Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

 

Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

 

I Kirken.

Må være litt enig med analkløe, har vært i en del kirker i Norge, synagoger i Israel, Mosker i Saud Arabia, har fortsatt ikke følt eller sett Jesus live noen av stedene..Men jeg tror på han,.Ja,.

Synagoger og Mosker er ikke Kirker, PrettyBoy

Jesus Kristus er tilstede både åndelig og legemlig i Kirken. Alle kristne vet det, hvorfor skulle man ellers gå ditt ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

 

I Kirken.

Må være litt enig med analkløe, har vært i en del kirker i Norge, synagoger i Israel, Mosker i Saud Arabia, har fortsatt ikke følt eller sett Jesus live noen av stedene..Men jeg tror på han,.Ja,.

Synagoger og Mosker er ikke Kirker, PrettyBoy

Jesus Kristus er tilstede både åndelig og legemlig i Kirken. Alle kristne vet det, hvorfor skulle man ellers gå ditt ?

 

Jeg tror at Han er tilstede i Ånden, men ikke i legemet. I legemet tror jeg Han står i Den Himmelske Helligdommen foran Far og soner for all synd som blir gjort.

 

Jeg tror også at når den ekte, legemlige Jesus åpenbarer seg neste gang, vil Han åpenbare seg på himmelen og ikke på jorden. Flere ganger i Bibelen står det om hvordan Han skal komme i skyene:

 

"Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, da skal alle folk på jorden bryte ut i klagerop, og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyer med stor makt og herlighet." - Matt 24,30

 

Om noen da sier til dere: 'Se her er Messias', eller: 'Der er han', så tro det ikke! For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for om mulig å føre selv de utvalgte vill. Nå har jeg sagt dere det på forhånd! Om de altså sier til dere: 'Se, han er ute i ødemarken', så gå ikke dit ut, eller: 'Se, han er i et rom der inne', så tro det ikke. For slik som lynet går ut fra øst og lyser like til vest, slik skal Menneskesønnens komme være. - Matt 24,23-27

 

Synes det er spesielt interessant at det står hvordan "alle folk på jorden skal bryte ut i klagerop" når de ser Ham komme i skyene. Bare for ytterst få vil dette bli en jublende og lykkelig hendelse.

Lenke til kommentar

 

Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

 

I Kirken.

Må være litt enig med analkløe, har vært i en del kirker i Norge, synagoger i Israel, Mosker i Saud Arabia, har fortsatt ikke følt eller sett Jesus live noen av stedene..Men jeg tror på han,.Ja,.

Synagoger og Mosker er ikke Kirker, PrettyBoy

Jesus Kristus er tilstede både åndelig og legemlig i Kirken. Alle kristne vet det, hvorfor skulle man ellers gå ditt ?

kirker er ikke kirker IsisHorusSeb.

Det kan være større forskjell på 2 kristne kirker, enn Hadith muslimer og protestantiske kristne.

Jeg gjentar: Hvilken type kirker pleier jesus å oppsøke, og når er han som oftest å treffe?

 

Jeg har aldri hørt om at det er utbredt blant kristne å oppleve hallusinasjoner i kirker og at de ser for seg jesu legeme som om det er der. Med unntak av enkelte frikirker som "blir besatt av den hellige ånd" og ruller rundt på gulvet å spreller som nytrukket torsk på amfetamin, som da gir det urkristne symbolet "fisk" en helt ny betydning.

 

«Guds rike er inni deg, og overalt rundt deg. Ikke i bygninger av tre og stein. Bryt en bit av tre og jeg er der. Løft en stein, og du vil finne meg.»

 

eller:

 

«frihet og harmoni er inni deg, og overalt rundt deg. Ikke i kirker av tre og stein. brenn en kirke av tre og jeg er der. knus en kirke av stein, og du vil finne meg.»

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

 

Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

 

I Kirken.

Må være litt enig med analkløe, har vært i en del kirker i Norge, synagoger i Israel, Mosker i Saud Arabia, har fortsatt ikke følt eller sett Jesus live noen av stedene..Men jeg tror på han,.Ja,.

Synagoger og Mosker er ikke Kirker, PrettyBoy

Jesus Kristus er tilstede både åndelig og legemlig i Kirken. Alle kristne vet det, hvorfor skulle man ellers gå ditt ?

Jeg tror at Han er tilstede i Ånden, men ikke i legemet. I legemet tror jeg Han står i Den Himmelske Helligdommen foran Far og soner for all synd som blir gjort...

I Kirken spiser de kristne Kristi kropp og blir derved selv Kristi kropp.

 

Paulus > Jeg taler til dere som til forstandige mennesker. Bedøm selv det jeg sier! Velsignelsens beger som vi velsigner, gir ikke det oss del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir ikke det del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp.

 

Paulus > Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms.

 

Paulus > Dere er Kristi kropp

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, Kriste kropp er kirken, ikke enkeltindividet. Enkeltindividet er lemmene i kroppen; Jesus er hodet. Paulus skriver om hvordan foten ikke kan si til øyet "jeg trenger deg ikke", osv. Og "den som kan trøste, skal virkelige trøste" og alle de forskjellige nådegavene.

 

Poenget er: Fordi vi har fått forskjellige nådegaver, kan ingen si at profetene (f.eks.) er mer verdt enn de omsorgsfulle i kirken -- nemlig fordi vi er lemmer i Kristi kropp/legeme, og bygger opp kirken/menigheten.

Lenke til kommentar
IHS, Kriste kropp er kirken, ikke enkeltindividet. Enkeltindividet er lemmene i kroppen; Jesus er hodet. Paulus skriver om hvordan foten ikke kan si til øyet "jeg trenger deg ikke", osv. Og "den som kan trøste, skal virkelige trøste" og alle de forskjellige nådegavene.

 

Poenget er: Fordi vi har fått forskjellige nådegaver, kan ingen si at profetene (f.eks.) er mer verdt enn de omsorgsfulle i kirken -- nemlig fordi vi er lemmer i Kristi kropp/legeme, og bygger opp kirken/menigheten.

 

Alt i alt er det altså rasshullet som er sjefen... :) Du klarer ikke å overstyre rasshullet når det vil noe, for det er samme hva hjernen, øynene, bena, armene eller andre kroppsdeler sier, når du må så MÅ du og på det grunnlaget kan vi si at rasshullet er sjefen over legemet... Så jesus er nok ikke hodet, slik du påpeker... :p Er han sjef så ER han sjef... Slik er det bare...

 

:)

 

Nådegavene.... Bare ordet får meg til å tenke på hvor utrolig tilbedningssyk den guden din er.... :no:

Lenke til kommentar

Jeg tror at Han er tilstede i Ånden, men ikke i legemet. I legemet tror jeg Han står i Den Himmelske Helligdommen foran Far og soner for all synd som blir gjort...

I Kirken spiser de kristne Kristi kropp og blir derved selv Kristi kropp.

 

Paulus > Jeg taler til dere som til forstandige mennesker. Bedøm selv det jeg sier! Velsignelsens beger som vi velsigner, gir ikke det oss del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir ikke det del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp.

 

Paulus > Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms.

 

Paulus > Dere er Kristi kropp

IHS, Kristi kropp er kirken,....

Ja, det sier Paulus her > Dere er Kristi kropp og her > Han er hodet for kroppen, som er kirken.

 

For å bli denne kroppen må de kristne spise Kristi kropp, det sier Paulus her > Brødet som vi bryter, gir ikke det del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. Følgelig er Jesu Kristi kropp brødet som de kristne bryter og spiser i Kirken.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Så IHS tilbake til mitt spm, så det Bibelen sier om Jesus eller han sier selv, skal jeg bare avskrive?
Hvorfor det ?

Tuller du med meg? Fordi du har selv har sagt:

Du skal tro på Jesus Kristus. Det er Jesu Kristi ord som er avgjørende.
Disse forskjelige detaljene som forskjelige forfattere kommer med er ikke viktige.
Personen Jesus Kristus (Gud) er viktigst ikke skriftene (Bibelen)
Nei, Hans-o. Allt som står i Bibelen er ikke Guds ord.
Det er ikke Bibelen som skal følges. Det er Jesus Kristus som skal følges

Du sier at de forskjellige skriftene ikke er viktige, velger man selv hva som er viktig?

alt som står i Bibelen er ikke Guds ord, igjen skal jeg velge hva Guds ord er?

Du kan ikke velge utifra Bibelen hva du skal velge å tro på, fordi det samsvarer med din mening, og avskrive hele Biblen og si det er KUN Jesus sine ord som teller, enten tror du på hele eller ingenting,.

Lenke til kommentar
De forskjelige detaljene i Bibelen du var inn på er ikke viktig. Det er personen Jesus Kristus som er viktig.

 

Jeg er enig i at det er viktig å ikke bli opphengt i detaljer som er urelevante for livene våre (om Jakob hadde skjegg eller ikke, o.l.).

 

Men detaljer som f.eks. om hvordan Jesus kommer igjen neste gang, Guds bud, o.l., mener jeg er essensielle. Jesu gjenkomst: For å kunne skjelne mellom Ham og andre falske messiaser i endetiden, og være klar når Han kommer.

 

Budene: Ikke for at en skal oppnå fullkommenhet, men for å streve mot det. Jesus sier at den som elsker Ham, holder Hans bud. Ekte tro bringer kjærlighet og gode gjerninger, og man har lyst til å holde Guds bud fordi man skjønner hvorfor de er gitt og hvor dyrebare de er (de kostet Jesu eget liv!! Skulle ikke vi da streve og be om kraft til å holde dem??).

 

Satan hater Guds bud. Personlig, tror jeg det er han som står bak den tanken at vi kan leve slik vi lyster og bryte budene som vi vil, fordi Jesus tok skylden. Det er som å fortsette å bryte fartsgrensen fordi vi slapp unna boten én gang!

 

Dersom personen Jesus Kristus er i sentrum, vil man også gjøre som Han sier fordi man har tillit til Ham og elsker Ham som sin Skaper. Han undergravde ikke bl.a. Guds bud -- nei, Han herliggjorde dem ved at Han tok konsekvensene av vår overtredelse av budene, på seg (budene er bare et eksempel på en 'detalj' som jeg tror mange anser som uviktig). Gud hadde neppe gitt sin egen Sønn til å ofres dersom Han på noen som helst måte kunne og ville oppheve ett eneste av budene for at mennesket ikke skulle dø. Men dette var umulig (Gud er uforanderlig), og straffen måtte bøtes av enten menneskene eller deres Skaper selv (fordi Han hadde skapt dem).

Lenke til kommentar
Men detaljer som f.eks. om hvordan Jesus kommer igjen neste gang, Guds bud, o.l., mener jeg er essensielle. Jesu gjenkomst: For å kunne skjelne mellom Ham og andre falske messiaser i endetiden, og være klar når Han kommer.

Bibelen sier at om noen sier "Han er her", så skal vi ikke løpe etter. For Herrens dag kommer som en tyv om natten, og han vil hente hjem sine barn.

Så akkurat det bekymrer jeg meg ikke for :)

Lenke til kommentar
De forskjelige detaljene i Bibelen du var inn på er ikke viktig. Det er personen Jesus Kristus som er viktig.

 

Jeg er enig i at det er viktig å ikke bli opphengt i detaljer som er urelevante for livene våre (om Jakob hadde skjegg eller ikke, o.l.).

 

Men detaljer som f.eks. om hvordan Jesus kommer igjen neste gang, Guds bud, o.l., mener jeg er essensielle. Jesu gjenkomst: For å kunne skjelne mellom Ham og andre falske messiaser i endetiden, og være klar når Han kommer.

 

Budene: Ikke for at en skal oppnå fullkommenhet, men for å streve mot det. Jesus sier at den som elsker Ham, holder Hans bud. Ekte tro bringer kjærlighet og gode gjerninger, og man har lyst til å holde Guds bud fordi man skjønner hvorfor de er gitt og hvor dyrebare de er (de kostet Jesu eget liv!! Skulle ikke vi da streve og be om kraft til å holde dem??).

 

Satan hater Guds bud. Personlig, tror jeg det er han som står bak den tanken at vi kan leve slik vi lyster og bryte budene som vi vil, fordi Jesus tok skylden. Det er som å fortsette å bryte fartsgrensen fordi vi slapp unna boten én gang!

 

Dersom personen Jesus Kristus er i sentrum, vil man også gjøre som Han sier fordi man har tillit til Ham og elsker Ham som sin Skaper. Han undergravde ikke bl.a. Guds bud -- nei, Han herliggjorde dem ved at Han tok konsekvensene av vår overtredelse av budene, på seg (budene er bare et eksempel på en 'detalj' som jeg tror mange anser som uviktig). Gud hadde neppe gitt sin egen Sønn til å ofres dersom Han på noen som helst måte kunne og ville oppheve ett eneste av budene for at mennesket ikke skulle dø. Men dette var umulig (Gud er uforanderlig), og straffen måtte bøtes av enten menneskene eller deres Skaper selv (fordi Han hadde skapt dem).

Nå var det ikke akkuratt det jeg spurte om(jakob hadde skjegg) eller hvilke øyenfarge Jesus hadde, nå hadde jeg tatt ut utdrag fra Bibelen der det er snakk om Jesus,.

Lenke til kommentar

Synes ikke du bli helt ferdig med å gjøre rede for hvordan man møter jesus i levende live.

 

Du sier:

"Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham."

"Du må oppleve Jesus Kristus live i kirken"

"I Kirken spiser de kristne Kristi kropp og blir derved selv Kristi kropp."

 

Altså dere møter ikke jesus som 1stk skikkelse, men når dere spiser den magiske solkaken blir dere alle til jesus. Dere forvandles over kort tid eller permanet til jesus og kirken blir da proppfull av jesuser med evig liv?

 

Høres for meg ut som al-kimia, hekseri, gudekloning, svart magi og trolldom...

Hvordan fungerer dette i praksis?

Blir alle like?, blir barn eldre?, skifter kvinner kjønn?

Har dere gjort noen tester? feks gått soldagstur over Oslofjorden?

Fungerer dette også på dyr?

Du blir hva du spiser?

 

Fungerer dette også på påskeegg? Spiser jeg påske egg blir jeg en påskekylling?

Hvis ikke, hva het Alkemisten som utviklet konsistensen av De vises sten i kjeksform, og hva består den av?

 

Har hørt at en av konsistensene skal være kvikksølv. Kvikksølvforgiftning kan være både akutt og kronisk. Symptomer omfattet skjelving, følelsesmessig ustabilitet, søvnløshet, demens, og hallusinasjon.

Hmmm, dette hørtes kjent ut... :innocent:

 

Er du sikker på at det ikke er Osiris sin kropp dere blir forvandlet til IsisHorusSeb?

trekant.jpg

I Egypt ble en rund kake innviet (gjort hellig) av en prest slik at den etter denne velsignelsen ble omdannet til guden Osiris’ kropp. Også i Mexico og sentral Amerika, blant stammer som da aldri hadde hørt om Kristus, fantes det seremonier, hvor spising av gudekjøtt ble praktisert.

http://www.mensviventer.no/mvv17/antikrist3.htm

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
De forskjelige detaljene i Bibelen du var inn på er ikke viktig. Det er personen Jesus Kristus som er viktig.

Tuller du med meg, så detaljer er ikke viktig nå? det jeg var inne på hadde jo med Jesus å gjøre, nå skjønner jeg ikke hva du skal fram til, hva med å utdype seg litt?

Disse detaljene har ingen ting med personen Jesus Kristus å gjøre. Skjønner du nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...