenke til kommentar

Dette verset kan kanskje gi en mulig forklaring på gåten:

 

2 Pet 3:8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag.

 

Og jeg tror det blir riktig å si her, at siden ordet "som" er brukt, istedenfor bare "er", så kan en dag for Gud også være som flere millioner år. Altså at tid er noe relativt for Gud.

 

Dette altså hvis man synes det er totalt urealistisk å mene at jorden ble skapt på sju faktiske dager. Personlig er jeg ikke sikker på den nøyaktige tiden det tok å skape universet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jesus har aldri , ifølge bibelen, sagt noe negativt om slaveri.

Siden sosialisme er imot menneskehandel ville nok Jesus ikke blitt identifisert som en sosialist.

Dessuten ville Jesus sikkert ikke brukt milliarder av kroner på bistand til U-land, han ville ha tatt noen fisker og noen brød og matet alle fattige på Jorda. Men jeg lurer på om Jesus ville ha blitt sur på alle de humanistiske kristne som støtter diverse organisasjoner som gir bistand til U-land, for mangel på tro. Slutt å kast bort tid på pengeinnsammlinger, begynn å be som en ekte troende så skal vi se at vi våkner opp imorgen i en verden uten sult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...